Emirates indgår codeshare-samarbejde med United Airlines

Partnerskab forbedrer rutenetværket til USA og har klare fordele for Skywards-medlemmer.

Partnerskabet mellem de to flyselskaber betyder bl.a. følgende:

• Emirates' kunder får let adgang til 155 byer i USA gennem Chicago, Houston og San Francisco og får udvidet dækning på det indenlandske amerikanske netværk, der supplerer Emirates’ netværk på 12 amerikanske destinationer, som flyselskabet flyver til fra Emirates hub i Dubai
  • Interline-aftalen giver Emirates’ kunder adgang til yderligere 77 destinationer i Canada, Mexico, de Caribiske øer og Sydamerika
  • Forbedret kundeoplevelse med kun én billet og boarding card samt gennemcheck af bagage til den endelige destination
  • Emirates Skywards-medlemmer kan både bruge og optjene Skywards Miles, når de rejser med United Airlines, ligesom de både har adgang til Emirates' og Uniteds globale lounges, når de forbinder til codeshare-flyvninger

30. marts 2023: I dag har verdens største flyselskab Emirates og det amerikanske flyselskab United Airlines aktiveret deres codeshare-samarbejde. For Emirates’ kunder betyder det lettere adgang til flere amerikanske destinationer, heriblandt tre af de største erhvervsdestinationer: Chicago, Houston og San Francisco.

Tilsvarende har Emirates’ kunder i USA, som planlægger at rejse til Dubai og videre, også adgang til mere end 80 destinationer i Emirates’ netværk.

Loyalitetsprogrammer giver flere muligheder

Som en del af partnerskabet mellem de to flyselskaber, lanceres også et samarbejde mellem loyalitetsprogrammerne, der gør det muligt for Emirates’ Skywards-medlemmer og Uniteds MilagePlus-medlemmer at optjene og indløse Miles på tværs af det fælles netværk af mere end 300 destinationer verden over.

”Vi er glade for at kunne tilbyde endnu en mulighed for vores Skywards-kunder. Med det nye partnerskab kan man nu både optjene og bruge sine Miles, når man flyver med United. Det er en styrke og endnu en forbedring,” udtaler Morten Balk, landeansvarlig for Emirates i Danmark og fortsætter:

”For vores danske kunder, der påtænker at rejse til USA, er der fordele at hente, da man kan optjene eller anvende sine Skywards Miles, når man flyver med United i USA eller videre til Canada, Mexico, Caribien eller Sydamerika.”

Emirates’ Skywards-medlemmer optjener Miles, når de rejser med United Airlines’ netværk. Medlemmer kan også indløse sine Miles på United Economy Class (startende fra 8.000 Miles for en enkeltbillet) og United Business Class-kabine (startende fra 16.000 Miles for en enkeltbillet).

Emirates’ og flydubais populære loyalitetsprogram, Skywards, giver 30 millioner medlemmerkonkrete, eksklusive fordele over hele verden, såsom:

-       Adgang til Emirates’ lufthavnslounges

-       Øjeblikkelig opgradering

-       Prioriteret check-in og boarding

-       Gratis sædevalg

-       Ekstra bagage

-       Fordelagtige Cash+Miles-priser

-       Gratis Wi-Fi-internet om bord.