Din eCigaret ApS

Emballage bliver mere anonym i 2022

2021 og 2022 har budt – og kommer til at byde på – adskillige forbud og ny lovgivning, der berører både sælgerne og køberne af e-cigaretter og tilbehør. Foruden forbud som smagsforbud og visningsforbud, så er der vedtaget nye regler omkring emballagen, der træder i kraft 1. november 2021. Kravet betyder at produkter produceret efter skæringsdatoen skal være i neutral emballage, men da der er en etårig overgangsperiode (udfasning), vil det være muligt at se og købe produkter i den emballage vi kender langt ind i 2022.

Hvid emballage med special font og advarsel

Kravet om neutral og standardiseret emballage til e-cigaretter og påfyldningvæske er blevet vedtaget og berører alle danske forhandlere af disse produkter. Oprindeligt var planen, at der skulle være en overgangsperiode på seks måneder, hvor forhandlerne havde mulighed for at komme af med deres gamle e-cigaretter og påfyldningsvæske med den mindre neutrale emballage. Dette blev dog ændret til tolv måneder, hvorfor det indtil 2022 er tilladt at sælge produkterne i ikke-neutral emballage. Forbuddet gælder foruden e-cigaretter og påfyldningsvæske snusdåser, cigaretpakker m.v.

Foruden den neutrale emballage, så vil der på produkterne fremadrettet være sundhedsadvarsler, der har til formål at informere forbrugerne om de risici, der er forbundet med at dampe (og ryge).

Vi har følgende kommentarer til det nye krav ang. emballagen:

”Vi vil rigtig gerne medvirke til, at færre børn og unge bliver fristet af e-cigaretter, og hvis en af løsningerne kan være at gøre emballagen mindre iøjnefaldende og fristende, så mener vi, at dette er meget positivt. Om det rent faktisk kommer til at have en effekt på de unges damp- og rygevaner må tiden vise. Ligesom med de øvrige forbud og krav, så har vi naturligvis også i sinde at leve op til dette emballagekrav.”

Det er også slut med at vise billeder af e-cigaretter og tilbehør online

Hvis du har besøgt en online forhandler af e-cigaretter og tilbehør efter d. 1. april 2021, så har du måske lagt mærke til, at de digitale butikker ser anderledes ud end førhen. Den primære årsag er, at der er blevet indført et visningsforbud, der betyder, at det ikke er tilladt at vise billeder af produkterne, medmindre forbrugeren har givet sin accept til dette. Sætter du ikke dette flueben, så vil hjemmesiden være neutral og ikke indeholde billeder.

Vi har følgende kommentarer til visningsforbuddet:

”Rent visuelt – og konverteringsmæssigt - har det naturligvis store konsekvenser for os og andre webshops i branchen, at vi ikke længere har mulighed for at vise vores produkter frem visuelt, medmindre forbrugeren siger ja til dette. Produktbillederne er med til at gøre forbrugeren klogere på vores produkter mht. smag, mængde og andre faktorer, hvorfor vi er ærgerlige over, at dette forbud er blevet indført.”

Information om Din eCigaret ApS

Din eCigaret ApS
Vesterbrogade 20, 3th.

71 99 34 92https://din-ecigaret.dk/

Følg pressemeddelelser fra Din eCigaret ApS

Flere pressemeddelelser fra Din eCigaret ApS

Din eCigaret er vækstet 400-500 % siden 2015 – og væksten fortsætter21.9.2021 00:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Din eCigaret blev grundlagt tilbage i 2010, og meget er sket siden da. Vi har udvidet vores sortiment et utal af gange, vi har indført nye kundefordele, og vi har styrket vores team, så vi kan give vores kunder en endnu bedre købsoplevelse. I perioden 2015-2021 har vi for alvor rykket os på alle fronter. Siden 2015 har vi vækstet et sted mellem 400 og 500 %. Det er noget, vi er både glade og stolte over, og vi kan desuden glæde os over, at væksten fortsætter.

Det er slut med e-cigaretter og snus på landets gymnasier18.9.2021 18:48:57 CEST | Pressemeddelelse

Røgfri skoletid er ikke længere bare et forslag eller en opfordring – det er et lovkrav, og lovkravet gælder fra d. 31. juli 2021. Dette berører derfor alle de unge, der netop har sat fødderne på et dansk gymnasium eller erhvervsskole efter en veloverstået sommerferie. Som en af de førende forhandlere af e-cigaretter har vi naturligvis set nærmere på lovgivningen, og vi kommer da også med vores kommentarer til det nye lovkrav.