EM-kval til Næstved

For første gang siden 1992 lægger et dansk kvindelandshold vejen forbi Næstved, når Danmarks håndbolddamer spiller EM-kvalifikationskamp mod Rusland i Arena Næstved, lørdag d. 12. marts. Billetterne er netop sat til salg.

Næstved bliver klædt i rødt og hvidt, når Danmarks kvindelandshold forvandler Sydsjællands hovedby til hjemmebane i forbindelse med EM-kvalifikationskampen mod Rusland, lørdag d. 12. marts. Kuriøst nok var seneste damelandskamp i Næstved også mod Rusland i november 1992. Dengang afvikledes opgøret i Næstvedhallerne, mens det denne gang bliver i den spritnye Arena Næstved, der i december måned dannede rammen om håndbold-VM’s gruppe B. At lægge halgulv til en dansk landskamp er noget, man ser frem til på Sydsjælland:

”Under VM oplevede vi en helt fantastisk stemning skabt af de lokale håndboldfans blandet med svenske, hollandske og polske tilhængere. Vi er henrykte over nu at skulle huse en kamp, hvor stort set alle holder med Danmark. Det er med stor stolthed, at vi præsenterer en så vigtig kamp for håndboldfans i hele regionen,” siger salgs- og eventchef hos Arena Næstved, Randy P. Thybo. Også landstræner Klavs Bruun Jørgensen ser frem til landsholdets besøg i Næstved:

”Vores indtryk var, at stemningen i Næstved under VM var fremragende, og derfor glæder vi os også meget til at komme ned at spille i den nye arena og mærke opbakningen fra vores fans i området,” lyder det fra landstræneren.

Kampen spilles i Arena Næstved, lørdag d. 12. marts kl. 17.10.