Elgiganten åbner i Magasin Kgs. Nytorv

Fredag d. 12/11 kl. 10 åbner Elgiganten en pop-up-shop i Magasin på Kongens Nytorv.

Peder Stedal, adm. Direktør i Elgiganten fortæller: ”Vi har glædet os rigtig meget til at dele nyheden om, at vi åbner en pop-up shop i Magasin på Kongens Nytorv. Det giver os en fin mulighed for at komme endnu tættere på vores kunder. Samtidig mener vi, at Elgiganten og Magasin komplimenterer hinanden på bedste vis ved, at vi kommer til at tilbyde stormagasinets kunder produkter, som ikke allerede findes på hylderne. Vi forudser derfor både travle dage og masser af kunder i forbindelse med vores åbning den 12. november.”

I den kommende pop-up-shop kan man glæde sig til at handle alt fra smartwatches, hovedtelefoner og bærbar lyd til telefoner, gamerudstyr og tilbehør. ”Dermed ikke sagt, at man ikke også kan bestille større produkter til levering. Mangler vores kunder fx en vaskemaskine, klarer vi også det fra vores pop-up-shop,” lover Peder Stedal.

I Magasin ser man også åbningen af Elgiganten som en rigtig god nyhed for stormagasinets mange kunder, der nu kan finde et endnu større udvalg af elektronik i forretningen på Kongens Nytorv. Det er noget der er i høj kurs, særligt under juletræet, fortæller Esben Hougaard, der er Buying Director i Magasin: ”Med åbningen af Elgiganten får vores kunder mulighed for at købe en lang række produkter, som vi ikke tidligere har haft i forretningen, og det tror vi, de kommer til at tage rigtig godt imod. Særligt elektronik har de seneste år været fast inventar under juletræet, og det tror vi også, at det er i år. Og nu kan man altså også finde det i Magasin, så vores kunder kan gøre alle deres julegaveindkøb under samme tag.”

Elgigantens pop-up-shop kan besøges på 4. sal i Magasin.

Elgiganten åbner i Magasin Kgs. Nytorv

Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt pa 38 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2020/21 omsatte for 49,8 milliarder norske kroner. Der er i alt 414 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det over 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af Currys plc.