GSV Materieludlejning A/S

Eldrevne entreprenørmaskiner styrker klimaet og nedbringer byggetid

Et øget fokus på eldrevet materiel fra GSV Materieludlejning på årets kloakmesse, skal sætte skub i klimavenligt byggeri. Brancheorganisationen Dansk Byggeri bakker op om øget fossilfrihed i branchen.
På årets Kloakmesse kan man fra GSV møde fra venstre mod højre: Tommy Jungdal Hansen – Afdelingschef Kolding, Claus Nørbo Sørensen - Afdelingschef Vejle & Horsens, Dan Møller Jensen – Udlejningskonsulent Horsens, Claus Sigvard Poulsen – Direktør for nøglekunder, Morten Christiansen – Afdelingschef Fyn, Carsten Hansen – Udlejningskonsulent Odense. Foto: PR.

Mere klimavenligt, færre nabogener og endnu højere effektivitet i anlæg og byggeri. Det tilbyder GSV Materieludlejning til byggebranchen på årets kloakmesse i Fredericia 23.-24. januar. Her sætter GSV nemlig et særligt fokus på deres el- og batteridrevne maskinpark, som blandt andet består af elektrificerede pladevibratorer, minigravere og læssemaskiner.

– Vi reagerer på den markante stigning i efterspørgslen på elektrificerede maskiner, som kan have en høj oppetid og samtidig levere et lavt CO2-aftryk. Desuden åbner de her eldrevne maskiner op for en høj effektivitet med en lav grad af vedligehold og at støjgener for naboer næsten elimineres, hvilket muliggør natarbejde i byerne, fortæller Dan Vorsholt, administrerende direktør fra GSV Materieludlejning.

Den voksende efterspørgsel på maskiner med fossilfri teknologi er byggeriets svar på de klimaudfordringer, som branchen står overfor, og som bygherrer og politikere i stigende grad efterspørger, når byggerier eksempelvis skal DGNB-certificeres.

Dansk Byggeri spår fossilfri teknologi som vækstområde

I takt med at flere bygherrer stiller krav til emissionsfri byggepladser, bliver de elektrificerede maskiner også en løsning som entreprenører skal kunne levere på. Det fortæller Dansk Byggeri.

– Fossilfrihed i byggeri og anlæg kommer til at blive endnu vigtigere i fremtiden, fordi jeg tror, at bygherrerne efterspørger bæredygtige løsninger og mange endda også certificerede bæredygtige løsninger. I den udvikling kommer materieludlejerne til at være spydspids, fordi de skal kunne levere disse løsninger som de første, fortæller direktør i Dansk Byggeri,Michael H. Nielsen og uddyber:

– Elektrificeringen af maskinparken byder også på afledte fordele foruden klimavenlighed. Eksempelvis kan vi ændre på den måde og det tidspunkt vi producerer på. Elektrificerede entreprenørmaskiner har et meget lavere støjniveau end konventionelle maskiner og det åbner mulighed for at der eksempelvis kan arbejdes på tidspunkter af døgnet hvor vi normalt har været afskåret fra det på grund af nabohensyn. Det åbner nye fleksibilitetsmuligheder i bynære områder, hvor der kan arbejdes på tider af døgnet hvor fremkommeligheden er langt bedre.

Ifølge Dansk Byggeri er én af de store udfordringer med eldrevne entreprenørmaskiner, at det kræver et endnu tættere samarbejde med forsyningsselskaberne, som skal kunne levere den nødvendige strøm på pladsen, og at teknologien stadig er markant dyrere end traditionelle maskiner i indkøb. Derfor vurderes materieludlejning til specifikke opgaver som vigtig for udbredelsen.

Mød GSV og maskinerne på Kloakmessen

GSV Materieludlejning deltager for anden gang på Kloakmessen, i år under sloganet 100% power, 0% CO2. Virksomheden repræsenteres på udstillingen af en række lokale afdelingschefer fra Kolding, Vejle, Odense og Horsens. Denne lokale forankring i hele landet betyder, at alle projekter kan tilpasses med det udstyr, som lokalområdet kræver.

– Selvom vi med opkøbet af Ramirent forrige år har vokset os til Danmarks største materieludlejningsvirksomhed, så er vores styrke stadig, at vi lokalt til stede i hele landet. Vores afdelinger kender det lokale erhvervsliv og de behov, som entreprenører og samarbejdspartnere står overfor, siger Henrich Rasmussen Regionsdirektør for GSV i Vestdanmark.

Anne Cecilie Lysbo
Direktør Marketing og ekstern kommunikation (CMO), GSV Materieludlejning
acl@gsv.dk

Billeder

Download
Til dette års kloakmesse i Fredericia 23.-24. januar sætter GSV Materieludlejning et særligt fokus på deres el- og batteridrevne maskinpark under sloganet – 100% power, 0% CO2. Foto: PR.
Download

Information om GSV Materieludlejning A/S

GSV Materieludlejning A/S

GSV Materieludlejning er Danmarks største udlejningsvirksomheder med flere end 70 års erfaring indenfor blandet andet entreprenørmateriel, stilladser, lifte og skurvogne og med kunder i entreprenørbranchen, industrien og det offentlige segment. Læs mere på www.gsv.dk