Elbilister kan hurtiglade gratis hos E.ON i uge 28

I en af sommerferiens allerførste uger kan elbilister tanke gratis strøm fra E.ONs 37 hurtigladere, der er placeret langs motorvejsnettet og i København og Aarhus. Det gratis tilbud gælder i uge 28 - fra den 11. - 17. juli. Elbilister skal blot taste koden: "2816", når de står ved hurtigladeren, hvorefter de kan tanke uden beregning.

E.ON PR foto - hurtiglader ved Karlslunde på Sjælland

"Vi vil gerne skabe ekstra opmærksomhed om de mange lademuligheder, der faktisk er i Danmark, og vi har tidligere haft succes med lignende kampagner. Derfor tilbyder vi nu igen danske elbilister gratis strøm på vores mange hurtigladere i hele uge 28, når de skal rundt i sommerlandet og besøge attraktioner, familie eller venner i elbilen", siger Susanne Tolstrup, kommunikationschef i E.ON Danmark.

Alle hurtigladerne oplader med strøm fra vedvarende energi og kan lade elbiler op til 80% på bare 20-25 minutter. Hver hurtiglader kan lade to elbiler ad gangen. Med E.ONs 'e-Mobility' app er det ligeledes muligt at se driftsstatus og tilgængelighed på hver enkelt oplader i netværket.

"Vi har et mål om, at flere danskere skal skifte til elbil, og derfor her vi opsat hurtigladere jævnt fordelt langs det danske motorvejsnet. På den måde sikrer vi, at elbilisterne opnår større mobilitet på tværs af landet", slutter Susanne Tolstrup, og understreger, at sommertilbuddet kun gælder ved opladning på E.ONs hurtigladere.

Foruden hurtigladere langs motorvejsnettet tilbyder E.ON opladning ved cirka 1.100 ladepunkter rundt om i danske byer og ved attraktioner så som: Zoologisk Have i København, Givskud Zoo, Legoland, Lalandia i Billund, Randers Regnskov, Aalborg Zoo, Faarup Sommerland og Tivoli i København. Der er altså rig mulighed for også at lade sin elbil, mens man er ude at opleve.

Yderligere information: Kontakt Susanne Tolstrup, kommunikationschef i E.ON Danmark, på 30 38 61 12.

Fakta om E.ONs hurtigladere:

• Har tre udtag: CCS, Mennekes type II og CHAdeMO
  • Har en kapacitet på 43 kW AC og 50 kW DC (afhængig af biltype)
  • Kan lade to biler samtidigt (AC/DC)
  • Det tager kun 20-25 min. at lade op til 80%

E.ON tager del i den grønne omstilling. I Danmark producerer og sælger vi bæredygtig fjernvarme, vindenergi og biogas. Og vi sælger og rådgiver om el og gas, energieffektivisering og grøn mobilitet som (bio)gas til transport og opladning til elbiler. Vi er en del af verdens største privatejede energiselskab E.ON SE med 33 millioner kunder og 58.000 medarbejdere (2015).

E.ON PR foto - hurtiglader ved Karlslunde på Sjælland
e.on hurtiglader. Lokation Karlslunde

Et af Europas største privatejede energiselskab

E.ON Danmark A/S er et dansk energiselskab, der indgår i en af Europas største privatejede energikoncerner med 43.000 medarbejdere og 32 millioner kunder. Vores ambition er at drive den grønne omstilling og være den foretrukne partner inden for bæredygtige energiløsninger. Derfor har vi investeret massivt i udviklingen af grønne og innovative energiløsninger; fra at forsyne elektrisk transport med strøm fra egen havvindmøllepark, Rødsand II, til udviklingen af nogle af Danmarks største og mest effektive biogasanlæg. Vi driver Danmarks største netværk af ladeløsninger til elbiler til erhverv, private og den offentlige sektor, og driver ligeledes tre biogastankstationer i partnerskab med OK samt fire biogasanlæg sammen med lokale partnere. E.ON sælger og rådgiver om el, gas, varme og energieffektivisering og ejer og drifter cirka 30 lokale kraftvarmeværker og fire fjernvarmeværker.

To hurtigladere opstillet på efterspurgt lokation i Nordvestsjælland30.10.2017 07:36pressemeddelelse

Hurtigladere langs Holbækmotorvejen har længe været efterspurgt blandt elbilister, og med to styks opstillet i syd- og nordgående retning ved Springstrup bliver det nu markant nemmere at køre elbil på Nordvestsjælland. Tidligere på året vandt energiselskabet E.ON Vejdirektoratets udbud om at opstille 10 hurtigladere på rastepladser langs de danske motorveje, og de sidste to er altså nu klar til brug.