Ekstra Bladets bladdirektør, Jan Damgaard stopper for at gå på pension

23.5.2017 14:10 | Ekstra Bladet

Ekstra Bladets bladdirektør gennem de seneste 18 år, Jan Damgaard, har besluttet sig for at stoppe og gå på pension.

Og med Jan Damgaards sædvanlige rettidige omhu meldes beslutningen ud allerede nu, så der bliver god tid til at finde hans afløser:

”Det er lang tid siden, jeg aftalte med Poul Madsen, at jeg gerne ville stoppe, når jeg bliver 65, hvilket sker i foråret 2018. Ekstra Bladet har dermed god tid til at finde min afløser”, siger Jan Damgaard.

Jan Damgaard kom til Ekstra Bladet i februar 1980 som ung mediekonsulent. Talentet var uomtvisteligt, og allerede i 1985 blev han annoncedirektør, inden han i 1998 satte sig i stolen som Ekstra Bladets øverste kommercielle chef.

”Det har aldrig været kedeligt at være på Ekstra Bladet. Det er en helt unik arbejdsplads med helt unikke medarbejdere. På Ekstra Bladet er der rummelighed, mangfoldighed, og respekt for hinandens arbejde på tværs af redaktionen og de kommercielle afdelinger”, siger Jan Damgaard.

Da Jan Damgaard startede på Ekstra Bladet var det Danmarks største avis, og han forlader Ekstra Bladet som Danmarks suverænt største udbyder af digitalt nyhedsindhold. Og hele rejsen er gennemført med et betydeligt million-overskud hvert eneste år.

”Det har været en turbulent rejse, men altid i kontrol ikke mindst takket være Jan Damgaards fantastiske indsigt i det kommercielle område og økonomiske styring”, siger chefredaktør Poul Madsen, og tilføjer:
”Vi skylder Jan Damgaard stor tak for at have bragt os helskindet gennem transformationen. Jan Damgaard kom til en stærk avis og forlader en endnu stærkere digital medievirksomhed. En fantastisk og banebrydende præstation i den danske medieverden”.

Administrerende direktør i JP/Politikens Hus, Stig Kirk Ørskov, er helt på linje:

”Jan Damgaard har de seneste 37 år leveret en indsats for Ekstra Bladet, som er uden sidestykke i dansk presse. Jan Damgaards betydning for Ekstra Bladets vellykkede digitale transformation kan ikke overvurderes. Tilmed har Jan Damgaard med stor loyalitet og samarbejdsvilje været med til at sikre, at fusionen, der førte til JP/Politikens Hus, blev så vellykket, som tilfældet er”.

Jan Damgaard fortsætter som bladdirektør, indtil hans afløser er fundet og kan tiltræde.

Yderligere oplysninger:
Jan Damgaard telefon 23 44 88 91