EASIS

Eksplosion i færdigretter kan sikre den grønne omstilling

Del

Miljø, klima og bæredygtighed er begreber, som næsten alle danskere står bag og knap tre ud af fire unge mellem 18 og 34 år ønsker at spise mindre kød. Sunde og grønne færdigretter kan være løsningen.

Blandt produkterne i den nye Simply linje fra EASIS er blandt andet veganske færdigretter som en nyudviklet bolognese; desuden er alle  EASIS’ nye SIMPLY produkter ikke kun uden tilsat sukker,  men også uden sødestoffer – og alle veganske varer er tydeligt mærket. Foto: PR.
Blandt produkterne i den nye Simply linje fra EASIS er blandt andet veganske færdigretter som en nyudviklet bolognese; desuden er alle EASIS’ nye SIMPLY produkter ikke kun uden tilsat sukker, men også uden sødestoffer – og alle veganske varer er tydeligt mærket. Foto: PR.

Danske forbrugere stiller høje krav til deres fødevarer, som i stigende grad skal indfri flere ønsker end bare pris og smag. 95 procent af danskerne har ifølge en undersøgelse for Landbrug og Fødevarer ændret eller er villige til at ændre adfærd af hensyn til klima, miljø eller bæredygtighed.

På den anden side, så er det ikke nødvendigvis de grønne måltider tilberedt fra bunden, som danskerne altid prioriterer. Ifølge tal fra Danmarks Statistik har danskerne siden 2008 hævet deres årlige forbrug af færdigretter med 1.660 procent fra en flad halvtredser til 880 kroner.

Danskernes ønske om grøn omstilling og en forkærlighed for convenience er dog langt fra uforenelige. Faktisk hænger de ifølge generalsekretær for Dansk Vegetarisk Forening, Rune-Christoffer Dragsdahl, rigtig godt sammen:

– Selvom langt de fleste gerne vil lave gode sunde måltider fra bunden, så kommer der nogle gange en travl hverdag i vejen. Vi kan sagtens se convenience og færdigretter er et led i omstillingen til den bredere udbredelse af en plantekost. 58 procent af danskerne ønsker allerede at spise mindre kød og hvis det bliver gjort let og tilgængeligt, så kan vi hurtigere omstille os.

Grøn convenience er hårdt arbejde

EASIS er den ledende danske fødevarevirksomhed indenfor produkter uden tilsat sukker, som siden midt-halvfemserne har arbejdet for sundere alternativer til den hurtige sult og søde tand.

Og med en ny produktlinje kaldet Simply, som blev lanceret i starten af 2019, har virksomheden forberedt sig på den næste store milepæl: Simply-serien er nemlig ikke kun uden tilsat sukker som resten af EASIS’ produkter, men som noget nyt også fri for sødemidler.

Foruden en årelang proces med udviklingen af produkter helt uden sødestoffer, så har serien også resulteret i en forenkling af varedeklarationen hvilket viser, at en stor del af sortimentet tilmed overholder veganske standarder.

– Vi mener, at det er arbejdet værd at satse på grønne alternativer – også indenfor de kategorier vi arbejder med, nemlig produkter uden tilsat sukker.  Vores mission er at give forbrugerne mulighed for at vælge sukkeret fra, i alle situationer, også når man ønsker at leve vegansk. Og det giver denne nye Simply serie mulighed for, siger Line Krogh Ellesgaard, marketing manager hos EASIS.

Blandt produkterne i den nye Simplylinje er blandt andet veganske færdigretter som en nyudviklet bolognese, morgenmad, mellemmåltider og snacks som peanutbarer eller Pea Snack. Veganske chips baseret på ærter.

Nøgleord

Kontakter

Line Krogh Ellesgaard
Marketing Manager, EASIS
(+45) 70 20 24 55
lke@easis.dk

Billeder

Blandt produkterne i den nye Simply linje fra EASIS er blandt andet veganske færdigretter som en nyudviklet bolognese; desuden er alle  EASIS’ nye SIMPLY produkter ikke kun uden tilsat sukker,  men også uden sødestoffer – og alle veganske varer er tydeligt mærket. Foto: PR.
Blandt produkterne i den nye Simply linje fra EASIS er blandt andet veganske færdigretter som en nyudviklet bolognese; desuden er alle EASIS’ nye SIMPLY produkter ikke kun uden tilsat sukker, men også uden sødestoffer – og alle veganske varer er tydeligt mærket. Foto: PR.
Download
– Vi mener, at det er arbejdet værd at satse på grønne alternativer – også indenfor de kategorier vi arbejder med, nemlig produkter uden tilsat sukker.  Vores mission er at give forbrugerne mulighed for at vælge sukkeret fra, i alle situationer, også når man ønsker at leve vegansk. Og det giver denne nye Simply serie mulighed for, siger Line Krogh Ellesgaard, marketing manager hos EASIS. Foto: PR.
– Vi mener, at det er arbejdet værd at satse på grønne alternativer – også indenfor de kategorier vi arbejder med, nemlig produkter uden tilsat sukker. Vores mission er at give forbrugerne mulighed for at vælge sukkeret fra, i alle situationer, også når man ønsker at leve vegansk. Og det giver denne nye Simply serie mulighed for, siger Line Krogh Ellesgaard, marketing manager hos EASIS. Foto: PR.
Download
– Vi kan sagtens se convenience og færdigretter er et led i omstillingen til den bredere udbredelse af en plantekost. 58 procent af danskerne ønsker allerede at spise mindre kød og hvis det bliver gjort let og tilgængeligt, så kan vi hurtigere omstille os, siger generalsekretær for Dansk Vegetarisk Forening, Rune-Christoffer Dragsdahl. Foto: PR.
– Vi kan sagtens se convenience og færdigretter er et led i omstillingen til den bredere udbredelse af en plantekost. 58 procent af danskerne ønsker allerede at spise mindre kød og hvis det bliver gjort let og tilgængeligt, så kan vi hurtigere omstille os, siger generalsekretær for Dansk Vegetarisk Forening, Rune-Christoffer Dragsdahl. Foto: PR.
Download

Links

Information om EASIS

EASIS
EASIS
Klamsagervej 29
8230 Åbyhøj

https://www.easis.dk

EASIS er en dansk fødevarevirksomhed, som har specialiseret sig i produkter uden tilsat sukker. Med den nye produktlinje, SIMPLY, sætter EASIS nu også fokus på en dagligdag uden tilsat sukker, sødestoffer og med et vegansk islæt. Se mere på www.easis.dk

Følg pressemeddelelser fra EASIS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra EASIS