Eksklusive accessories hitter blandt studentergaverne

Kuglepenne, manchetknapper, tasker og lædervarer til flere tusinde kroner hitter blandt de eksklusive gaver – særligt til de nyudklækkede studenter, fortæller forhandler.
Webshoppen Care of Carl oplever i øjeblikket, at en stor del af omsætningen stammer fra accessoires, der hitter som studentergaver. Foto: PR.

3.g’erne på landets gymnasier soler sig i disse uger over deres nyerhvervede studenterhuer, og mange kan se frem til eksklusive gaver såsom kuglepenne, manchetknapper, tasker og ure af særlig luksuriøs kvalitet til både 20- og 30.000 kroner. For når overståede eksamener skal fejres, findes den store pung frem.

På trods af, at de seneste måneders coronakrise har sænket danskernes forbrug med 20 procent ifølge DR, bliver der dog ikke sparet på lysten til at hylde de nyudsprungne studenter. Det forklarer indkøber David Brink fra webshoppen Care of Carl, som for tiden får ordrer ind på accessories for helt op til 30.000 kroner.

– Vi har generelt travlt op til højtiderne samt ved begivenheder som konfirmationer og dimissioner. I øjeblikket er det især accessories som kuglepenne og slipsenåle, som er eksklusive gaver eksempelvis i forbindelse med en bestået eksamen eller ved et jubilæum, fortæller David Brink.

Han fremhæver desuden særlige parfumer som Creed og Byredo, som er afsindigt populære i Danmark, selvom de koster tre til fire gange så meget som andre parfumer. Det unikke ved disse gaver er, at det er noget af det tilbehør og de stilmarkører, som mænd kan samle på ved siden af armbåndsure eller manchetknapper, fortæller David Brink.

Den gode gave indeholder disse egenskaber

Er der et studentergilde på kalenderen, mangler du den perfekte jubilæumsgave, eller skal du til andre gavegivende begivenheder, er der visse egenskaber, som kendetegner den gode gave.

– Vores mest populære gaveobjekt, som indeholder mange af de egenskaber, der kendetegner en god gave, er Montblanc penne. Det er et tidløst produkt af utroligt høj kvalitet, som slides så lidt, at du med rette omsorg, sikkert har den resten af livet, fortæller David Brink, som fremhæver følgende tre egenskaber, du skal have for øje for at sikre, at din gavejagt bliver et hit hos modtageren.

Er du på jagt efter en god og tidløs gave af høj kvalitet, skal du ifølge David Brink se efter følgende egenskaber:

God kvalitet: Gå efter et produkt af god kvalitet, så gavens levetid holder længe og ikke går i stykker ved almindelig brug. Det kan derfor være relevant at gå efter særlig slidstærke materialer eller et særlig funktionelt design.

Stærke værdier: Vælg et brand som har en stærk værdi for modtageren eller på markedet. Vælg eksempelvis et brand modtageren er særlig vild med, eller et brand som er en stærk spiller på markedet, hvilket forlænger glæden ved gaven.

Det tidløse produkt: Når det gælder studentergaver eller gaver til andre særlige begivenheder, er det vigtigt for mange at give en gave, som modtageren har i mange år. Derfor er det godt at vælge et produkt, som har et tidløst design eller funktionalitet.

David Brink
Country Manager, Care of Carl
david.brink@careofcarl.com

Billeder

Download
Mange nyudklækkede studenter og jubilarer modtager eksklusive accessoires til mange tusinde kroner i gave, beretter David Brink fra Care of Carl. Foto: PR.
Download

Information om Care of Carl

Care of Carl
Landgreven 3