Ejerlederen bag Plus-Plus legetøj vinder Årets Ejerleder 2019 på Sjælland

Martin Pihl fra Plus-Plus A/S vinder prisen som Årets Ejerleder 2019 i region Sjælland. Han vinder prisen for at skabe en international succes med en klar vision, hvor integritet og nytænkning går hånd i hånd. Martin Pihl fik overrakt prisen ved en velbesøgt kåring i PwC’s nye lokaler i Ringsted.

Martin Pihl er ejerlederen bag Plus-Plus A/S, der producerer og sælger kreativt legetøj af høj kvalitet til børn i alle aldre. Virksomheden startede som en ‘garage-virksomhed’ i 2009, der siden Martin Pihl overtog virksomheden i 2012 har opnået flotte resultater og vækst både i Danmark og i udlandet:

”Martin så som ejerleder potentialet i et produkt, som han siden er lykkedes med at sende på en flot vækstrejse. Han har fra begyndelsen sat retningen for virksomheden med en vision og klare værdier, som har været styrende for alt, hvad virksomheden gør, for produktets brand og dermed også for den store succes, legetøjsvirksomheden er i dag” fortæller Lars Vagner Hansen, director i PwC i Ringsted, og tilføjer:

”Med en vision om legetøjsprodukter af høj kvalitet, der appellerer til børn i alle aldre, og til konkurrencedygtige priser har Martin på syv år skabt et produkt, der har vundet adskillige priser på internationale legetøjsmesser, været udstillet på tre berømte museer i New York, og som har opnået popularitet i hele 40 lande.”

Stærke resultater gennem integritet og nytænkning

Hos Nykredit roser man Årets Ejerleder i region Sjælland for at have skabt en succes og en flot vækst gennem fokus på integritet og værdier samtidig med at have prioriteret nytænkning og innovation:

”Plus-Plus A/S er en imponerende virksomhed, som har opnået international anerkendelse og popularitet ved at bruge samme grundprodukt i form af legetøjsbrikker, samtidig med at der udvikles nye kollektioner flere gange årligt gennem nytænkning og en innovativ tilgang til den kreative leg. Martins vision er blevet indfriet ved netop at holde fast i denne retning,” siger storkundedirektør i Nykredit, Peder Nitz.

Hos Dansk Erhverv er man heller ikke i tvivl om, at Martin Pihl er den rette vinder som Årets Ejerleder 2019 i region Sjælland:

”Martin Pihl er en ejerleder, som har formået at vise, at et simpelt produkt kan blive en stor succes - også internationalt. Han har skabt flot udvikling og vækst, der fortsætter, og så har han med integritet formået at vise et socialt og samfundsmæssigt hensyn i alt, hvad virksomheden foretager sig. Han er kort sagt en dygtig ejerleder, der fortjener at blive anerkendt for sine resultater,” siger Jakob Ullegård, markedsdirektør i Dansk Erhverv.

Fakta om Plus-Plus A/S
Plus-Plus A/S fra Holbæk har siden 2009 produceret og solgt legetøjsbrikker til børn i alle aldre. Legetøjet sælges i dag i 40 lande i Europa, Nordamerika og Asien. Virksomheden har leveret meget stærke resultater, både hvad angår vækst i omsætning og en stærk indtjening. Ambitionen er en fordobling af omsætningen inden for de næste tre år. Virksomheden har en særdeles professionel bestyrelse og ejerstruktur med tidligere ejer af Lagkagehuset, Ole Kristoffersen, samt Bjarke Ingels m.fl., som er med til at sætte de ambitiøse mål.

De stærke konkurrenter:

Leif Busch Hansen og Karsten Klein Kristensen – ejerledere i Lundberg Tech A/S (Lille Skensved)
Lundberg Tech A/S har siden 1946 udviklet granulatorer til brug for affaldshåndtering og genbrug af ressourcer, og netop denne del af virksomheden er den største af sin slags på verdensplan. De to ejerledere, Leif og Karsten, ser store udviklingsmuligheder for virksomheden og lægger vægt på løbende innovation og udvikling. Den grønne omstilling og fokus på FN’s Verdensmål om klimahandling indtænkes i høj grad i hele virksomhedens mission og vision - dette har skabt og skaber fortsat en global konkurrencefordel.

Søren Hovmand – ejerleder i Hovmand A/S (Køge)
Virksomheden Hovmand A/S designer og producerer lifte og løftevogne til en række industrier. Den 40 år gamle familieejede virksomhed blev stiftet i 1972, er sidenhen blevet etableret i udlandet og forventer nu at ekspandere til flere europæiske lande inden for de kommende år. Som ejerleder siden 2007 er Søren Hovmand altid gået forrest og har skabt en ledergruppe bestående af yngre medarbejdere, som ifølge ham er nøglen til, at forretningen kan udvikle sig og holde sig på forkant med nye teknologier og digitalisering, som er højt på dagsordenen i virksomheden.

Fakta om Årets Ejerleder 2019
Det er PwC, Nykredit, Dansk Erhverv og Finans, der står bag prisen, som uddeles for 16. gang. Årets tema er formål og værdier.

De syv regionale vindere går videre til landskåringen, som finder sted den 14. november 2019 hos PwC, Strandvejen 44, 2900 Hellerup.

Juryen består af repræsentanter fra Dansk Erhverv, Nykredit, PwC og sidste års vindere.

Tidligere landsvindere
Bjarke Hansen fra Primo Tours A/S (2018), Mikkel Borg Bjergsø fra Mikkeller ApS (2017), Marie-Louise Bjerg fra Mountain Top Industries ApS (2016), Anders Byriel fra Kvadrat A/S (2015), Susanne Hessellund fra Bel Air Aviation A/S (2014), Thomas Dinesen fra Dinesen Floors (2013), Peter Eriksen fra Nilpeter A/S (2012), Jørgen Hallundbæk fra Welltec A/S (2011), BK Engineering A/S (2010), KM Telecom A/S (2009), Webtop A/S (2008) og Expo-Net Danmark A/S (2007).

Malene Billund
Mobil: 51332378
Mail: malene.billund@pwc.com

I PwC arbejder vi for at styrke tilliden i samfundet og være med til at løse væsentlige problemstillinger. Det gør vi med udgangspunkt i vores viden inden for revision, skat og rådgivning. Vores kunder kommer fra alle dele af erhvervslivet og den offentlige sektor, og vi er flere end 2.400 medarbejdere og partnere, som brænder for at gøre en positiv forskel for kunder og kolleger. Globalt er vi over 276.000 PwC'ere i 157 lande, og i Danmark er vi markedsledende. Mød os over hele landet. Vi er der, hvor du er.