Ejerleder bag kendt ladcykel vinder prisen som Årets Ejerleder 2022 på Sjælland

Niels Holme Larsen fra Nihola ApS vinder prisen som Årets Ejerleder 2022 på Sjælland. Med en kompromisløs tilgang til design og kvalitet har ejerleder Niels Holme Larsen siden etableringen i 1998 udviklet og skabt en succesfuld dansk virksomhed og arbejdsplads. Prisen fik han overrakt ved en velbesøgt kåring i PwC’s lokaler i Ringsted.
Niels Holme Larsen fra Nihola ApS er Årets Ejerleder 2022 på Sjælland.

Niels Holme Larsen er ejerlederen bag Nihola ApS, der netop har vundet prisen som Årets Ejerleder 2022 på Sjælland. Nihola ApS er en cykelbutik, der producerer, samler og sælger ladcykler. Han vinder prisen som Årets Ejerleder 2022 på Sjælland for at være en ejerleder, som uden at gå på kompromis med kvalitet og design har skabt en succesfuld virksomhed med gode værdier og unikke produkter, som både er samlet og produceret i Danmark.

Niels er ikke bare en ejerleder, han er også en rollemodel for sine medarbejdere og en rollemodel for andre ejerledere. Niels har siden 1998, hvor han selv tegnede og designede den første ladcykel, været fast besluttet på, at hans virksomhed skulle være garant for høj kvalitet og ladcykler, som blev designet, produceret og samlet i Danmark,”fortæller Lars Vagner, director i PwC i Ringsted, og tilføjer:

”Som ejerleder er Niels bundærlig, og så har han et tæt forhold til sine medarbejdere, som han betragter som sin familie. Medarbejderne ved, hvad Niels står for, og de ved, at de kan stole på ham. Niels og Nihola har gennemgået en flot udvikling, og udviklingen er sket på baggrund af fornuft, sunde værdier og hårdt arbejde, og det er anerkendelsesværdigt.”

Ingen salgsafdeling og en ydmyg ejerleder
Ejerlederen driver Nihola på en unik måde uden en salgsafdeling. Salget sker gennem forhandlernetværk, og det er Niels Holme Larsen selv, som tager rundt i Danmark og Europa og taler med forhandlerne.

”Selvom Niels Holme Larsen har bygget Nihola op fra bunden og fået etableret et kendt og succesfuldt varemærke, er han en ydmyg og beskeden ejerleder. Niels Holme Larsen vil gå langt for sine medarbejdere, og han er fuldt ud klar over, hvor stor betydning de har for at drive en succesfuld virksomhed med tilfredse kunder,” fortæller Lene Qvist, regionsdirektør i Nykredit i Region Sjælland.

Hos Dansk Erhverv er man heller ikke i tvivl om, at Niels Holme Larsen er den rette vinder af Årets Ejerleder 2022 på Sjælland:

”Niels Holme Larsen er utrolig kvalitetsbevidst, og han arbejder hele tiden på at videreudvikle og forbedre virksomhedens produkter. Derudover gør Niels Holme Larsen meget ud at sin flade ledelsesstruktur og sørger for at inddrage alle medarbejdere hver uge for at orientere om, hvad der foregår i virksomheden,” sigerGitte Lillelund Bech, direktør for markeder i Dansk Erhverv.

Om Nihola ApS (Kirke Såby)
I 1998 stiftede Niels Holme Larsen Nihola ApS og ejer i dag 100 % af virksomheden. Nihola udvikler og producerer ladcykler, og alle cykler produceres og samles i Danmark. Ejerlederen driver virksomheden på en unik måde uden en salgsafdeling. Salget sker gennem forhandlernetværk, og Niels tager selv rundt i Danmark og Europa og taler med forhandlerne.

De stærke konkurrenter:

Palle Svendsen fra Delfi Technologies A/S (Køge)

Efter flere funktionærstillinger, hvor Palle Svendsen oplevede, at der ikke blev vist tillid og loyalitet overfor ham, besluttede han at købe Delfi Technologies i 1995. Her skulle de grundlæggende værdier netop være tillid og loyalitet til medarbejderne. Palle har over 25 år opbygget og digitaliseret en helt ny produktpalette, som han nu sælger til de største grossister i Danmark og arbejder samtidig på et europæisk kundegrundlag. Palle har en stor tro på vigtigheden af at udvikle sine medarbejdere. Han rekrutterer ofte elever og lærlinge og giver dem en klar vej for udvikling inden for virksomheden.

Jan Aaboe Steinicke fra Kaiser Sport & Ortopædi ApS (Holbæk)
Jan Aaboe Steinicke har på kort tid skabt et unikt retailkoncept, hvor Kaiser Sport & Ortopædi via individuel rådgivning til den enkelte kunde sælger løbe- og gåudstyr. Jan Aaboe Steinicke er en energisk ejerleder. Det vigtigste for ham er, at han selv og medarbejderne har ‘ild i øjnene’ og en masse gå-på-mod. Jan er åben for input og god til at anerkende, at han ikke ved alt, og derfor vil han altid gå med den bedste idé, lige meget hvor den kommer fra. Jan er en ejerleder, som går forrest med god energi, og hans motto, "man skal brænde for at tænde", går igen i hele organisationen.

Vinder af Årets Helt(inde) på Sjælland 2022
Vinderen af Årets Heltinde på Sjælland går til Anne Lise Schjeldal. Anne Lise Schjeldal har været med til at gøre en forskel over en lang årrække gennem sit virke i fonden Bent O. Jørgensens Fond, hvor hun er en markant del af historien og fondens ansigt udadtil. Anne Lise Schjeldal har bl.a. uddelt flere store legater, herunder over 30 mio. kr. til velgørende, kulturelle og sportslige formål rundt om i Region Sjælland. Derfor er hun vinderen af Årets Heltinde på Sjælland 2022.

Kontakt
For yderligere information kontakt PR Manager Malene Billund fra PwC på mobil 5133 2378 eller pressekonsulent Peter Klaaborg fra Nykredit på mobil 2056 0706 eller pressekonsulent Jesper Ingemann fra Dansk Erhverv på 2265 0941.

Fakta om Årets Ejerleder 2022
Det er PwC, Nykredit, Dansk Erhverv og Finans, der står bag Årets Ejerleder, som afholdes for 19. gang. Årets tema er talent og tillid.

De syv regionale vindere går videre til landskåringen, som finder sted den 17. november 2022 hos PwC, Strandvejen 44, 2900 Hellerup.

Juryen består af regionsvinderne fra 2021 samt repræsentanter fra Dansk Erhverv, Nykredit og PwC.

Tidligere landsvindere
Peter Vang Christensen fra Plantorama A/S (2021), 2020 (særår uden vinder pga COVID-19), Michael Holm fra Systematic (2019) Bjarke Hansen fra Primo Tours A/S (2018), Mikkel Borg Bjergsø fra Mikkeller ApS (2017), Marie-Louise Bjerg fra Top Mountain Industries ApS (2016), Anders Byriel fra Kvadrat A/S (2015) Susanne Hessellund fra Bel Air Aviation A/S (2014), Thomas Dinesen fra Dinesen Floors (2013), Peter Eriksen fra Nilpeter A/S (2012), Jørgen Hallundbæk fra Welltec A/S (2011), BK Engineering A/S (2010), KM Telecom A/S (2009), Webtop A/S (2008) og Expo-Net Danmark A/S (2007).

Niels Holme Larsen fra Nihola ApS er Årets Ejerleder 2022 på Sjælland.
Vinderen af Årets Heltinde på Sjælland går til Anne Lise Schjeldal.