Ejerleder af biohotel vinder Temaprisen 2021 i region Sydjylland

Carsten Kjær har netop modtaget prisen som Årets Regionale Temaprisvinder i region Sydjylland ved Årets Ejerleder 2021. Han får prisen for sine bæredygtige resultater og for at vise vejen med ambitiøse bæredygtige visioner for fremtiden. Prisen fik han overrakt ved en velbesøgt regionskåring i PwC’s lokaler i Vejle.

Carsten Kjær fra Ribehøj A/S er  Temaprisvinder i region Sydjylland  2021
Carsten Kjær fra Ribehøj A/S er Temaprisvinder i region Sydjylland 2021

I forbindelse med kåringen af Årets Ejerleder 2021 overrækkes for femte gang en temapris, som går til den ejerleder, der har udvist et stærkt fokus på årets tema, bæredygtighed, og derigennem bidrager til en mere bæredytig fremtid både miljømæssigt, socialt og ledelsesmæssigt. Prisen går i år til biohotellet Ribehøj ApS og ejerlederen Carsten Kjær.

”Temaprisen går til Carsten, der står i spidsen for Ribehøj ApS. Sammen med sine dedikerede medarbejdere og sin hustru, har han formået at være et skridt foran i sin branche og være nytænkende med et biohotel, hvor intet er overladt til tilfældighederne,” fortæller Palle H. Jensen, partner i PwC i Esbjerg, og tilføjer:

“Ved opførelsen af de flotte hytter, som ligger smukt i pagt med naturen, er der anvendt bæredygtige principper. Der er isoleret med uld, varmekilden er flis fra egen produktion, og der serveres lokale råvarer produceret efter bæredygtige principper. Det fortjener anerkendelse.”

Succes trods COVID-19
Ribehøj er en helt unik historie. Området er gået fra mose og kvægbrug til hjortefarm over fiskesø og campingplads. Idag er det vel nok Danmarks ypperste bud på et biohotel. Virksomheden har, COVID-19 til trods, formået at skabe overbevisende resultater, som har givet luft til yderligere udvidelse af virksomheden.

De kommende år byder på bæredygtig wellness, skovrejsning og udvidelse af hotellet. Alt sammen midt i ingenting og på et sted, hvor hverken køer, hjorte eller campingplads tidligere blev nogen økonomisk succes - men det blev biohotellet under kyndig ledelse af Carsten,” fortæller Mogens B. Sørensen, regionsdirektør i Nykredit.

Hos Dansk Erhverv er direktør for markeder, Betina Hagerup, enig i, at den rette vinder af Temaprisen 2021 i region Sydjylland er Carsten Kjær:

”Carsten Kjær har formået at få årets tema til at være indlejret i virksomheden på alle måder. Og i et marked, hvor arbejdskraft er svært tilgængelig, har Carsten desuden evnet at skabe en ambassadøreffekt blandt medarbejderne, så det ikke er blevet en hindring for virksomhedens succes,” udtaler Betina Hagerup og ønsker tillykke med prisen.

Vinder af Årets Ejerleder i region Sydjylland 2021
Vinderen af Årets Ejerleder 2021 i region Sydjylland blev Kenneth S. Hagelskjær, der er ejerlederen i spidsen for Esbjerg Maritime Service ApS. Han vinder prisen som Årets Ejerleder 2021 i Sydjylland for at være en ejerleder, der har vist vilje, evne og mod på vejen mod at skabe en virksomhed i vækst med overskriften: "Det skal være sjovt".

Kontakt
For yderligere information kontakt PR Manager Malene Billund fra PwC på mobil 5133 2378 eller pressekonsulent Rikke Gredsted Seidenfaden fra Nykredit på mobil 44 55 14 49 eller pressekonsulent Jesper Ingemann fra Dansk Erhverv på 22650941.

Fakta om Årets Ejerleder 2021
Det er PwC, Nykredit, Dansk Erhverv og Finans, der står bag Årets Ejerleder, som afholdes for 18. gang. Årets tema er bæredygtighed.

De syv regionale vindere går videre til landskåringen, som finder sted den 18. november 2021 hos PwC, Strandvejen 44, 2900 Hellerup.

Juryen består af repræsentanter fra Dansk Erhverv, Nykredit, PwC, Årets Ejerleder 2019 og to erhvervsprofiler.

Tidligere temaprisvindere

Anders Aagaard Jensen fra Relevant Holding ApS (2019), Dorte Thomsen og Lene Betina Hansen fra SOS Vikar A/S (2018), Per Smedegaard fra Kjærgaard A/S (2017), Charlotte Gueniau fra RICE A/S (2016).

Carsten Kjær fra Ribehøj A/S er  Temaprisvinder i region Sydjylland  2021
Carsten Kjær fra Ribehøj A/S er Temaprisvinder i region Sydjylland 2021

Tilliden i markedet for ejendomshandler er tilbage på niveauet fra før COVID-192.12.2021 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Markant flere europæiske ejendomsledere mener, at erhvervstilliden vil stige i det kommende år, og tilliden i markedet for ejendomshandler er samtidig tilbage på niveauet fra før COVID-19. For andet år i træk indtager København en 18. plads på listen over Europas foretrukne byer til ejendomsinvesteringer i 2022. Det viser en ny rapport udgivet af PwC og Urban Land Institute (ULI).

Kommunalpolitikerne mangler kendskab til erhvervslivets udfordringer15.11.2021 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

2 ud af 3 erhvervsledere oplever, at kommunalpolitikerne generelt mangler forståelse for og kendskab til erhvervslivets største udfordringer. Til gengæld vurderer de, at kommunalpolitikerne på valg har fokus på den grønne omstilling og ligestilling. Det viser PwC’s pulsmåling af ‘Kommunalvalget 2021’, hvor ca. 350 erhvervsledere bla. giver deres bud på, hvad kommunalpolitikerne på valg bør prioritere og fokusere på de næste fire år.