Efter succes i hovedstaden: Lidl tester udfasning af tilbudsavisen i Aarhus og Odense

For godt 90.000 aarhusianske og odenseanske husstande vil det over en prøveperiode i begyndelsen af det nye år være slut med at modtage Lidls velkendte tilbudsavis i postkassen. Dagligvarekæden tester fra uge et til uge otte, om husstande i Aarhus og Odense også kan undvære den trykte tilbudsavis, ligesom københavnerne har gjort siden februar i år. Det drejer sig om 49.000 husstande i Aarhus og 46.000 husstande i Odense.
I begyndelsen af 2022 droppede Lidl permanent at udsende den fysiske tilbudsavis til flere end 162.000 husstande i København efter en succesfuld prøveperiode i efteråret 2021. Nu håber dagligvarekæden at kunne gentage succesen i Aarhus og Odense.
”Der er selvfølgelig mange overvejelser i spil, men vi ser, at flere og flere af vores kunder vælger den trykte tilbudsavis fra og tyer til digitale løsninger. Vi glæder os til at se effekten og resultatet af vores testperiode,” fortæller Rasmus Pape, indkøbsdirektør i Lidl, og han fortsætter:
“Afviklingen af vores trykte tilbudsaviser i København er gået bedre, end vi turde håbe på. Københavnerne har virkelig taget online-avisen til sig, og generelt ser vi, at flere aktivt fravælger reklamer i postkassen og i stedet bruger vores kunde-app Lidl Plus, hvor vi kan se en stigning af brugere efter udfasningen af de fysiske tilbudsaviser i København.”
Vil på sigt udfase tilbudsavisen i hele landet
I Aarhus Kommune og Odense Kommune er der sammenlagt omkring 270.000 husstande, hvoraf over 90.000 færre husstande vil modtage den trykte avis i begyndelsen af 2023. Det sparer naturligvis miljøet for en masse papir, men giver også mulighed for endnu skarpere tilbud, da tilbuddene løbende kan opdateres i online.
”Som en stor dagligvarekæde ser vi det også som vores ansvar at kigge ind i, hvordan vi forbruger ressourcer, og hvor vi kan minimere vores klimamæssige aftryk. Vores første skridt var at gøre tilbudsavisen 11 procent mindre og udfase den i København, og nu tester vi så, om det også kan lade sig gøre i storbyerne Aarhus og Odense. Al omstilling tager tid, og derfor er det en længere udfasning, indtil vi på sigt helt udfaser den fysiske avis,” siger Rasmus Pape.
Dagligvarekæden understreger, at kunderne selvfølgelig stadig kan forvente at få de bedste produkter i kædens butikker over hele landet – og til de bedste priser.
Faktaboks
- Lidl har afviklet distributionen af den trykte tilbudsavis i Aarhus og Odense i en prøveperiode fra uge et til otte. På ugentlig basis gælder det over 90.000 tilbudsaviser. Det drejer sig om 49.000 husstande i Aarhus og 46.000 husstande i Odense.
- Der vil fortsat være tilbudsaviser i butikkerne, ligesom kunder, der har bedt om at få tilbudsavisen via Permission+-ordningen, stadig vil få den omdelt.
- Dagligvarekæden har tidligere valgt at gøre den trykte udgave af tilbudsavisen 11 % mindre.
- Læs mere om Lidl Plus på lidl.dk/Lidl-Plus, eller download den via App Store og Google Play.
- I Lidl Plus-appen finder kunderne blandt andet skarpe kupon-tilbud, kvitteringer, tilbudsaviser, butiksoplysninger og medlemskort, og det hele samlet ét sted: på mobilen.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder

Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 139 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl bliver officiel partner for UEFA EURO 202421.3.2023 15:01:00 CET | Pressemeddelelse
Partnerskabet begynder med europæiske kvalifikationskampe i år og gør Lidl til en global UEFA-partner for både EM-kvalifikationen i 2023 og 2024 og slutrunden i sommeren 2024.
Lidls elevhold har ansvaret for kædens butik i Grenaa: “Jeg er blevet bekræftet i, at jeg gerne vil være butikschef en dag”17.3.2023 10:39:51 CET | Pressemeddelelse
I denne uge har 18 butikselever fra Lidl drevet dagligvarekædens butik på Østerbrogade 43 i Grenaa helt alene. Det sker som et led i deres butikselevuddannelse, hvor de får mulighed for at afprøve deres færdigheder i praksis og i samarbejde drive en butik selvstændigt. Spørger man Lidls HR-direktør, er tilliden vigtig for elevernes udvikling og tro på egne evner.
Lidl dropper trykte tilbudsaviser i Odense17.3.2023 08:34:27 CET | Pressemeddelelse
Efter otte ugers vellykket test fjerner dagligvarekæden Lidl sin fysiske tilbudsavis i Odense permanent. I testperioden har indbyggerne i Odense reageret positivt på initiativet og i stedet fundet frem til kædens mange gode tilbud via digitale platforme såsom kundeappen Lidl Plus og Facebook.
Korrektion: Indkøbsdirektør i Lidl: Priserne på private label-produkter begynder at falde10.3.2023 12:27:40 CET | Pressemeddelelse
Ny version. Rettelse i pris på Engvang øko smør. Rigtig nypris er 23,95 kr. Fra mandag i uge 11 sænker Lidl normalprisen med over 10 % på tre udvalgte smørprodukter fra dagligvarekædens eget sortiment. Prisnedsættelsen følger efter lang tids forhandlinger med leverandører af Lidls private label-varer, og det kommer nu kunderne til gode. I de kommende måneder vil de lavere normalpriser slå igennem på endnu flere varer – særligt inden for Lidls eget sortiment af basisvarer.
Indkøbsdirektør i Lidl: Priserne på private label-produkter begynder at falde10.3.2023 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
Fra mandag i uge 11 sænker Lidl normalprisen med over 10 % på tre udvalgte smørprodukter fra dagligvarekædens eget sortiment. Prisnedsættelsen følger efter lang tids forhandlinger med leverandører af Lidls private label-varer, og det kommer nu kunderne til gode. I de kommende måneder vil de lavere normalpriser slå igennem på endnu flere varer – særligt inden for Lidls eget sortiment af basisvarer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum