Efter slutspilskaos: 13 gange større nedrykningsrisiko i Hobro end SønderjyskE

Søndagens omdiskuterede nederlag har stillet SønderjyskE med 13 gange bedre overlevelsesmuligheder end Hobro. Så præcis er spilleselskabet NordicBet i sin vurdering.

Et nederlag i de døende sekunder til FC Midtjylland har på paradoksal vis sikret, at SønderjyskE trods en 8. plads i grundspillet står med klart bedre overlevelseschancer end Hobro på 7. pladsen. Og skal man tro spilleselskabet NordicBet, så er SønderjyskE nu så godt som sikre på overlevelse, mens Hobro må ud i et nervepirrende slutspil.

En sønderjysk nedrykning står således i tårnhøje odds 250, mens en nedrykning i Hobro blot giver pengene 10 gange igen. Det svarer til en nedrykningsrisiko på henholdsvis 0,75 og 10 procent. Med andre ord – en nedrykningsfare, der er 13 gange større i Hobro.

”Det er ingen hemmelighed, at SønderjyskE er i en langt gunstigere position end Hobro. Alt skal nærmest gå i vasken for SønderjyskE, hvis de skal overhales af  Lyngby eller Randers. Vi kan ganske enkelt ikke se sønderjyderne sætte ti point over styr, hvilket vores odds også afspejler. Samtidig er vi dog ikke klar til at udråbe Hobro som en af nedrykningsfavoritterne, som mange har været hurtige til. Der er en grund til, at holdet blev nummer syv, så vi vurderer da også, at de overlever.”, siger Thomas Holm, pressechef hos NordicBet.

Hobro starter kampen for overlevelse hjemme mod AGF, mens SønderjyskE skal en tur til OB.

Hvem rykker ned fra Superligaens 2017/18?
FC Helsingør                       1,40
Lyngby                                 2,10
Randers FC                         2,10
Silkeborg                              5,00