Efter seks ugers test: Lidl har droppet tilbudsavisen i hele København
Det er slut med den trykte Lidl-tilbudsavis i København. Dagligvarekæden Lidl har på baggrund af en omfattende test foretaget tilbage i efteråret 2021 besluttet, at københavnerne ikke længere automatisk modtager den trykte tilbudsavis. Det drejer sig i første omgang om mere end 162.500 husstande i København.
”Vi har længe haft et ønske om at fjerne tilbudsaviserne. Derfor valgte vi tilbage i oktober 2021 at køre en seks ugers testperiode, hvor vi fjernede den trykte tilbudsavis i blandt andet København. Testen er forløbet over al forventning, og vi har derfor trykket på knappen og kan offentliggøre, at tilbudsavisen ikke længere bliver sendt ud til alle københavnske kunder. Det gælder allerede fra denne uge”, siger Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl, og fortsætter:
”Der er selvfølgelig mange overvejelser i spil bag så stor en beslutning. Danskerne har i mange år været vant til at modtage ugentlige tilbud fra dagligvarekæderne direkte i postkassen. Vi ser dog, at flere og flere vælger den trykte tilbudsavis fra og i stedet for bruger digitale løsninger som vores kundeapp Lidl-Plus. Det er vi glade for – og derfor er vi også trygge ved beslutningen, selvom vi naturligvis også fremover følger udviklingen og kundernes reaktion nøje”.
Tilbudsavisen skal på sigt droppes i hele landet
I Lidl håber man, at kædens mange kunder vil tage godt imod det nye initiativ, og planen er da også på sigt at udfase den trykte tilbudsavis i resten af Danmark. I første omgang har dagligvarekæden valgt at gøre den trykte udgave af tilbudsavisen 11 % mindre.
”Vores beslutning sker selvfølgelig også på baggrund af det klimamæssige aftryk, som de trykte tilbudsaviser afgiver, samt økonomien i at trykke og distribuere dem. Det vigtigste for os er dog, at alle vores gode tilbud stadig finder vej til vores mange kunder, hvilket i stigende grad sker digitalt. Vi ser i den kommende tid derfor også ind i muligheden for at droppe tilbudsavisen i resten af landet, men det kræver flere tests, så det sker i det rette tempo. Det er stadig nyt land for os, da den trykte tilbudsavis i mange år har været den direkte indgang til de danske forbrugere,” siger Rasmus Pape, indkøbsdirektør i Lidl.
Lidl understreger, at kunderne selvfølgelig stadig kan forvente at få de bedste tilbud i dagligvarekædens butikker over hele landet – og til de bedste priser.
Faktaboks
- Lidl har fra uge 6 stoppet alt distributionen af den trykte tilbudsavis i København. På ugentlig basis er det over 162.500 tilbudsaviser.
- Der vil fortsat være tilbudsaviser i butikkerne, ligesom kunder, der har bedt om at få tilbudsavisen via Permission+-ordningen, stadig kan få den omdelt.
- Dagligvarekæden har valgt at gøre den trykte udgave af tilbudsavisen 11 % mindre.
- Læs mere om Lidl Plus på lidl.dk/Lidl-Plus, eller download den via App Store og Google Play.
- I Lidl Plus-appen finder kunderne blandt andet skarpe kupon-tilbud, kvitteringer, tilbudsaviser, butiksoplysninger og medlemskort, og det hele samlet ét sted på mobilen.
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 162 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Solceller dækker 20 % af strømforbruget ved Lidls lager- og logistikcenter i Køge13.9.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl udvider solcellekapaciteten på lager- og logistikcenteret i Køge med et nyt 4542 m² stort solcelleanlæg, så 20 % af strømforbruget i bygningen nu dækkes af el fra egne grønne og vedvarende energikilder. Anlæggets kapacitet svarer til det årlige forbrug i over 200 danske husstande.
Lidl bliver officiel partner af UEFA Europa League og UEFA Conference League2.9.2024 12:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl fortsætter deres vellykkede “We´re on your team”-kampagne som Official Fresh Fruit Partner af UEFA Europa League og UEFA Conference League. Ved at tilbyde oplevelser som muligheden for at være en del af Lidl Kids Team vil Lidl inspirere flere børn i hele Europa til at være aktive – og dermed inspirere til en sundere livsstil.
Momsfri frugt og grønt får kunderne til at ændre indkøbsvaner i en sundere retning23.8.2024 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I februar og marts 2024 fjernede dagligvarekæden Lidl et beløb svarende til momsen på al frugt og grønt. Indsatsen er en del af Lidls arbejde med at give danskerne endnu bedre muligheder for at træffe sundere valg, når de foretager deres dagligvareindkøb.
Kom til cykelfest ved Lidl i Holstebro13.8.2024 11:32:31 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 14. august inviterer Lidl på Herningvej 36 i Holstebro til cykelfest. Det sker i forbindelse med første etape af PostNord Danmark Rundt, hvor den første etape både starter og slutter i Holstebro.
Erritsøs nye Lidl blev taget godt imod8.8.2024 12:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Der var stor interesse for Erritsøs nyeste dagligvarebutik, da Lidl torsdag morgen holdt åbningsfest. Mange beboere i byen var mødt op for at få morgenkaffe og gå på opdagelse i butikkens gode åbningstilbud. Butikschef Michael Skøtt smilede om kap med sine nye kunder.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum