Efter rekord og trods modvind: BESTSELLER udbetaler – endnu en gang – 300 millioner i ekstraordinær medarbejderbonus

Ligesom sidste år vælger BESTSELLER at belønne kollegerne i den danske modevirksomhed med en ekstra månedsløn oven på et kommende, varslet rekordresultat. Den ekstraordinære anerkendelse udbetales, mens BESTSELLER udfordres af globale usikkerheder.

Sidste år udbetalte BESTSELLER en ekstra månedsløn til sine ansatte oven på det bedste resultat i virksomhedens snart 50-årige historie. I år præsenterer BESTSELLER et resultat, som er endnu bedre. Derfor har den danske modevirksomhed valgt at gentage bonus-udbetalingen til alle kollegerne:

– At vi er lykkes så godt, som vi er, vidner om en helt ekstraordinær indsats på tværs af hele BESTSELLER og fra alle kolleger. Når vi formår at gentage og overgå en så flot præsentation, som vi har gjort i vores seneste regnskabsårs, vil vi også gerne gentage vores ekstraordinære anerkendelse. Derfor vælger vi også i år at udbetale en bonus til alle – uanset om man er designer, butiksansat, tech-ekspert eller arbejder med logistik, siger Anders Holch Povlsen, direktør i og ejer af BESTSELLER.

I alt uddeler BESTSELLER godt 300 mio. kroner i ekstraordinær bonus.

Det, der er vigtigst

BESTSELLERs forestående årsregnskab vidner om det stærkeste resultat i den danske virksomheds historie Men ligesom resten af verden oplever markante udfordringer, gør BESTSELLER det også.

– Når vi laver et rekordår – uanset at vi ser ind i en tid, der bliver sværere – vil vi anerkende kollegerne og vise vores taknemmelighed. Det gør vi også i år. Og selvom de seneste måneder og de næste mange tegner til at blive anderledes vanskelige, vil vi ikke holde op at investere i det, der er vigtigst for os. Nemlig de mennesker, der er hos os og som er med til at gøre hele forskellen i vores virksomhed, uddyber Anders Holch Povlsen.

- - - - -

FAKTA:

• I alt får ca. 18.000 medarbejdere den ekstraordinære anerkendelse.
  • Medarbejdere i BESTSELLER tildeles en bonus, der svarer til en ekstra månedsløn for den ansatte, og der udbetales bonus i samtlige lande, BESTSELLER har ansatte
  • Bonus gives til medarbejdere i BESTSELLER som er ansatte per den 6. oktober 2022.
  • Bonussen følger BESTSELLERs netop afsluttede finansår (august 2021 – juli 2022), og kolleger, som har været ansat i hele finansåret, vil modtage en bonus på en ekstra månedsløn
  • Kolleger, som ikke har været ansat i hele finansåret, vil modtage en forholdsmæssig bonus beregnet fra det tidspunkt af finansåret, hvor de begyndte i BESTSELLER. Kolleger, der allerede har modtaget extraordinære bonusser for samme, vil få denne modregnet.