Efter 112 år med klister: Send Julemærker med din iPhone

Som noget nyt kan du i år få en Julemærke-app til din iPhone, og sende hilsner med et Julemærke.

Glædelig jul. Vi sender fortsat hinanden julehilsner i stor stil, men det er ikke mange fysiske julekort, der lander i postkassen. Det har Julemærkefonden også måtte sande. Hvor man i 2003 omsatte for 26 mio. kroner Julemærker, var omsætningen i 2015 på 14 mio. kroner. Overskuddet fra Julemærkesalget går til driften af de fire Julemærkehjem, og til det siger Julemærkefondens direktør, Søren Ravn Jensen:

- Folk vil rigtig gerne støtte med et Julemærke, og når kommunikationsformerne ændrer sig, må Julemærket følge med. Vi har i flere år haft et Julemærke til e-mails, men det har ikke kunne dæmme op for faldet i omsætningen af det fysiske Julemærke. Nu er vi på banen med en app. I første omgang kun til iPhones, men bliver det en succes, så vil vi da kigge på at udvikle til andre smartphones også.

App’en er tilgængelig i App Store fra den 15. november, og er gratis at downloade. Et ark digitale Julemærker koster 70 kroner – det samme som det fysiske.