Julemærkefonden

Efter 112 år med klister: Send Julemærker med din iPhone

Del

Som noget nyt kan du i år få en Julemærke-app til din iPhone, og sende hilsner med et Julemærke.

Glædelig jul. Vi sender fortsat hinanden julehilsner i stor stil, men det er ikke mange fysiske julekort, der lander i postkassen. Det har Julemærkefonden også måtte sande. Hvor man i 2003 omsatte for 26 mio. kroner Julemærker, var omsætningen i 2015 på 14 mio. kroner. Overskuddet fra Julemærkesalget går til driften af de fire Julemærkehjem, og til det siger Julemærkefondens direktør, Søren Ravn Jensen:

- Folk vil rigtig gerne støtte med et Julemærke, og når kommunikationsformerne ændrer sig, må Julemærket følge med. Vi har i flere år haft et Julemærke til e-mails, men det har ikke kunne dæmme op for faldet i omsætningen af det fysiske Julemærke. Nu er vi på banen med en app. I første omgang kun til iPhones, men bliver det en succes, så vil vi da kigge på at udvikle til andre smartphones også.

App’en er tilgængelig i App Store fra den 15. november, og er gratis at downloade. Et ark digitale Julemærker koster 70 kroner – det samme som det fysiske.

Nøgleord

Kontakter

Hanne Nielsen, hanne.nielsen@julemaerket.dk, tlf. 33 36 81 84

Billeder

Vedhæftede filer

Links

Information om Julemærkefonden

Julemærkefonden
Baldersvej 3
4000 Roskilde

33133745http://www.julemaerket.dk

Følg pressemeddelelser fra Julemærkefonden

Skrive dig op her og du vil løbende modtage pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Julemærkefonden

Årets Julemærkekunstner: En udfordrende opgave at tegne Julemærket20.9.2017 10:17pressemeddelelse

Det er ikke sikkert at navnet Michael Wettendorff siger dig noget, men du kender sikkert Rasmus Klump, Hr. Skæg-bøgerne, Hansi Hønegal og måske nyfortolkningerne af Storm P's Ping. Alle udgivelser, som Michael Wettendorff - i daglig tale Miwer - er illustrator på. Og i år kan Miwer føje endnu en titel til cv’et: Julemærkekunstner. Miwer havde ikke set sig selv som Julemærkekunstner og erkender, at det er en udfordrende opgave. -Det er bestemt ikke nogen enkel sag, at skabe et ark Julemærke der både skal sprede julestemning, der rammer alles hjerter, fungere som enkeltmærker og som helt ark med en sammenhængende historie. Heldigvis kunne jeg trække på min erfaring som illustrator af flere opgavebøger med myldretegninger og labyrinter, fortæller Miwer. Ud over tegner og illustrator, er Miwer også forfatter, komponist, musiker og musikproducent. Julemærket offentliggøres den 3. november Motivet på årets Julemærke afsløres først den 3. november, hvor Julemærkefondens protektor, H.K.H. Kron

Trods populært motiv: Julemærkesalget faldt med en million kroner1.2.2017 11:04pressemeddelelse

Per O. Jørgensens Julemærke i 2016 faldt i manges smag, men ikke nok til at dæmme op for et reelt afsætningsfald. Til trods for en prisstigning er den samlede omsætning for Julemærket faldet med en million kroner i forhold til 2015. Julemærkesalget halveret side 2003 I 2003 omsatte Julemærket for knap 26 mio. kroner. 13 år og tre prisstigninger senere, er omsætningen faldet til godt det halve: 13.155.227 kroner. Om betydningen for Julemærkefonden, der driver de fire Julemærkehjem, siger direktør i Julemærkefonden, Søren Ravn Jensen: - Historisk set har vi kunnet drive Julemærkehjemmene alene for indtægterne fra salget af Julemærker, sådan er det ikke længere. Vi er ikke i tvivl om, at det er de ændrede kommunikationsvaner, der får Julemærkesalget til at falde. Vi sender efterhånden meget få fysiske hilsner til hinanden. Og selvom vi har digitaliseret Julemærket til både mail og app, så kan det ikke dæmme op for faldet i omsætningen på det fysiske Julemærke. Oplever stor opbakning Men h

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum