Vi Elsker ApS

Early Bird-salg begynder på fredag

Vi Elsker 90’erne har signet Coolio
til næste års tour

Oplev også East 17, Dario G, Toy-Box, Pulsedriver og Paradisio blandt næste års kunstnere. Hillerød bliver en del af 90’er-familien og Aarhus er tilbage i 90’erne-folden

Bedst som vi gik og troede, at 10-års jubilæums-showet i år var det vildeste nogensinde, er Vi Elsker 90’erne klar med et endnu større og vildere 2022. De første seks navne bliver offentliggjort i dag.

Samtidig udvider festivalen med endnu en by, nemlig Hillerød, der næste år bliver en del af Vi Elsker-familien. Aarhus vender tilbage på touren, og i Næstved skal vi igen feste i Rådmandshaven.

”Det betyder vildt meget for os, at vi igen kommer til Aarhus. Vores gæster har efterspurgt Aarhus rigtig mange gange i år, så det er en kæmpe glæde, at det er faldet på plads,” siger stifter af Vi Elsker 90’erne, Riffi Haddaoui.

Den seneste tid har Vi Elsker-teamet arbejdet hårdt på at få de første kontrakter i hus.

”En af de artister, som vi havde booket i 2020, da alle koncerter på grund af covid-19 blev aflyst, var Coolio. Og i 2021 kunne vi ikke få fløjet amerikanske kunstnere til Danmark af samme årsag. Vi kan derfor med stolthed sige, at Coolio igen er på plakaten i 2022,” siger Riffi Haddaoui.

Coolio storhittede i 1995 med Gangsta’s Paradise, der vandt en Grammy samme år. De mellemliggende år - fra storhedstiden i 90’erne og til nu - har Coolio ikke ligget på den lade side. Han har været producer, skuespiller, haft sit eget mad-show på TV og endda udgivet en kogebog.

Men det er nu engang som rapperen Coolio vi kender og elsker ham. Gangsta’s Paradise, der i øvrigt blev skrevet til filmen Dangerous Minds, er et af de mest succesfulde rap-numre gennem tiden.

På plakaten i 2022 er også Dario G, som bedst er kendt for deres 1997-hit " Sunchyme ", som nåede nummer 2 på UK Singles Chart, men du har helt sikkert også hørt “Carnaval de Paris”, “Ring of Fire” og The Beach soundtrack “Voices”.

Vi skal desuden igen byde velkommen til et band, der for mange er soundtracket til deres ungdom, nemlig East 17. Oplev Robbie Craig, Terry Coldwell og Joe Livermore, når de for anden gang gæster Vi Elsker 90’erne.

Vi skal også byde velkommen til Paradisio, dance-gruppen fra Belgien, som du helt sikkert kender fra monsterhittet Bailando. (1996).

”Toy-Box, Amir El-Falaki og Aneela Mirza, bliver heldigvis også en del af næste års tour. Det danske eurodance band, som vi første gang stiftede bekendtskab med i 1995, har vi haft den store ære af at være med til at gendanne, og de var med på vores tour i 2017 – en kæmpe succes!” siger Haddaoui.

Endelig skal Vi Elsker 90’erne for første gang byde velkommen til Pulsedriver, alias Slobodan Petrovic Jr., den jugoslavisk-tyske, elektroniske dansemusik-DJ og producer. Hans første single ”Rhythmic Trip” blev hurtigt et hit, der blev spillet på internationale klubber, og med efterfølgerne "Time Machine" og "I'm Rushin'" blev Pulsedrive hurtigt en af de mest efterspurgte DJs i Europa.

”Vi er simpelthen så stolte af vores set up ind til nu, og vi glæder os sindssygt meget til at gå i Early Bird-salg i denne uge,” siger Riffi Haddaoui.

Early Bird-salget går i luften fredag den 3. december kl. 12.00 på Ticketmaster.

Vi Elsker 90’erne besøger i år Rødovre (21. maj), Aalborg (4. juni), Næstved (13.august), Hillerød (13. august), Aarhus (20.august), Holstebro (20. august) og Odense (27. august).

Yderligere oplysninger: Riffi Haddaoui, riffi@vielsker.dk

Information om Vi Elsker ApS

Vi Elsker ApS
Rødovre Parkvej 130, 2. Sal
2610 Rødovre

http://Rødovre Parkvej 130, 2. Sal

Følg pressemeddelelser fra Vi Elsker ApS

Flere pressemeddelelser fra Vi Elsker ApS

Bomfunk MC’s gendannet til Vi Elsker 90’erne og 10 andre nye navne til plakaten1.3.2022 12:00:00 CET | Pressemeddelelse

I tillæg til de allerede 14 annoncerede navne til dette års Vi Elsker 90’erne-line-up kan Vi Elsker 90’erne i dag løfte sløret for yderligere 11 artister, hvor særligt gendannelsen af Bomfunk MC’s til dette års tour er spektakulær. Derudover bliver Alice Deejay, 5ive, Cartoons, Blümchen, Darren Bailie of the Guru Josh Project, Sukkerchok samt pladeaktuelle Chief 1, der sammen med Snap!, Dr. Alban og Haddaway spiller et særligt HEROES SET, en del af den turnerende festkaravane.