Eagles’ Carson Wentz flyver mod titlen som NFL’s MVP

Med kun seks kampe tilbage af grundspillet er kapløbet om titlen som NFL’s mest værdifulde spiller på vej ind i sin afgørende fase. Hos NordicBet er spådommen klar: Carson Wentz slår legendariske Tom Brady i et tæt kapløb om NFL’s ypperste hæder.

Titlen som NFL’s mest værdifulde spiller er en hæder, der typisk har været forbeholdt nogle af ligaens største navne med flere sæsoner under bæltet. Og selvom NFL hvert år er garant for en håndfuld gedigne overraskelser, er det de færreste, der havde spået at en andetårsspiller, ville ligge sig i spidsen af årets MVP-ræs.

Men i sin blot anden sæson har Philadelphia Eagles’ quarterback Carson Wentz leveret på et så højt niveau, at spilleselskabet NordicBet har ham som favorit til den ærefulde titel. NordicBet betaler pengene 2,30 gange igen, hvis Wentz snupper titlen. Kun superstjernenTom Brady fra New England Patriots nævnes som en seriøs udfordrer i odds 2,50.

”Titlen som MVP tilfalder typisk den bedste spiller fra ligaens bedste hold. Her er der ingen, der når Carson Wentz og Philadelphia Eagles til sokkeholderne i øjeblikket. Wentz har ført Eagles til ni sejre i ti kampe, og gjort holdet til en seriøs Super Bowl-kandidat. Det er en nærmest uhørt bedrift taget i betragtning af, at han kun er i sin anden sæson. Så længe Wentz fortsætter med at vinde, vil han blive ved med at være favorit i MVP-ræset”, siger Thomas Holm, pressechef hos NordicBet.

Blandt de øvrige kandidater er Saints-quarterback Drew Brees til odds 8, mens både Kansas City Chiefs-quarterback Alex Smith og Seattle Seahawks-quarterback Russell Wilson står i odds 15.

Hvem bliver kåret til årets MVP?
Carson Wentz                         2,30
Tom Brady                               2,50
Drew Brees                             8,00
Alex Smith                              15,00