Trendhim ApS

E-commerce iværksætterne Trendhim får investering fra Svensk kapitalfond Priveq.

Priveq foretager investering i Trendhim ApS (“Trendhim”), en hurtigt voksende gazellevirksomhed i Horsens. Trendhim sælger accessories til mænd og har vækstet fra DKK 12m til DKK 115m i omsætning på blot 4 år. Trendhim sælger online på 28 markeder. Gennem investeringen fra Priveq får Trendhim en partner til at fortsætte rejsen med at styrke virksomhedens position og fortsætte den globale vækst.

Trendhim er stiftet i 2007 af Sebastian Petersen og Mikkel Andersen, i løbet af deres studier, med visionen om at hjælpe mænd med at udtrykke sig selv gennem accessories, og sælge egne brands direkte til forbrugere online. Med det mål har virksomheden udviklet 13 egne brands, ekspanderet til 28 markeder og altid holdt kundeoplevelsen i højsædet. Produkt porteføljen indeholder alt fra ure og lædertasker til armbånd og halskæder.

For at styrke selskabet yderligere og igangsætte en endnu hurtigere international ekspansion, har stifterne valgt Priveq som partner. De nuværende ejere Sebastian Petersen, Mikkel Andersen og Martin Christiansen fortsætter deres operationelle roller (CEO, CCO og CTO) og i Trendhim som minoritetsejere.

“Vi er stolte af partnerskabet med Priveq og glæder os til at styrke vores position i markedet og fortsætte den høje globale vækst. I Priveq fandt vi en investor som deler vores værdier, og vi mener at Priveqs erfaring og ekspertise vil hjælpe os med at opnå vores ambitiøse vækstmål for fremtiden.” siger Sebastian Petersen, CEO og medstifter af Trendhim.

Trendhim is a fast growing and highly data-driven niched e-commerce company which we have been impressed by from day one”, siger Johanna Svensson, Partner og Investment Manager hos Priveq. “The company has a strong company culture along with a proven ability for profitable international growth. We look forward to contributing with experience from previous investments in growth companies and to support the management team going forward”, fortsætter Johanna Svensson.

I forbindelse med transaktionen tiltræder Roger Kylberg, med bred erfaring i at bygge globale brands og tidligere CEO hos Daniel Wellington, som bestyrelsesmedlem og business advisor. “I am very impressed by what the management team and employees of Trendhim have achieved so far, not least their advanced digital platform and I couldn’t be happier to team up with them on the continued journey and explore new growth possibilities together” siger Roger Kylberg.

Clearwater har fungeret som sælgers M&A rådgiver og Bech Bruun som sælgers juridiske rådgivere.

For yderligere information, venligst kontakt:

Sebastian Petersen, CEO Trendhim, +45 28 74 50 57, sebastian@trendhim.com

Johanna Svensson, Partner Priveq, +46 73 544 04 33, johanna.svensson@priveq.se

For yderligere information, venligst kontakt:

Sebastian Petersen, CEO Trendhim
sebastian@trendhim.com

Johanna Svensson, Partner Priveq
johanna.svensson@priveq.se

Information om Trendhim ApS

Trendhim ApS
Egeskovvej 2A
8700 Horsens

Om Trendhim

Trendhim er en hurtigtvoksende international E-commerce virksomhed, der designer accessories til mænd og sælger direkte til forbrugere online. Med mere end 6000 produkter og 13 brands hjælper Trendhim mænd i 28 lande på 18 sprog. De sidste 5 år er Trendhim vokset med Gazellefart og er gået fra 3 til mere end 50 ansatte. Trendhim omsatte i 2019 for DKK 115m. Trendhim er beliggende i Horsens.

Mere information på www.trendhim.dk

Om Priveq Investment

For more than 35 years, Priveq Investment has invested in profitable growth companies. The business concept is to generate value through long-term investments and active ownership in unlisted growth companies. Since 1983, approximately SEK 6 billion has been managed and Priveq Investment and its employees have carried out 129 investments and been involved in taking 27 companies to an IPO. The current portfolio consists of 19 companies which has a total revenue of approximately SEK 5 billion and 2,000 employees. Some of the current portfolio companies are 21 Grams, ILT Inläsningstjänst, Parfym.se, Ports Group, Metenova and QleanAir Scandinavia. Behind Priveq Investment is essentially a number of long-term, institutional pension funds in the Nordics and Europe, for example Skandia Liv, Fjärde AP-fonden, Kommunal Landspensjonskasse (KLP) and Europeiska Investeringsfonden (EIF).

Følg pressemeddelelser fra Trendhim ApS