Dyson V11 Absolute Extra Pro ledningsfri støvsuger nu med 120 minutters driftstid

Dyson har netop løftet sløret for virksomhedens seneste ledningsfrie støvsugerteknologi, der nu byder på 120 minutters støvsugning takket være et nyt klikbart batterisystem.
Dysons nye klikbare batterisystem sikrer 120 minutters ledningsfri støvsugning.

“For 10 år siden satte vores ledningsfrie koncept en ny standard på markedet for rengøring i hjemmet. Det gav millioner af brugere adgang til nem og effektiv støvsugning. Lanceringen af Dyson V11 satte endnu engang en ny standard for intelligent ledningsfri støvsugning, men alligevel fortsatte vores ingeniører med at videreudvikle vores teknologier. Dyson V11 Absolute Extra Pro byder således på kraft, fleksibilitet og indbygget intelligens i op til to timer, hvilket sikrer kraftig støvsugning i længere tid, siger John Churchill, VP of Floorcare i Dyson.

De to klikbare batteripakker forlænger maskinens driftstid op til 120 minutter sammenlignet med Dyson V10 – med indbygget garanti for, at sugeevnen ikke forringes undervejs (fade-free). Tre mikroprocessorer i den ledningsfrie Dyson V11 Absolute Extra Pro overvåger maskinens ydeevne op til 8.000 gange i sekundet. Processorerne er en del af Dysons Dynamic Load Sensor, der sidder inde i børstehovedet, i motoren og i batteriet. Det gør, at sugestyrken automatisk tilpasses afhængigt af gulvtypen, og brugeren kan løbende se, hvor lang tids støvsugning, der er tilbage.

Overblik over Dyson V11 Absolute Extra Pro:

Udskiftelige batterier med op til 120 minutters fade-free rengøring

Dysons kraftigste batteripakke har syv store højkapacitets celler med nikkel-kobolt-aluminium-katoder, der leverer øget sugestyrke. Dyson V11 Absolute Extra Pro ledningsfri støvsuger har to klikbare batteripakker, der forlænger maskinens driftstid op til 120 minutter uden at miste kraft undervejs.

Dysons kraftigste digitale motor

Motoren i maskinen er en Dyson Hyperdymium-motor, der roterer med 125.000 omdrejninger i minuttet. Den har en tredobbelt diffuser, der optimerer kraftfordelingen og samtidig reducerer turbulens og støj. Motorens øgede effektivitet genererer 20 procent højere sugekraft end forgængeren Dyson V10.

Avanceret filtrering

Når man udsættes for støv og allergener, kan det påvirke helbredet. Støvsugerens fuldt forseglede filtreringssystem fanger 99,97 procent af partikler i luften ned til 0,3 mikron og udleder dermed renere luft, end den suger ind. 14 såkaldte cycloner genererer en kraft på mere end 79.000g og sender dermed mikroskopiske partikler som pollen, bakterier og støvmider direkte ind i støvbeholderen.

Roterende børstehoved med Dynamic Load Sensor (DLS)

DLS-systemet, der er unikt for Dysons roterende børstehoved, måler intelligent modstanden mod børsterne og kommunikerer automatisk med motoren og batteriets mikroprocessorer, når det er nødvendigt at ændre sugestyrken i skiftet mellem tæpper og hårde gulve. Det muliggør dybderengøring af tæpper og forlænger driftstiden på hårde gulve.

Det roterende børstehoved består af stive nylonbørster, der dykker dybt ned i tæpper og fjerner indgroet skidt, samt antistatiske carbon-børster, der opsamler støv fra hårde gulve og sprækker. En integreret digital motor får børstehovedet til at rotere op til 60 gange i sekundet.

LCD-skærm rapporterer i real-time

Den indbyggede skærm viser den øjeblikkelige performance, inkl. den valgte sugestyrke og tilbageværende driftstid, hvilket giver brugeren fuld kontrol over støvsugningen.

Skærmen minder også brugeren om, når det er tid til at rense filtret for at opnå en optimal performance, ligesom brugeren informeres om, hvis der sidder noget fast, og hvordan man fjerner det. Takket være sensor-magneter indbygget i filtrene får brugeren desuden besked, hvis filtret ikke er sat rigtigt på.

Dyson V11 Absolute Extra Proledningsfri støvsuger kan købes nu til 5.990 kr. i blå eller guld via www.dyson.dk

Dysons nye klikbare batterisystem sikrer 120 minutters ledningsfri støvsugning.
Dyson V11 med udskifteligt batteri.

• Dyson er vokset konstant siden etableringen nær Bath i England i 1993. I dag er Dyson en global teknologivirksomhed med engineering-, R&D- og test-afdelinger i England, Malaysia, Singapore og på Filippinerne. Dyson har 10.551 patenter og patentansøgninger ude globalt.
  • Dyson har mere end 14.000 ansatte inkl. 6.000 ingeniører og forskere. Dyson har et globalt R&D-netværk, som virksomheden trækker på i den fortsatte udvikling af nye teknologier inden for solid-state battericeller, højhastigheds elektriske motorer, vision-systemer, maskinlæring og AI. Dysons inhouse robot-team er et af de største i England, og Dyson Robotics Lab på Imperial College London er i gang med et omfattende forskningsprogram.
  • I 2018 voksede omsætningen med 28 procent til £4.4 milliarder pund, og overskuddet voksede med 33 procent til £ 1.1 milliard. Dyson fortsætter med at investere overskuddet i teknologiudvikling og produkter samt understøtte ejerkredsen.