Dyson introducerer markedets eneste glattejern med fleksible plader

Det ledningsfrie glattejern Dyson Corrale er udstyret med Dysons patenterede fleksible plader, der samler håret, skader håret halvt så meget og sikrer en bedre og hurtigere styling.
Dyson Corrale ledningsfrit glattejern

James Dyson har netop løftet sløret for glattejernet Dyson Corrale - markedets første og eneste glattejern med fleksible plader, der sikrer en forbedret styling og halvt så meget skade på håret1.

Dyson Corrales fleksible plader er bevægelige og samler håret, samtidig med at de leverer en jævn varme og et ensartet tryk, der favner alle hårstråene ved hvert strøg og holder dem perfekt på plads. Teknologien mindsker desuden behovet for varme.

Dyson Corrale kan anvendes på alle hårtyper og byder også på Dysons intelligente varmekontrol, der sikrer en nøjagtig temperatur. Desuden er den ledningsfrie Dyson Corrale udstyret med et lithium-ion-batteri med fire celler, der gør, at man kan bruge glattejernet overalt.

“Da vi udviklede Dyson Supersonic-føntørreren, undersøgte vi, hvad der gør hår glat, skinnende og glansfyldt, og hvad der skader håret og gør det kedeligt og livløst. Varmen fra et glattejern er noget af det, der kan skade håret. Desuden gør glattejern ofte det, at de kun varmer den tykkeste del af det hår, der er mellem pladerne, hvorimod det yderste af hårlokken ikke bliver behandlet. Det får den del af håret til at se slapt og ubehandlet ud. Det gør det nødvendigt at gentage processen, og varmen reducerer både styrken og glansen i håret.

Vi opdagede, at hvis pladerne kunne tilpasse sig det hår, der er mellem pladerne, ville man kunne behandle hvert hårstrå med det samme korrekte tryk. Det sikrer en forbedret styling uden at varmeskade håret. Vi har ganske enkelt ikke brug for den mængde varme som i andre produkter. Vi har opfundet unikke bevægelige plader af magnesium kobber i et materiale, der ikke er tykkere end et menneskehår. Kobberpladerne samler sig om hårlokken mellem pladerne og sikrer en ensartet varmebehandling og det samme tryk på alle hårstrå, samtidig med at håret holdes på plads.

Dyson Corrale glattejernet løfter resultaterne af stylingen og har brug for markant mindre varme", siger James Dyson, Founder and Chief Engineer

Stylingvidenskab

Dyson har beskæftiget sig med hår i næsten 10 år, og virksomheden har investeret mere end 100 millioner britiske pund (svarende til mere end 880 millioner danske kroner) i hårlaboratorier rundt om i verden. Her har hundredvis af håreksperter, ingeniører og stylister studeret hår ned til mindste detalje. Det gælder fx hårstrukturer, luftstrømme omkring håret og hele videnskaben omkring varme, mekanik og kemiske skader på håret.

Hvis man ønsker at glatte håret, er det nødvendigt at bruge en kombination af varme, tryk og styling – varmen nedbryder hydrogenbindingerne i håret, presset på håret opbygger dem igen, og selve stylingen sker ved hjælp af varme og et yderligere jævnt pres på håret.

Konventionelle glattejern, der bruger ubevægelige plader til at overføre varme og glatte håret, kan kun overføre varme til og presse den tykkeste del af hårlokken mellem pladerne. Det betyder, at håret ikke glattes ensartet. Derfor er det nødvendigt at gentage behandlingen og dermed påvirke den tykkeste del af hårlokken unødigt meget, hvilket reducerer hårets styrke, glans og farve.

Pionerer inden for bevægelige plader

Dyson har udviklet en avanceret plade udført i en mangan-kobber-legering bestående af seks nøje udvalgte metaller, der sikrer en optimal fleksibilitet, styrke og evne til at lede varmen. Hver plade er fræset med en nøjagtighed på 65 mikron, hvilket svarer til bredden af et hårstrå. Pladerne er desuden beklædt med mineralet turmalin på kanterne, hvilket har ioniserende egenskaber, der hjælper med at reducere statisk elektricitet.

I modsætning til traditionelle glattejern, samler og former Dyson Corrale håret, hvilket giver større kontrol og mindsker behovet for varme til at glatte håret. Eftersom pladerne tilpasser sig håret, yder de et mere jævnt pres og forhindrer hårstråene i at blive presset ud mellem pladerne. I sidste ende fjerner det også en stor del af behovet for varme, og det gør, at Dyson Corrale sænker risikoen for skader på håret med 50 procent.

Intelligent varmekontrol

Dyson Corrale har tre præcise varmeindstillinger - 165°C, 185°C og 210°C. Disse temperaturer gør det muligt at skræddersy brugen til forskellige hårtyper og den ønskede styling. Fleksibiliteten og den øgede kontrol i kraft af de fleksible plader gør det muligt at style ved lavere temperaturer uden at gå på kompromis med resultaterne.

Selvom konventionelle glattejern også har forskellige temperaturindstillinger, har Dysons hårforskere målt meget store forskelle i den temperatur, der leveres gennem pladerne.

Ligesom med Dyson Supersonic-hårtørreren og Dyson Airwrap-styleren byder Dyson Corrale på en intelligent teknologi, der kontrollerer varmen. Ved hjælp af en sensor i platin måler Dyson Corrale temperaturen 100 gange i sekundet, og via en indbygget mikroprocessor kontrolleres varmen meget præcist.

Lithium-ion-batteri med fire celler

Det er Dysons ekspertise inden for batteriteknologi til især ledningsfrie støvsugere, der har skabt grundlaget for udviklingen af Dyson Corrale.

Det indbyggede lithium-ion-batteri har fire celler og leverer den samme varme som i et produkt med ledning. Derudover har den de mange fordele, der følger med et ledningsfrit produkt. Den indbyggede flight-mode-funktion sikrer desuden, at Dyson Corrale lever op til flyselskabernes krav til håndbagage[1].

Dyson Corrale-glattejernet kan genoplades på blot 70 minutter, hvilket giver op til 30 minutters3 ledningsfri styling. Ønsker man endnu længere stylingtid, kan man med fordel placere Dyson Corrale i opladeren eller alternativt tilslutte glattejernet det 360 graders magnetiske opladerkabel, der følger med.

Læs mere om Dyson Corrale glattejernet her:

Prisen i Danmark er 3.990 kroner.

YDERLIGERE BAGGRUND

• Dyson er vokset konstant siden etableringen nær Bath i England i 1993. I dag er Dyson en global teknologivirksomhed med engineering-, R&D- og test-afdelinger i England, Malaysia, Singapore og på Filippinerne. Dyson har 10.551 patenter og patentansøgninger ude globalt.
  • Dyson har mere end 16.000 ansatte inkl. 6.000 ingeniører og forskere. Dyson har et globalt R&D-netværk, som virksomheden trækker på i den fortsatte udvikling af nye teknologier inden for solid-state battericeller, højhastigheds elektriske motorer, vision-systemer, maskinlæring og AI. Dysons inhouse robot-team er et af de største i England, og Dyson Robotics Lab på Imperial College London er i gang med et omfattende forskningsprogram.
  • Dyson Airwrap hårstyleren blev lanceret globalt i oktober 2018 og blev hurtigt et af Dysons bedst sælgende produkter. Dyson Airwrap bygger videre på føntørreren Dyson Supersonic og fik hurtigt tilnavnet Wrap-star i magasinet Vogue.

DYSON CORRALE GLATTEJERN I KORTE TRÆK

• Markedets eneste glattejern med fleksible plader, der former og samler håret
  • Udviklet til at kunne style med mindre varme og med deraf følgende halvt så meget skade på håret¹
  • Udstyret med ledningsfri funktionalitet fra Dysons 1 milliard pund store investering i batteriteknologi
  • Dyson Flexing Plates: patenterede bevægelige plader i en mangan-kobber-legering med 15 mikrohængslede paneler, som bevæger sig, tilpasser sig håret og samtidig samler håret, så hele hårtotten mellem pladerne bearbejdes ensartet, og man undgår ”fly-aways” og kruset hår4
  • Heater System: et unikt dynamisk varmesystem, der bevæger sig med pladerne og leverer tre præcise varmeindstillinger:165°C, 185°C og 210°C
  • Intelligent Heat Control: integreret teknologi, som regulerer pladernes temperatur 100 gange i sekundet, hvilket sikrer en meget præcis varme
  • Batteriteknologi: Lithium-ion-batteri med fire celler, der giver op til 30 minutters ledningsfri styling² med den samme varmeydelse som i et produkt med ledning og med fuld genopladning på blot 70 minutter
  • Kan anvendes både med og uden ledning: Dyson Corraleglattejern kan tilsluttes et 360 graders opladerkabel eller placeres i den ergonomisk designede opladerstander
  • Lanceret i Paris i marts 2020 af James Dyson

For yderligere information, se https://www.dyson.dk/haircare/dyson-corrale-glattejern.aspx

DYSON CORRALE I TAL:

• Udviklingstid syv år
  • Repræsenterer en investering på 25 millioner britiske pund i R&D
  • Dyson har investeret mere end 100 millioner britiske pund i hårlaboratorier verden over, hvor hundredvis af hårforskere, ingeniører og stylister arbejder
  • Forud for lanceringen går mere end 600 timers brugertests i fem forskellige lande med mere end 800 deltagere
  • Skader håret halvt så meget¹
  • 15 mikrohængslede varmepaneler pr. plade
  • Hver plade er blot 65 mikroner tyk – svarende til et menneskeligt hår
  • Tre præcise varmeindstillinger: 165°C, 185°C, og 210°C
  • Integreret Intelligent Heat Control, der regulerer temperaturen 100 gange i sekundet
  • Lithium-ion-batteri med fire celler
  • Fuldt genopladet på blot 70 minutter
  • 360° magnetisk opladerkabel

Jacob Lange, Lange PR, 20 76 30 20 / jacob@langepr.dk

Dyson Corrale ledningsfrit glattejern
Dyson Corrale
Magnetisk ledning
Dyson Corrale samler håret, så hele hårlokken styles ensartet.
Bevægelige varmeplader
Bordstander til opladning af Dyson Corrale
Nem og fleksibel brug af glattejernet uden ledning

Dyson er et globalt forsknings- og teknologiselskab med ingeniør-, forsknings-, udviklings-, produktions og testenheder i Singapore, England, Malaysia, Mexico, Kina og på Filippinerne. Siden etableringen på et lille landsted i England i 1993 er Dyson vokset til i dag at være et globalt selskab med hovedkvarter i Singapore og to teknologi-campuses på mere end 800 hektar i Malmesbury og Hullavington i England. Dyson har siden etableringen investeret mere end 1 mia. britiske pund i forskning, design og videreudvikling af selskabets teknologier. Dyson er fortsat familieejet og har mere end 13.000 ansatte på globalt plan, hvoraf 5.000 medarbejdere har ingeniørbaggrund. Dyson sælges på 84 markeder i mere end 300 Dyson Demo-forretninger, hvoraf de 50 åbnede i 2021, herunder også den nye Dyson Virtual Reality Demo Store.

Dyson er i gang med at investere 2,75 mia. britiske pund i nye innovative produkter og teknologier, og i 2022 investerer virksomheden yderligere 600 mio. britiske pund i teknologi og nye forskningslaboratorier. Dysons ingeniører, forskere og softwareudviklere arbejder intenst på udviklingen af solid-state batterier, højhastigheds elektriske digitale motorer, sansnings- og synsteknologier, robotter, maskinlæring og kunstig intelligens. Dyson opfandt blandt andet verdens første poseløse støvsuger i 1993 og har siden fostret unikke teknologier inden for hårpleje, luftrensning, robotter, lys og håndtørrere. I Danmark sælges Dysons produkter i Power, Magasin Kgs. Nytorv, Fisketorvet og Bryggen og på nettet via www.dyson.dk