Dygtige medarbejdere skal skabe vækst på Sydsjælland

Vær med på Erhvervstræf i DI Sydsjælland, når vi stiller skarpt på, hvordan vi sammen skal løse den voksende udfordring med mangel på arbejdskraft – og hvordan vejen til vækst og udvikling også handler om at blive bedre til at sælge alle de gode oplevelser, som virksomheder og borgere dagligt har på Sydsjælland.

Der er travlhed i de sydsjællandske virksomheder. Ordrerne tikker ind og når man træder ind ad døren hos virksomhederne, kan man tydeligt mærke, at der løbes hurtigt. Det kan også mærkes blandt medarbejderne. Dem er der kommet flere af, men nu begynder det at knibe med at finde de medarbejdere, virksomhederne har brug for. Gennemsnitsalderen på medarbejderne i virksomhederne i Sydsjælland er højere end i resten af landet, og selvom mange heldigvis gerne tager deres tørn og bliver hængende lidt længere, er det ikke nok.

Det er især faglærte, der er brug for. Det er en udfordring som politikere, uddannelsesinstitutioner og virksomheder skal løse sammen ved at skabe de rigtige rammer og handle.

På Sydsjælland er der masser af vindervirksomheder med inspirerende fortællinger, der er stolte af at være en del af Sydsjælland. Det er bare alt for sjældent, at de selv husker at få dem fortalt. Der er gode rammer for at drive virksomhed, bo, arbejde og leve. Den historie skal vi blive bedre til at fortælle - allesammen.

Pressen inviteres til:

Erhvervstræf i DI Sydsjælland
Onsdag den 25. april 2018, 15.00-18.00
ZBC, Handelsskolevej 3, 4700 Næstved

DI, uddannelsesinstitutionerne og lokale virksomheder giver deres bud på, hvordan man kan få flere faglærte. Elever fra de lokale erhvervsuddannelser tager diskussionen. Og vi hylder en særligt dygtig og engageret lærling med DI Sydsjællands lærlingepris 2018.

Vi skal høre historien om Melitek i Nørre Alslev, der har skabt deres egen eksportsucces med miljøvenlig plast til medicinalindustrien. Oprindeligt lå den lille familieejede virksomhed i København, men lave grundpriser og loyale medarbejdere har gjort flytningen til en god forretning. Og vi skal lære, hvordan Sydsjælland kan arbejde med den gode historie og hvorfor, det er vigtigt.

Borgmestrene fra Faxe og Næstved stiller også op til en drøftelse om, hvordan virksomheder og politikere sammen skal skabe rammerne for et godt erhvervsklima og et område i vækst og udvikling.

Se hele programmet.

Yderligere oplysninger og tilmelding til erhvervstræffet: Pressekoordinator Jeppe Bo Rasmussen, tlf.: 24401897, jebr@di.dk.

Chefkonsulent Marie-Louise Lindeløv
Mail: mall@di.dk