DUF – DANSK UNGDOMS FÆLLESRÅD ÅBNER FOR INDSTILLINGER TIL ÅRETS UNGDOMSKOMMUNE 2021

Igen vil DUF uddele prisen som Året Ungdomskommune. Derfor har DUF nu åbnet for indsendelse af indstillinger. Vinderkommunen får 10.000 kroner til nye tiltag, som skal være med til at styrke ungeområdet i kommunen.

Sidste år vandt Vordingborg Kommune for blandt andet at være med til at vise, at ungeliv ikke behøver at være et storbyfænomen, selvom landkommunerne ofte skal kæmpe hårdere for at skabe gode forudsætninger for unge.

Nu er der igen mulighed for at indstille en kommune til at blive vinder af Ungdomskommuneprisen 2021. Både kommunen selv, enkeltpersoner og foreninger kan indstille en kommune. En kommune kan indstilles, hvis den eksempelvis giver ekstra gode rammer for ungdomsforeninger, har etableret et ungdomsråd eller noget helt tredje – alle tiltag tæller.

”Ungdomskommuneprisen er med til at sætte fokus på de kommuner, som gør noget ekstra og lægger en særlig vægt på at inkludere unge i demokratiske processer og skabe et godt ungdomsliv i kommunen. Det er altafgørende, at ungdommen får mulighed for at påvirke, hvordan deres kommune skal udvikle sig, hvis de skal være en del af fremtiden”, siger Chris Holst Preuss, formand for DUF.

”Vi håber samtidig, at prisen er med til at inspirere kommuner til at prioritere ungeinddragelse, samarbejde med det lokale foreningsliv og skabe rammer for det gode ungdomsliv” uddyber han.

Vinderkommunen modtager 10.000 kroner, som skal bidrage til ungeindsatsen og styrke ungeområdet i kommunen.

Læs mere om indstillingsprocessen, kriterier og deadlines på duf.dk. Fristen for indstilling er fredag 30. oktober kl. 12.00.

Prisen som Årets Ungdomskommune har til formål at belønne kommuner, der gør en ekstraordinær indsats for at forbedre unges udfoldelsesmuligheder og levevilkår - gerne ved at skabe gode rammer for frivilligt arbejde med børn og unge. Mange kommuner gør allerede et flot stykke arbejde, men DUF håber med prisen at motivere endnu flere kommuner til at tage fat.

Sekretariatschef i Cevea Louise Juul Jensen bliver ny generalsekretær i Dansk Ungdoms Fællesråd2.10.2020 07:00:00 CESTPressemeddelelse

DUF - Dansk Ungdoms Fællesråd har ansat Louise Juul Jensen som ny generalsekretær. Hun skal dermed stå i spidsen for paraplyorganisationen med 78 børne- og ungdomsorganisationer og bliver øverste administrative leder for DUFs sekretariat, som gennem flere år har været i positiv fremgang. Den nye generalsekretær har selv været en aktiv del af foreningslivet gennem mange år, og hun har foreningsbaggrund i bl.a. DSU og DUI-Leg og Virke. Desuden har hun i de seneste år været udvalgsformand for tipsudvalget i DUF og har derigennem stort kendskab til DUFs brede vifte af medlemsorganisationer og DUFs arbejde generelt. Louise kommer fra en stilling som sekretariatschef i Tænketanken Cevea og overtager jobbet som generalsekretær fra Morten E.G. Jørgensen.