DS TECHEETAH OG JEAN-ÉRIC VERGNE KAN KALDE SIG DOBBELT VERDENSMESTRE

DS TECHEETAH har investeret stort i den nye elektriske motorsport – og i går, på den franske nationaldag, kom belønningen i form af en dobbelt VM-titel. Det blev til en flot sejr i team-mesterskabet og samtidig kunne Jean-Éric Vergne, som den første kører nogensinde, hæve mesterskabspokalen for andet år i træk.

Det unge brand, der satser stort på elektriske motorer, måtte se 2 nervepirrende løb i Brooklyn før Jean-Éric kunne køre over målstregen som 2018/2019 ABB FIA Formula E verdensmester, og teamet ligeledes kunne fejre team-titlen. Som Mark Preston, DS TECHEETAH Team Principal siger: ”Denne finale weekend kunne ikke starte dårligere og slutte bedre, hvilket cementerer vores styrke i mesterskabet. Og viser, at motorsport er teamwork.

Den nykårede verdensmester, Jean-Éric Vergne, siger selv: ”I dag har været en helt utrolig dag. Weekenden startede på ingen måde som forventet, og i dag, søndag, var heller ikke ideel, men på grund at en god sæson og et fantastisk team, kunne vi alligevel tage begge mesterskabstitler. Det er stadig lidt uvirkeligt, at være den første kører, der bliver dobbelt verdensmester. Og jeg kan kun takke teamet for det.”

Team-kollegaen, André Lotterer siger. ”Det allerstørste tillykke til JEV og teamet. Jeg har aldrig oplevet et team som dette i hele min motorsports karriere. Alle har fortjent at vinde de 2 titler i dag. Jeg ville selv ønske, at jeg kunne have bidraget bedre til den samlede stilling i ABB FIA Formula E 2018/2019 mesterskabet, men det var ikke min weekend, og det vigtigste er, at vi vandt.

Se mere på: https://www.fiaformulae.com/

Se resultaterne fra kørernes mesterskab på: https://www.fiaformulae.com/en/results/standings/driver

Se resultaterne fra team mesterskabet på: