DS AUTOMOBILES ER KLASSELEDER MED LAVESTE CO2-EMISSION

Da DS Automobiles blev introduceret i 2015, lancerede man samtidig en klar strategi for elektrificering af modelprogrammet. Denne strategi har båret frugt og DS Automobiles er nu klasseledende blandt multi-energi premium mærker med den laveste gennemsnitlige CO2 emission i Europa. Dette resultatet er drevet af den 100% elektriske DS 3 CROSSBACK E-TENSE og plug-in hybriden DS 7 CROSSBACK E-TENSE, der bidrager til, at DS Automobiles tegner sig for en gennemsnitlig CO2 emission på under 80g/km på de første seks måneder af 2020.

DS Automobiles er fuldt ud dedikeret til energi transitionen. Med erfaringen fra Formula E og de titler mærket har opnået med hjælp fra DS TECHEETAH teamet og Jean-Éric Vergne, er E-TENSE porteføjlen udviklet til at tilbyde den mest optimale løsning både for kunderne og for at opnå en reduktion af CO2-udledningen.

I klassen af multi-energi premium mærker ligger DS Automobiles i top, når det gælder reduktion af CO2. I første halvår af 2020 har mærket opnået en gennemsnitlig udledning på 79.9g/km CO2, mens ingen anden premium producent når under 110 g/km grænsen.

Dette resultat kan tilskrives en ambitiøs målsætning og intens arbejde med research og udvikling, som har ført til designet af DS 3 CROSSBACK og DS 7 CROSSBACK. Deres effektivitet bygger på multi-energi platformen, avanceret teknologi og reduceret vægt.

Elektrisk avantgarde

DS 3 CROSSBACK og DS 7 CROSSBACK har været tilgængelige i elektriske versioner på det europæiske marked siden slutningen af 2019. I Danmark blev DS 7 CROSSBACK E-TENSE introduceret i foråret og DS 3 CROSSBACK E-TENSE forventes lanceret i løbet af efteråret.

Hybridsystemet i DS 7 CROSSBACK E-TENSE består af en 1.6 L PureTech benzin motor med en ydelse på 200 hk og to elektriske motorer på 110 hk, der tilsammen yder 300 hk og et kombineret drejningsmoment på 520 Nm. Elmotorerne er placeret på henholdsvis for- og bagaksel, hvilket giver mulighed for 4-hjulstræk. Udover 4-hjulstræk er der forskellige køreindstillinger at vælge imellem, afhængigt af det aktuelle behov:

-        Nul-emission: 100 % elektrisk kørsel med en topfart på 135 km/t. Med nul-emissionsindstillingen er det muligt at foretage de fleste køreture mellem hjemmet og arbejdspladsen uden at bruge brændstof

-        Hybridfunktion: Hybridfunktionen kombinerer effektivitet og fleksibiliet ved at styre den elektriske funktion og brændstoffunktion, så der opnås energioptimering

-        Sportsfunktion: I sportsfunktionen omdannes den samlede ydelse fra elmotoren og benzinmotoren til maksimal ydels

DS 7 CROSSBACK E-TENSE har en rækkevidde på op til 62 km på ren el. Den har et kombineret brændstofforbrug på 76,9 km/l (WLTP norm) og en CO2-emission på 31 g/km. Med ”e-SAVE” funktionen, der kan aktiveres via den 12” store HD touch skærm, er det muligt at gemme en elektrisk reserve på enten 10 km, 20 km eller max, så man er sikret ren elkørsel i byområder o. lign.

DS 7 CROSSBACK E-TENSE fås i to forskellige udstyrsniveauer, PRESTIGE og ÉLÉGANCE, der begge kombinerer fransk finesse med high-end teknolgi. PRESTIGE har en pris på 550.00 kr., mens topniveaet ÉLÉGANCE fås til 650.000 kr.

Head of Group PR
Hanne Langsig Sørensen