Drysses der Michelin-stjerner udover Fyn og Skagen?

De eftertragtede Michelin-stjerner bliver uddelt på mandag. Der er lagt op til nedbidte negle og sommerfugle i maven, når det bliver afgjort, om der drysser flere eller færre stjerne over Danmark, og om Fyn og Nordjylland endelig får deres første stjerne.

Når uddelingen af Michelin-stjerner finder sted på mandag, skal man holde ekstra øje med Fyn og Skagen. Selvom der i 2017 blev drysset hele 29 stjerner udover Rigsfællesskabet blev både Fyn og Nordjylland forbigået i 2017, så det er spændende, om Michelin-anmelderne i 2018 tildeler stjerner til Fyn og Skagen, hvor der formentlig vil være tale om Ruths Hotel i Skagen og Falsled Kro på Sydfyn.

”Det er altid vanskeligt at sætte odds på uddelingen af Michelin-stjernerne, for det er omgærdet af så meget mystik og hemmelighedskræmmeri. Men vi har vovet pelsen og rørt i gryderne og sat odds på flere restauranter i Danmark og på antallet af uddelte stjerner,” siger Peter Emmike Rasmussen, der er oddsansvarlig i Danske Spil - og dermed chefkok for teamet af oddssættere.

Hos Danske Spil har man snuset sig frem og blandt andet sat odds på, om der skulle blive drysset en stjerne ud på Falsled Kro på Fyn.

”Det kom bag på mange, at der ikke blev uddelt en eneste stjerne på Fyn, hvor især Falsled Kro var et godt bud på en Michelin-restaurant. Siden har Falsled Kro skiftet køkkenchef, men kroen har fortsat fået upåklagelige anmeldelser i perioden efter forbigåelsen sidste år. Netop det at holde et højt niveau uanset tidspunktet er et af kriterierne fra anmelderne for at kunne få en stjerne. Vi tror derfor, at 2018 bliver året, hvor Fyn og Falsled får en Michelin-stjerne,” siger Peter Emmike Rasmussen.

Hos Danske Spil får man derfor odds 1,35 på at Falsled får en Michelin-stjerne i år.

En anden restaurant der også blev forbigået sidste år, var Ruths Hotel i Skagen. Siden sidste uddeling er Ruths Hotel gået i netværk med andre nordjyske restaurationer for at blive skarpere og få den eftertragtede stjerne.

”Vi ved, at Ruths Hotel gastronomisk ikke er så langt væk fra resten af Michelin-restauranterne. Men selvom Michelin-guiden er begyndt at bevæge sig udenfor København, så er vi usikre på, om anmelderne helt har opdaget Nordjylland, derfor har vi odds 4 på at Ruths Hotel får en Michelin-stjerne på mandag.”

2017 var et rigtig flot gastronomisk år, hvor Rigsfællesskabet høstede hele 29 Michelin-stjerner. Det store spørgsmål hos oddssætterne er, om antallet bliver status quo, eller om der kommer flere eller færre.

”Vi har rigtig mange gode restauranter i Danmark, men det er ikke altid nok til at komme med i Michelin-Guiden. Får vi flere end 29 stjerner? Det tror vi faktisk. Et sted som Falsled Kro er som sagt et godt bud, men også et sted som Søllerød Kro er i spil til at få sin 2. stjerne. Selvom det bliver tæt, så tror vi, at sandsynligheden er større for, at vi får flere Michelin-restauranter efter på mandag. Derfor får du pengene 3,25 gange igen, hvis vi får mindre end 29 stjerner på mandag” siger Peter Emmike Rasmussen.

Du kan se alle oddsene på Michelin stjernerne her: https://danskespil.dk/oddset/underholdning/danmark/michelin-stjerner/michelin-stjerner-2018-vinder-758582.html

For yderlige oplysninger:

Danske Spils pressetelefon: 30851785

36 72 00 11https://danskespil.dk/

Danske Spil tager kampen op mod Ludomani17.8.2018 06:02pressemeddelelse

Fra i dag og fem uger frem kører Danske Spil en kampagne for at gøre opmærksom på ludomani, og hvordan Danske Spil arbejder med emnet. Kampagnen drejer sig om konsekvenserne ved at have ludomani inde på livet - både som spiller eller som pårørende. Kampagnen kommer ud på Danske Spils sociale medieplatforme med små film, facts om ludomani samt en quiz, hvor man kan teste sin viden om emnet. Typisk afføder disse kampagner en del diskussioner blandt danskerne, og Danske Spil må til tasterne og tage dialogen. Men det er også helt okay. CSR-direktør i Danske Spil, Stine Hove Marsling mener nemlig ikke, det nytter noget at gemme sig, når det kommer til de svære spørgsmål. - At tjene penge på spil kommer med et stort ansvar. Vi mener, det er en del af vores ansvar at gå i dialog med danskerne om det indbyggede dilemma, som vi og andre spilselskaber er født med. Vi vil med denne kampagne gerne vise de mange initiativer, vi i Danske Spil tager for at forebygge ludomani, siger hun. Alle har et a