Druk - så store er de danske vinderchancer

Natten til mandag uddeles endnu en gang de prestigefyldte Oscar-statuetter og med hele fire nomineringer er chancerne store for hæder til Dansk film. Ifølge Danske Spils oddssætter og underholdningsekspert, Mathias Reimer Larsen, er der gode chancer for dansk filmsejr.

Har du savnet film, fest og glamour skal du helt sikkert holde dig vågen natten til mandag, hvor det spektakulære Oscarshow bliver sendt. Ikke siden 2011 hvor ”Hævnen” af Susanne Bier vandt, har forventninger været så store. Der er nemlig danske nomineringer i kategorierne ”Bedste Klipning”, ”Bedste Kortfilm”, ”Bedste Instruktør” og ”Bedste Udenlandske Film”. Størst opmærksomhed tiltrækker Thomas Vinterbergs film ”Druk”, der fra adskillige filmeksperters side, er udpeget som stor-favorit. Men hvor store er chancerne reelt? Hos Danske Spil sidder oddssætter Mathias Reimer Larsen, der lever af at beregne sandsynligheder og kigge nøgternt på muligheder uden at lade sig farve af national stolthed og egen filmsmag. -At sætte odds på The Oscars handler om at se på mønstre fra tidligere uddelinger samt løbende at vurdere rygter og udtagelser fra filmfolk. Vi er enige om, at Druk er storfavorit med hele 89% vinderchance. Vinterberg har også 8,3% chance for at vinde bedste instruktør, og gør han rent bord med begge priser, så får du pengene 13 gange igen”, oplyser Mathias Reimer Larsen. Men Vinterberg er ikke den eneste nominerede i år. To andre danskere kan også gå hen og vinde en af de gyldne statuetter med hjem. Elvira Lind kan vinde en Oscar for sin kortfilm 'The Letter Room og Mikkel E.G. Nielsen er nomineret i kategorien 'Bedste klipning' af filmen ”Sound of Metal”, der er nomineret i hele seks kategorier. Begge er favoritter hos Danske Spil, så der er gode chancer for en helt usædvanlig festlig start på mandagen Danske Spil tilbyder spil på alle kategorier hver for sig og antallet af danske priser. Aktuelle odds kan findes på Danske Spil : https://danskespil.dk/oddset/sports/competition/11710/underholdning/international/international-the-oscars/matches

Heldig spiller hiver over 2 millioner kroner hjem i Keno19.7.2021 10:11:36 CEST | Pressemeddelelse

Med en indsats på 90 kroner formåede en heldig spiller fra Valby onsdag d. 15 juni at forvandle indsatsen til over lidt to millioner kroner gennem talspilet Keno – 2.2 millioner kroner for at være præcis. Keno er det spil hos Danske Spil med den største millionchance. Det går i alt sin enkelthed ud på, at man køber fem rækker med ni tal, hvor hver række koster 5 kroner, og hvis én af talrækkerne er blandt de 20 udtrukne vindertal, udløser det en million skattefri kroner. Og der var altså gevinst på to af talrækkerne, og dermed kan den heldige københavner se frem til at få sat over to millioner kroner ind på bankkontoen. Keno er et af de ældste spil hos Danske Spil. Der trækkes nye tal hver dag i, så hvis du føler dig heldig, kan du spille med gennem Lotto appen og på danskespil.dk. Du kan også spille Keno hos en af vores 4400 forhandlere. Danske Spil ønsker den nye millionær stort tillykke!