Dronningens nytårstale: Nævner Dronningen Fake News, Bitcoins eller Despacito?

Året er ved at gå på hæld, og som en fast tradition skal Dronningen afholde sin nytårstale, men hvilke ord bliver nævnt?

Det danske sprog er mangfoldigt, og alene i 2017 blev mere end 1.400 ord optaget i den danske ordbog. Og netop hvilke ord, der bliver nævnt, er noget man kan oddse på hos Danske Spil, når Dronning Margrethe afholder sin nytårstale nytårsaften.

- 2017 har været et begivenhedsrigt år og der har været mange nye ord at vælge imellem. Det er naturligvis ikke alle sammen, der er lige sandsynlige. Blandt de mange ord, som vi har odds på, giver Fake News odds 100,00, og vælger Dronningen at tale om Bitcoins, så er der chance for at vinde pengene 200,00 gange tilbage, siger oddsansvarlig Peter Emmike Rasmussen, og tilføjer:

- Af de ord vi har valgt at sætte odds på, er der både nye og gamle kendinge som eksempelvis Kronprinseparret eller ordet nytårshilsen, som Dronningen har nævnt i omkring halvdelen af de i alt 45 nytårstaler, som hun har holdt siden 1972.

Blandt de mere sandsynlige ord end Fake News og Bitcoins, der bliver nævnt af Hendes Majestæt, er ’Reformationen’, vurderer Danske Spils oddssættere.

- 2017 er 500 års jubilæum for reformationen, og Dronningen er Den Danske Folkekirkes overhoved, så derfor vurderer vi det også som overvejende sandsynligt, at Dronningen nævner reformationen, hvilket odds 1,40 også indikerer, siger Peter Emmike Rasmussen.
Man kan også sætte sine penge på, at der bliver nævnt ansvar eller optimisme til hhv. odds 1,40, og odds 4,00 eller nytårshilsen til odds 1,15.

- Dronningens nytårstale er en tradition, og for mange er det også en tradition at gætte på, hvad hun vil tale om. Sender Majestæten hilsner til søens folk eller taler hun om aktuelle begivenheder? Den tradition vil vi gerne være en del af, siger Peter Emmike.

Der er odds på mere end 250 ord, som Dronningen måske har med i talen.

For yderligere information, kontakt Danske Spil på 30851785.

36 72 00 11https://danskespil.dk/

Danske Spil tager kampen op mod Ludomani17.8.2018 06:02pressemeddelelse

Fra i dag og fem uger frem kører Danske Spil en kampagne for at gøre opmærksom på ludomani, og hvordan Danske Spil arbejder med emnet. Kampagnen drejer sig om konsekvenserne ved at have ludomani inde på livet - både som spiller eller som pårørende. Kampagnen kommer ud på Danske Spils sociale medieplatforme med små film, facts om ludomani samt en quiz, hvor man kan teste sin viden om emnet. Typisk afføder disse kampagner en del diskussioner blandt danskerne, og Danske Spil må til tasterne og tage dialogen. Men det er også helt okay. CSR-direktør i Danske Spil, Stine Hove Marsling mener nemlig ikke, det nytter noget at gemme sig, når det kommer til de svære spørgsmål. - At tjene penge på spil kommer med et stort ansvar. Vi mener, det er en del af vores ansvar at gå i dialog med danskerne om det indbyggede dilemma, som vi og andre spilselskaber er født med. Vi vil med denne kampagne gerne vise de mange initiativer, vi i Danske Spil tager for at forebygge ludomani, siger hun. Alle har et a