Drive-in booster omsætningen – 500.000 ordrer bestilt som Køb & Hent

Da corona kom, lancerede detailkæden Biltema hurtigt en drive-in-løsning sammen med deres Køb & Hent-service, så kunderne kunne handle så sikkert som muligt. Resultatet er blevet en kæmpe succes. I år er 500.000 ordrer nu bestilt online som Køb & Hent i Biltemas varehuse i norden.

Da corona kom, lancerede detailkæden Biltema hurtigt en drive-in-løsning sammen med deres Køb & Hent-service, så kunderne kunne handle så sikkert som muligt. Foto: PR.

Fra starten af 2020 havde detailkæden Biltema lanceret den gratis Køb & Hent-service, og da COVID-19 ramte, valgte de som nogle af de første at tilbyde en drive-in-løsning, hvor kunderne kunne få leveret deres varer direkte i bagagerummet.

– Lige da coronaen ramte, rykkede vi hurtigt, så vi kunne give de folk, der ikke havde lyst til at komme i varehusene, en god service på trods af situationen. Vi havde ingen store forventninger til, hvor mange der ville benytte den nye service, men det stak helt af, siger Jacob Borring Møller, der er administrerende direktør i Biltema.

Køb & Hent har vist sig at være et eftertragtet tilbud, som kunderne nu bruger flittigt. Antallet af ordrer er øget med eksplosionsagtig fart måned for måned, og i gennemsnit har hvert varehus i Danmark indtil videre haft cirka 5000 ordrer på Køb & Hent.

– 2020 har været totalt uforudsigeligt, men vi har gjort, hvad vi kunne for at tilvænne os situationen, og det er godt på vej til at blive et af vores mest succesrige år, siger Jacob Borring Møller.

Jacob Borring Møller

Biltema er en af Nordens største kæder af detailforretninger med 150 varehuse fordelt i Danmark, Norge, Sverige og Finland. Biltemas sortiment udvikles hele tiden, og i dag findes mere end 19.000 produkter inden for kategorierne bil og motorcykel, båd, fritid, hjem, kontor og teknik, byggeri, bilpleje og værktøj. Læs mere på biltema.dk

Biltema Foundation donerer 1 million svenske kroner til Red Barnet14.10.2020 10:00:00 CESTPressemeddelelse

Et af Biltema Foundations fokusområder er at tilbyde hjælp i krisesituationer i hele verden. Det er derfor vigtigt for os at støtte børnerettighedsorganisationen Red Barnets arbejde i Yemen – et land som efter år med konflikter nu står over for en humanitær, social og økonomisk krise. For børnene i Yemen indebærer krigen tilbagevendende flyangreb, skræk, sult og tørst. Situationen er nu yderligere forværret på grund af smittespredningen af corona virussen, og landet savner den infrastruktur, som kræves for at kunne tilbyde sygepleje, mad og rent drikkevand. Biltema Foundation har derfor doneret 1 million svenske kroner til Red Barnet for at støtte deres arbejde i Yemen med at sørge for, at så mange børn som muligt kan få adgang til lægehjælp, mad, psykosocial støtte og uddannelse. – Vi vil gøre alt, hvad vi kan for børns ret til at overleve, udvikles og vokse op i tryghed. Det er derfor utroligt vigtigt for os at støtte organisationer, som fokuserer på at hjælpe børn i udsatte situatio