Drive-in booster omsætningen – 500.000 ordrer bestilt som Køb & Hent

Da corona kom, lancerede detailkæden Biltema hurtigt en drive-in-løsning sammen med deres Køb & Hent-service, så kunderne kunne handle så sikkert som muligt. Resultatet er blevet en kæmpe succes. I år er 500.000 ordrer nu bestilt online som Køb & Hent i Biltemas varehuse i norden.

Da corona kom, lancerede detailkæden Biltema hurtigt en drive-in-løsning sammen med deres Køb & Hent-service, så kunderne kunne handle så sikkert som muligt. Foto: PR.

Fra starten af 2020 havde detailkæden Biltema lanceret den gratis Køb & Hent-service, og da COVID-19 ramte, valgte de som nogle af de første at tilbyde en drive-in-løsning, hvor kunderne kunne få leveret deres varer direkte i bagagerummet.

– Lige da coronaen ramte, rykkede vi hurtigt, så vi kunne give de folk, der ikke havde lyst til at komme i varehusene, en god service på trods af situationen. Vi havde ingen store forventninger til, hvor mange der ville benytte den nye service, men det stak helt af, siger Jacob Borring Møller, der er administrerende direktør i Biltema.

Køb & Hent har vist sig at være et eftertragtet tilbud, som kunderne nu bruger flittigt. Antallet af ordrer er øget med eksplosionsagtig fart måned for måned, og i gennemsnit har hvert varehus i Danmark indtil videre haft cirka 5000 ordrer på Køb & Hent.

– 2020 har været totalt uforudsigeligt, men vi har gjort, hvad vi kunne for at tilvænne os situationen, og det er godt på vej til at blive et af vores mest succesrige år, siger Jacob Borring Møller.

Jacob Borring Møller

Japanvej 18
4200 Slagelse

Biltema er en af Nordens største kæder af detailforretninger med 150 varehuse fordelt i Danmark, Norge, Sverige og Finland. Biltemas sortiment udvikles hele tiden, og i dag findes mere end 19.000 produkter inden for kategorierne bil og motorcykel, båd, fritid, hjem, kontor og teknik, byggeri, bilpleje og værktøj. Læs mere på biltema.dk

Biltema Foundation donerer 190 millioner til forskning i revolutionerende kræftbehandling24.2.2021 07:00:00 CETPressemeddelelse

FLASH-terapi er en ny form for strålebehandling, der er udviklet af forskere ved universitetshospitalet i Lausanne i Schweiz. Metoden har vist sig at være meget effektiv til behandling af kræft, og samtidig er den meget skånsom ved det nærliggende sunde væv. Biltema Foundation har nu doneret 190 millioner kroner til forskningsprojektet, som skal videreudvikle denne revolutionerende kræftbehandlingsmetode.

Biltema Foundation donerer 2 millioner til KidsOR til at skabe den første operationsstue til børn i en flygtningelejr16.12.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

KidsOR er en velgørenhedsorganisation, der arbejder for, at børn skal få adgang til sikker kirurgisk sundhedspleje. Organisationen samarbejder med lokale kirurger og deres teams for at give hospitaler rundt om i verden det nødvendige udstyr, så sundhedspersonalet kan give børn den pleje, de har brug for. Biltema Foundation donerer nu 2 millioner danske kroner til KidsOR, som skal finansiere opførelsen af ​​en operationsstue i en flygtningelejr i det nordvestlige Kenya.