DOT underskriver kontrakt med nyt bureau – målet er flere rejsende i den offentlige transport

DOT – Din Offentlige Transport har skrevet under på en kontrakt med kommunikations- og reklamebureauet Advice. Bureauet skal støtte DOT med markedsføring og branding for at få kunderne tilbage efter mere end et år med Corona.

Foto: DOT Din Offentlige Transport

I takt med at samfundet genåbner ligger der en stor og vigtig udfordring i at få kunderne tilbage i den offentlige transport og til at ændre de rejsevaner, som passagererne har tillagt sig under corona-nedlukningerne. Kunderne skal atter få øjnene op for de fordele, der er ved at rejse med tog, bus og Metro.

- Med kontrakten kan vi for alvor starte arbejdet med at gøre opmærksom på, hvor godt et tilbud den offentlige transport er og sætte fokus på alle de tiltag, som DOT står bag for at forbedre rejsen med udgangspunkt i vores kunders ønsker og behov. I DOT har vi en række nye aktiviteter og udfordringer - og særligt vigtigt er at få kunderne tilbage efter corona. Vi har stor tiltro til, at Advice kan hjælpe os med at løse den opgave, fortæller Rune Jon Jensen, sekretariatschef i DOT.

Ved valget af samarbejdspartner lagde DOT særligt vægt på bureauets kundemæssige og strategiske indsigter.

- Kollektiv transport er essentiel, hvis vi skal lykkes med den grønne omstilling, og hvis vi skal få vores infrastruktur til at hænge sammen i takt med, at vi bliver flere mennesker. Det er udgangspunktet for vores arbejde. Med Advice har vi valgt en partner, som fagligt kan hjælpe os med at styrke fortællingen om DOT og iscenesætte den offentlige transport bedst muligt, siger Rune Jon Jensen

Fakta:

DOT modtog mange ansøgninger til prækvalifikation, og et fint felt gik videre med endelige tilbud. Den 17. maj fik Advice tildelt kontrakten,g derefter indledtes de officielle 10 dages standstill periode. Fristen udløb den 28. maj og dermed er Advice DOTs nye reklamebureau per den 1. juni 2021.

Foto: DOT Din Offentlige Transport

DOT - Din Offentlige Transport er et samarbejde mellem DSB, Movia og Metroselskabet som omfatter al kollektiv transport på Sjælland og øerne. Vi har høje ambitioner om, at det skal være en god oplevelse at rejse med bus, tog og metro.

Vores mål er, at flere skal rejse sammen, i stedet for hver for sig – med omtanke og mundbind, afstand og håndsprit. Når flere vælger at transportere sig sammen, gavner det både klima og trængsel.

I DOT sikrer vi, at vores løbende forbedringer af den kollektive transport på Sjælland tager udgangspunkt i dine oplevelser, og vi inviterer dig til at blive en del af indsatsen for bedre rejser til gavn for alle.

Ferie på Sjælland og øerne? – rejs lige så meget du vil med et DOT City Pass fra kun 160 kr23.6.2021 09:35:51 CEST | Pressemeddelelse

Så er der godt nyt til alle, der vil holde ferie i Danmark. DOT, Din Offentlige Transport, supplerer nu det populære City Pass i hovedstadsområdet med tre nye turistbilletter, som giver adgang til ubegrænsede rejser med offentlig transport i Vestsjælland, Sydsjælland og hele Sjælland og øerne. De tre nye City Pass er designet til at give danske og udenlandske turister en populær mulighed for nemt at komme rundt i det danske land med bus, tog og metro til en fast pris.