Doro

Doros private mobilassistent, EVA, er en succes.

Mobilvirksomheden Doro, der er førende inden for smartphones til seniorer, fortsætter udviklingen af EVA, den personlige mobilassistent, der gør det nemt at udnytte smartphones funktioner optimalt. Forbrugerne har taget godt imod EVA, og det motiverer Doro til at forsætte udviklingen.

København, den 29. februar 2021 – i takt med udviklingen kommer der flere og flere funktionaliteter ind i vores smartphones. Måske endda så mange, at det kan være svært at finde hoved og hale i. Uanset alder. Hos Doro, der er en af verdens førende mobilproducenter af smartphones til seniorer, mener man, at en smartphone først og fremmest skal være smart og nem at bruge. Derfor har Doro udviklet EVA – en skræddersyet mobiloplevelse til seniorer, der hjælper dem til at få allermest ud af deres smartphone. Efter positiv feedback fra forbrugerne, har Doro besluttet at fortsætte udviklingen af brugerfladen EVA, som i dag fås som standard i alle 2021-smartphonemodeller fra Doro.

Udviklet sammen med seniorer

Doro har udviklet EVA i samarbejde med seniorer for at sikre, at det nye styresystem passer til de smartphonebehov, som folk på +65 år har. EVA er baseret på Googles Android-teknologi, som mange kender, hvilket gør det nemt at bruge. Både for seniorerne og for deres pårørende, der for manges vedkommende er vokset op med en eller flere Android-produkter selv.

”Med EVA på din Doro-smartphone har du kun én startskærm. Det allervigtigste er samlet ét sted. Samtidig kan du også med EVA selv bestemme hvad, der skal være på din startskærm” forklarer Sara Bertram, Nordisk Marketing Manager, Doro.

EVA er bygget op efter et simplet dialogbåret system, der guider brugeren gennem smartphonens funktioner ét spørgsmål ad gangen. På den måde finder brugeren altid præcis den funktion, der søges efter. Brugeren kan søge på alt mellem himmel og jord direkte fra startskærmen med Google Assistant.

Nemt, nemmere, EVA

”Enkel, Venlig og for Alle. Det er essensen af EVA, og det løfte vi giver vores kunder med vores mobilinterface. En Doro mobil minder om enhver anden smartphone, den er bare nemmere at bruge. Jo nemmere den er at anvende, jo mere får du ud af den, og sådan skal det gerne være. Vores ambition med EVA er, at vi kan være med til at sikre, at flere seniorer kan dele deres liv med deres venner, familier og resten af verden,” siger Sara Bertram.

Det er nemt at tilpasse Doro smartphone med EVA. Seniorer kan i ro og mag indstille mobilen så den passer til den enkelte - herunder også personlige hensyn til fx hørelse og syn. EVA hjælper også med tilpasse tekststørrelsen på mobilmenuerne og lydstyrke på ringetone. Der er korte introduktioner til alle de vigtigste funktionaliteter på mobilen, så det er nemt og trygt at blive fortrolig med alle dens muligheder.

For mere information om Doro og EVA, besøg venligst: https://www.doro.com/da-dk/derfor-skal-du-valge-doro/moed-eva/

Pressekontakt:

Grey Public
Marie Elbæk

E-Mail: marie.elbaek@grey.com

Information om Doro

Dovo udvikler telekommunikationsprodukter- og tjenester for seniorer, så de kan leve et fuldkommet og rigt liv og gøre det de har lyst lettere, såvel som de ting, de troede, de måske aldrig ville kunne gøre. Som den globale markedsleder på seniortelefoner, tilbyder Doro brugervenlige telefoner og smartphones, egne applikationer samt fasttelefoni med høj og klar lyd. Som en del af Doro gruppen, tilbyder Doro Care social- og telecare for seniorer og funktionsnedsatte, så de kan leve selvstændigt og sikkert i deres egne hjem. Doro AB er et svensk aktieselskab og aktierne bliver solgt på Nasdaq OMX-børsen i Stockholm på Nordic List, Small Companies. Nettoomsætningen lå på SEK 1,906 millioner (EUR 186 millioner) i 2018. https://www.doro.com/da-dk/