Domino's Pizza svarer på kritik fra Fødevarerejseholdet

Fødevarerejseholdet forlanger andre regler og procedurer end Fødevarestyrelsen. Stor forskel på kontrolrapporter.

Pizza kæden Domino’s Pizza fik den 7. juni i år besøg af Fødevarerejseholdet i næsten alle butikker, efter de var blevet “tippet” af TV2.

“Vi er overraskede og skuffede over resultatet af Fødevarerejseholdet besøg den 7. juni. Der er stor forskel på kontrolrapporterne fra Fødevarestyrelsens ordinære uanmeldte kontrolbesøg og på Fødevarerejseholdets besøg”, udtaler Carsten Falk, direktør for Dominos og fortsætter: “De anmærkninger vi har fået efter Fødevarerejseholdets besøg handler i 80% af alle tilfælde om, hvordan Fødevarerejseholdet fortolker procedurer. Det er primært papirprocedurer, som vi tidligere aldrig har fået bemærkninger til eller er blevet vejledt i, af Fødevarestyrelsen. Det er årsagen til, at vi er gået fra at have 9 elite smileys, 20 glade smileys og 1 indskærpelse til, efter Fødevarerejseholdets besøg, at have 2 elite smileys, 8 glade smileys, 16 indskærpelse, 3 påbud og en bøde”, slutter Carsten Falk.

Domino’s oplyser at man har tjeklister og klare procedurer for kvalitet og fødevaresikkerhed i hverdagen, og Fødevarestyrelsen har på intet tidspunkt vurderet, at der er risiko for gæsterne.

“Vi har straks ændret de relevante procedurer, som Fødevarerejseholdet har bedt om og er i fortsat dialog med dem, da vi er ikke enige i alle kontrollens konklusioner og derfor overvejer at klage. Naturligvis kan der ske fejl i hverdagen, og vi arbejder fortsat målrettet mod at få så mange elite smileys og glade smileys som muligt, som vi gjorde det før Fødevarerejseholdets besøg”, slutter Carsten Falk.

**

Domino’s Pizza er en virksomhed i vækst, der på de sidste 5 år har skabt mere end 500 arbejdspladser i Danmark og har generelt gode relationer til myndighederne. Ambitionen er at fortsætte væksten med et godt produkt og en god service, og dermed skabe yderligere 500 arbejdspladser i løbet af de næste 5 år.

Domino's Pizza åbnede den første restaurant i Skandinavien i Danmark i 1997. Pt. er der 30 restauranter i Danmark, der levere et højkvalitets produkt, samt en unik leveringsservice. Hovedkontoret er beliggende i Roskilde, sammen med et callcenter og centrallager, hvorfra kvalitets råvarer og frisk dej bliver kørt ud til butikkerne på daglig basis. Domino’s drives som en franchise virksomhed og drives i danmark af en gruppe danske og internationale investorer.

Roskilde, den 17. juli 2018

På grund af ferie kontakt evt. ekstern PR Kirsten Dinesen.

Mail: kirsten.dinesen@frontpage.dk
Telefon: 22170339.