DM-ugen er kommet for at blive

DM-ugen har været en gigantisk succes og vender tilbage til Aalborg i 2023.
Taekwondo til DM-ugen. Foto Michael Bo Rasmussen/Baghuset. Må bruges i forbindelse med omtale af DM-ugen.

Over 200 danske mestre fra 27 af DIF’s specialforbund er blevet kåret i 47 idrætsgrene på 24 forskellige venues i og omkring Aalborg. Byen har emmet af sport, og landets bedste atleter har kæmpet i alt fra atletik til bowling.

DM-ugen 2022, der er blevet afholdt i Aalborg 23.-26.juni, har været en ubetinget succes, og DIF’s formand, Hans Natorp forsikrer, at DM-ugen er kommet for at blive. Næste år afholdes DM-ugen igen i Aalborg i uge 25.

”Det har været de mest fantastiske dage i Aalborg. Alt det, vi har drømt om at skabe, er gået i opfyldelse, og DM-ugen er kommet for at blive. Det er der slet ingen tvivl om. DM-ugen har været én stor folkefest for og med vores bedste atleter, og så har der også været et fantastisk rum for uventede oplevelser. Jeg var ude og se dart i går. Det var en kæmpe fest, og det hører jeg fra rigtig mange af vores specialforbund. Deres danmarksmesterskaber har ganske enkelt været en forrygende fest i de her kulisser, og det er jeg så stolt over. Jeg glæder mig allerede til at vende tilbage igen til Aalborg næste år,” siger Hans Natorp.

I blændende sol (bortset fra DM-ugens sidste timer) har tusindvis af tilskuere besøgt det store publikumsområde på Honnørkajen i Aalborg, og mange af de øvrige events som  rally, dart, svømning, atletik og dans har også haft masser af besøgende. Der har været gratis adgang til alle events.

Thomas Kastrup-Larsen, borgmester i Aalborg Kommune siger:

"Den første DM-uge nogensinde har været helt fantastisk for Aalborg. Det er virkelig en sportslig drøm, der er gået i opfyldelse. Vi har fået både store og små sportsgrene ud i byens rum for et meget bredt publikum. Det har været en folkefest for både børnefamilier og sportsentusiaster. De besøgende føler sig forhåbentlig inspireret til selv at prøve nye sportsgrene. Nu skal vi sammen med DIF og klubberne evaluere, lære og finpudse DM-ugen, som vi heldigvis er værter for igen i 2023," siger Thomas Kastrup-Larsen.

Fakta:
DM-ugen er et nyt og stort sportsevent, som viser og hylder det bedste fra dansk eliteidræt. Et slags mini-OL på dansk grund.

DM-ugen samler de officielle danmarksmesterskaber for 27 specialforbund, hvilket dækker over 47 sportsgrene i mere 100 discipliner. Over 200 medaljesæt skal uddeles under DM-ugen 2022.

Bag eventet står DIF - i tæt samarbejde med de mange specialforbund - og værtsbyen Aalborg, der danner rammen om historiens første DM-uge.

Yderligere kommentarer

Hans Natorp, formand for DIF, 31444015
Thomas Kastrup-Larsen, Borgmester i Aalborg Kommune – via presseansvarlig Line Christensen, 25201620

Download
Dans til DM-uge. Foto Lars Møller. Må bruges i forbindelse med omtale af DM-ugen.
Download
Dart til DM-uge. Foto Lars Møller. Må bruges i forbindelse med omtale af DM-ugen.
Download
Længdespring til DM-uge. Foto Lars Møller. Må bruges i forbindelse med omtale af DM-ugen.
Download
Publikum til DM-uge. Foto Lars Møller. Må bruges i forbindelse med omtale af DM-ugen.

Footer

Store danske virksomheder og topatleter: Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene17.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.