DM i traktortræk er tilbage efter corona

Efter danmarksmesterskabet i traktortræk sidste år måtte aflyses, vender trækket nu tilbage for fuld kraft uden restriktioner.

Der bliver atter masser af hestekræfter og sort røg, når danmarksmesterskabet i traktortræk løber af stablen lørdag d. 4. september ved Lemvig.

”De tilbageværende coronarestriktioner ophører fra 1. september, så nu kan vi holde DM, som vi kender det. Det har vi glædet os til!” lyder det fra Lars Klausholt, der er formand for styregruppen bag mesterskabet.

I løbet af sommeren har landets 100 bedste trækkere kvalificeret sig til danmarksmesterskabet, hvor 14 forskellige klasser vil være repræsenteret.

Mens traktorerne kæmper inde på banen, vil der blive sørget godt for publikum i alle aldre. Der kommer både hoppeborg, ølvogne og andre forskellige mad- og drikkevare på pladsen.

Bag hele arrangementet står i år LandboUngdoms Region Midtvest, som også stablede det store arrangement på benene i 2018.

Coronaudfordringer
DM i traktortræk bliver dog ikke helt som det plejer. Normalt bliver trækket efterfulgt af en fest, som i år dog er aflyst:

”Det har været et stort stykke arbejde at arrangere DM med så stor usikkerhed om, hvilke restriktioner, der ville være gældende, når vi nåede september. I starten af foråret havde vi helt sat DM på pause, da vi ikke vidste, om det overhovedet kunne lade sig gøre. Så under planlægningen valgte vi at fokusere på at få selve trækket op at køre fremfor festen,” forklarer Lars Klausholt.

Sidste år måtte danmarksmesterskabet helt aflyses på grund af coronasituationen, da der var for stor risiko for, at hverken mesterskabet eller kvalifikationsstævnerne kunne afholdes.

I år foregår DM i traktortræk ved Rom flyveplads på Ringkøbingvej 127, 7620 Lemvig kl. 14. Billetter købes ved indgangen, som vil åbne på dagen fra kl. 12:30.

Lars Klausholt
Formand styregruppe DM i traktortræk