Djøf runder medlem nr. 90.000

Djøf har haft en flot og positiv medlemsudvikling på i gennemsnit 4 pct. de sidste mange år, siger Lisa Herold Ferbing, formand for Djøf.

Medlem nr. 90.000 i Djøf er Mads Monrad-Gylling, 21-år, studerer international business på CBS, Copenhagen Business School.

- Her og nu dækker Djøf mit behov med en billig forsikring og studiekurser i Excel. Men der er også andre gode muligheder for studerende, siger Mads Monrad-Gylling.

Lisa Herold Ferbing, formand for Djøf, er glad og stolt over at kunne sige velkommen til Mads Monrad-Gylling.

- Djøf har haft en flot og positiv medlemsudvikling på i gennemsnit 4 pct. de sidste mange år. Vi oplever en stor interesse blandt unge studerende for at blive medlem. Det tegner rigtig godt også for de kommende år, siger hun og fortsætter:

- I medierne kan vi ofte læse om, at danskerne og især de unge fravælger de faglige organisationer. Det er ikke et billede vi kan genkende i Djøf. Vi oplever, at medlemmerne efterspørger et stærkt fagligt fællesskab, hvor de kan bruge hinandens viden og erfaring gennem netværk, arrangementer, kurser og mentorordninger, fortæller Lisa Herold Ferbing.

Oven i det er Djøf en professionel faglig organisation, der leverer rådgivning om løn og vilkår og sparring om job og karriere. Og som også bidrager til at italesætte og påvirke vilkårene generelt på arbejdsmarkedet og i uddannelserne.

Djøf anno 2016 er lagt mere og bredere end blot en forening for jurister og økonomer ansat i den offentlige sektor, som mange traditionelt forbinder Djøf med.

Andelen af medlemmer ansat i den private sektor stiger år for år, og de privatansatte medlemmer udgør næsten halvdelen af Djøfs erhvervsaktive medlemmer i dag.

Fakta om Djøf

Djøf samler studerende og kandidater inden for de samfundsvidenskabelige og erhvervsøkonomiske uddannelser ligesom kandidater og ledere med andre uddannelser også i stort antal søger mod Djøf.

Djøferne arbejder på alle niveauer i det private og det offentlige i Danmark og udlandet. Og de løfter komplekse opgaver, der kræver analytiske evner og indsigt i nationale og internationale forhold. Djøfere varetager mange forskellige funktioner inden for ledelse, administration, økonomi, jura, kommunikation, HR, marketing, undervisning og forskning med mere.

• 90.000 medlemmer
  • 51 pct. kvinder. 49 pct. mænd
  • 23.000 studentermedlemmer.
  • 52 pct. af erhvervsaktive ansat i den offentlige sektor. 48 pct. i den private sektor.
  • 25 pct. arbejder med ledelse

Torben Gross, pressechef i Djøf, tlf. 21 49 01 73, mail tgr@djoef.dk