Djøf: Og prisen som årets leder går til ...

Louise Hahn, Senior Vice President fra Dong Energy B2C, er modtager af den nystiftede Lederpris fra Djøf.

- Kvalitet i ledelse er afgørende for at skabe resultater i virksomhederne og for medarbejdernes arbejdsglæde. Med den nystiftede lederpris ønsker Djøf at sætte fokus på de væsentligste ledelseskvaliteter i det private erhvervsliv anno 2017, siger Henrik Funder, formand for Djøf Privat og formand for den jury, der har valgt årets vinder af Lederprisen.

Mere end 100 ledere har været i spil til prisen, og valget faldt på Louise Hahn, Senior Vice President fra Dong Energy B2C. Her er hun leder af 300 medarbejdere arbejder med branding, salg, kundeservice og drift for 800.000 danske privatkunder med en omsætning på 1,5 mia. kr.

- Louise brænder for sine kunder og kombinerer en dyb forretningsmæssig forståelse med en stærk indfølingsevne. Det har gjort hende til en stærk forandringsagent for Dong Energy, hvor hun tidligt blev produkt- og kundeansvarlig og har leveret tydelige resultater. Louise er en givende og inspirerende leder, der både prioriterer at skabe resultater og arbejdsglæde. Hun viser sine medarbejdere stor tillid, men holder samtidig fast i en tæt dialog, hvor udfordringerne drøftes og løsningerne planlægges i et åbent forum. Louise lægger vægt på åbenhed og transparens i dialogen med sine medarbejdere, hvor alle forventes at bidrage og gør det aktivt, siger Henrik Funder som begrundelse for, at Louise Hahn får prisen.

Louise Hahn er uddannet ingeniør og supplerede med en HD i finansiering, hvorefter hun startede i konsulentverdenen hos Deloitte og A.T. Kearney. Hun kom til Dong Energy i 2004, hvor hun siden har bygget en imponerende karriere og leveret markante resultater.

Vinderen er valgt af en professionel jury på baggrund af en analyse blandt Djøfs medlemmer om, hvilke ledelseskompetencer ledere og medarbejdere vurderer er afgørende for at skabe de ønskede resultater. Både ledere og medarbejdere har haft det personlige lederskab som første prioritet, og juryen har derfor vægtet kandidater, der står stærkest på det personlige lederskab og evnen til at skabe resultater inden for deres område.

Ud over Louise Hahn har to andre kandidater været med i opløbet til at modtage Djøfs Lederpris:

Pernille Blach Hansen, uddannet Cand.scient.pol og i dag Senior Director med ansvar for ’Environmental Product Innovation’ i LEGO Group. Pernille Blach Hansen har tidligere været globalt ansvarlig for kvalitet, bæredygtighed og CSR i Grundfos, direktør for Miljø og Teknik i Randers Kommune og politisk ordfører for Socialdemokratiet i Folketinget.

Thomas Hinrichsen, Juridisk Direktøri Falck, hvor han siden 2005 har stået i spidsen for opbygningen af en juridisk afdeling, der i dag supporterer en global virksomhed med aktiviteter i 46 lande samtidig med at han også har fået ansvar for andre stabe. Thomas Hinrichsen startede sin karriere som erhvervsadvokat hos Advokatfirmaet Kromann Reumert.

- Arbejdet med at finde vinderen af årets Lederpris viser, at det bobler med dygtige ledere overalt i dansk erhvervsliv. Det lover heldigvis godt for vækst og udvikling i en tid, hvor alle virksomheder er udfordret af den digitale udvikling slutter Henrik Funder

Henrik Funder træffes for yderligere kommentarer på tlf. 27 79 07 44.

Djøf er faglig organisation for jurister og jurastuderende samt erhvervsøkonomiske og samfundsvidenskabelige kandidater og studerende. Vi repræsenterer 107.000 medlemmer, der arbejder på alle niveauer i det private og det offentlige i Danmark og udlandet. Mange arbejder med analyse, strategi, økonomi, jura, udvikling og kommunikation. En stor del er ledere, og endnu flere ønsker at blive det.

Som fagforening arbejder vi for at optimere medlemmernes arbejdsliv ved at sikre ordentlige løn- og arbejdsvilkår og give inspiration til karrierevalg, faglig udvikling, netværk og nye muligheder. Som medlemmer bruger vi hinanden til at blive bedre og skaber et solidt grundlag for at træffe vigtige beslutninger i vores arbejdsliv og studieliv. Sammen arbejder vi for at udvikle samfundet til gavn for alles bedste.

Djøfs Trivselsalliance: Universiteter tager hånd om studerendes trivsel og indgår løfte21.3.2024 06:05:17 CET | Pressemeddelelse

Seks universiteter har nu indgået og forpligtet sig på et trivselsløfte, der skal forbedre de studerendes trivsel ved at inddrage trivsel som en del af de faglige aktiviteter. “Hvis vi virkelig skal lykkes med at gøre en forskel, er det vores overbevisning, at trivselsarbejdet skal ind i undervisningen på uddannelserne,” siger Kristian Lauta, formand for Djøfs Trivselsalliance og prorektor på Københavns Universitet.