DjøfDjøf

Djøf køber kontorrobot til at tjekke kontrakter

Bedre og mere effektiv rådgivning er målet med Djøfs køb af en kontorrobot, der kan læse og analysere medlemmernes ansættelseskontrakter.

Kunstig intelligens og kontorrobotter er nu også på vej ind i de faglige organisationer.

Hvert år skifter tusindevis af Djøfs medlemmer job, og sender i den forbindelse deres nye ansættelseskontrakt til gennemsyn i Djøf.

- Vi har over 30.000 kontrakter liggende i vores arkiver, og robotten kan lynhurtigt søge i alle kontrakterne og se, om den nye kontrakt afviger fra de normale vilkår i virksomheden og branchen. Med en kontorrobot forventer vi, at kunne give en endnu bedre og hurtigere feedback til medlemmerne, siger Charlotte Thaning, forhandlingschef i Djøf.

Robotten er netop leveret til Djøf, og skal nu oplæres til at kende løn- og ansættelsesvilkår for djøfere, ansat på det offentlige og private arbejdsmarked.

- Målet med robotten er bedre og mere effektiv service til medlemmerne - ikke at erstatte nogle af de nuværende medarbejdere i Djøfs sekretariat, understreger Charlotte Thaning.

Ole Møller, vicedirektør i Djøf, påpeger, at automatiseringen af en lang række jobfunktioner på alle niveauer i samfundet går meget stærkt disse år.

- Et andet formål med robotten har derfor været, at Djøf selv indhenter førstehåndserfaringer med, hvordan automatisering og kunstig intelligens påvirker en arbejdsplads og de forskellige jobfunktioner, siger han,

RAVN ACE

Djøf har valgt at købe robotten RAVN ACE fra det britiske firma RAVN Systems, der er et af de førende firmaer inden for Artificial Intelligence (AI), Search og Knowledge Management-løsninger. RAVN ACE samler teknologier fra informationsbehandling og AI i en sammenhængende platform, der giver mulighed for at analysere og styre ustrukturerede virksomhedsdata, herunder evnen til at klassificere, søge og udtrække information fra dokumenter og andre ustrukturerede data.

Peter Wallqvist, medstifter og CSO i RAVN Systems, udtaler:

- RAVNs teknologi fjerner en række af de gentagne og kedelige opgaver i informationstunge virksomheder. Vores teknologi vil gøre det muligt for den fremtidige vidensarbejder at fokusere på de vigtige aspekter af informationsbearbejdning som kvalitative vurderinger og analyser snarere end rutinemæssige opgaver - samtidig med at flere vil få adgang til juridisk og professionel service.

Om RAVN Systems

RAVN Systems er førende eksperter inden for naturlig sprogbehandling og maskinindlæring af kunstig intelligens (AI). De tilbyder revolutionerende kognitive computing løsninger til enhver informations intensiv opgave. RAVNs unikke teknologi og ekspertise leverer langsigtet værdi, konkurrencemæssige fordele og hjælper med at styre og mindske risikoen ved at strukturere og analysere oplysninger indeholdt i ustrukturerede data. For mere information besøg venligst www.ravn.co.uk

Yderligere informationer

Charlotte Thaning, forhandlingschef i Djøf, tlf. 33 95 99 40