Djøf: En god aftale på det statslige område

Spisepausen er sikret, og vi har fået en god aftale efter et meget langt forhandlingsforløb, siger Sara Vergo, formand for Djøf Offentlig.

- Vi holdt ud, vi holdt ord, og vi fik en god aftale, siger en glad og tilfreds Sara Vergo, formand for Djøf Offentlig, om den netop indgåede aftale om en ny overenskomst på det statslige område.

Forliget indeholder lige som forligene på det regionale og kommunale område en overenskomstmæssig sikring af medarbejdernes ret til en betalt spisepause, en samlet ramme på 8,1 pct. og en reguleringsordning uden privatlønsværn.

- De nærmere detaljer kan vi ikke offentliggøre endnu, men jeg er rigtig glad for, at vi kom i mål, selv om processen har været lidt barok, og det har holdt hårdt for at komme i mål. Vi har fået imødekommet vores hovedkrav i forliget. Vi holdt ord. Vi har hele tiden arbejdet for at finde en løsning, så det danske samfund ikke blev kastet ud i en storkonflikt, men det har også krævet benhårdt arbejde – og en masse tålmodighed siger Sara Vergo og tilføjer:

- Med det statslige forlig er alle kommet frem til målstregen. Fælleskabet gav en løsning for alle. Jeg håber, at kimen med forliget er lagt til et mere konstruktivt samarbejde for fremtidens offentlige sektor til gavn for medlemmerne, arbejdspladserne og samfundet.

Sara Vergo træffes for yderligere kommentarer på tlf. 31 37 39 20.