Distræt ung mand skrabede sig til 5.000.000 kr.

En mand i 30'erne fra Ballerup Kommune forvandlede en flaskebon på 50 kr. til en gevinst på 5.000.000 kr. på loddet Mega Quick fra Danske Spil

En heldig skrabespiller fra Ballerup Kommune måtte tælle nullerne flere gange, før det gik op for ham, at han var blevet millionær på loddet Mega Quick fra Danske Spil.

For en mand i 30’erne fra Ballerup Kommune blev en tur i Føtex i Ballerup Centret noget af en livsomvæltning. Manden, der indrømmer, at han er en smule distræt, ønsker at være anonym.

- Jeg var så stolt af, at jeg havde husket at tage flasker med ned i Netto. Så dem puttede jeg jo i flaskeautomaten og fik en bon. Derefter handlede jeg betalte mine varer. Da jeg var kommet et godt stykke væk fra Netto gik det op for mig, at jeg havde glemt at indlevere flaskebonen. Alle ved, at det er super irriterende at gå rundt med sådan en bon, da man ofte får den smidt væk, hvis man ikke bruger den med det samme. Samtidig var jeg træt og stresset, så jeg gad ikke rigtigt gå tilbage. Der var virkelig mange overvejelser i mit hoved, fortæller han.

Fornuften sejrede dog, og han gik tilbage og fik pengene kontant for flaskerne. Derefter gik han i Føtex, hvor han fik følelsen af, at han havde fortjent at forkæle sig selv med et skrabelod, nu hvor han havde kontanter på lommen. Da han kom hjem fra sin indkøbstur, plagede børnene om at få lov til at skrabe det store lod, men familien havde planer og skulle ud ad døren.

- Da vi kom hjem om aftenen, kom jeg i tanke om, at jeg havde det lod. Jeg synes jo, jeg havde gået grueligt meget igennem for at købe det, så jeg tænkte, at nu måtte jeg hellere få det overstået. Klokken var 22.00 og på det tidspunkt, var jeg helt flad. Men så skrabede jeg det første felt, hvor der stod 5.000.000 og det andet. Og så.. jamen så begyndte adrenalinen at gå igennem kroppen. Jeg talte og talte de nuller igen og igen og blev helt forpustet, lyder det.

Manden brasede ind til sin kone, der lå og så TV i soveværelset. Hun var faldet lidt hen og troede, der var sket en ulykke, da hun så sin mand komme ind helt hvid i hovedet.

- Jeg viste hende loddet og sagde. Du er lige nødt til at se her. Hun rejste sig op i sengen og kiggede og troede slet ikke sine egne øjne. Hun sagde noget med, at det måtte være løgn, og jeg var sådan lidt. Jo jo. Men altså vi har da øjne i hovedet og vi er ikke blinde, så det må sgu da være rigtigt. Den nat sov vi slet ikke. Vi lå bare og rodede rundt og tænkte på, hvor fantastisk det er for vores familie, der, udover parret, tæller to børn.

Manden fortæller, at de begge er offentlig ansatte og derfor aldrig har væltet sig i penge. De bor i en lejelejlighed, fordi de aldrig har haft mulighed for at komme ind på boligmarkedet. Så nu er de ved at se på mulighederne.

-De penge gør jo en kæmpe forskel for vores fremtid. Vi har altid drømt om at få vores eget, så vi ikke bare betaler penge ned i et endeløst hul. Og det er jo helt vildt at tænke på, at man kan blive millionær ved sådan en tilfældighed. Jeg kunne jo lige så godt have tænkt pyt. Jeg bruger den flaskebon næste gang i Netto, eller jeg kunne have fået et andet lod. Jeg har også tit fået lidt skældud af min kone, fordi hun ikke synes, man skal bruge penge på sådan noget. Så havde jeg haft hendes stemme i hovedet, var jeg nok ikke gået i Føtex, siger han med et grin.

Parret har fortalt den nærmeste familie om gevinsten, og de har været hjemme hos vinderens mor og fejre den nye millionærstatus med tarteletter.

-Vi er bare rigtig glade. Udover huskøb har vi talt om at tage på en god ferie, når man kan rejse igen. Og der skal altså også sættes lidt penge af til andre gode oplevelser med børnene. Jeg tænker også, at de i år får nogle lidt større julegaver, end de plejer.

Danske Spil: FCM ender sidst i Gruppe D21.10.2020 09:48:09 CESTPressemeddelelse

FC Midtjylland starter onsdag aften klubbens første Champions League-eventyr nogensinde. Ulvene lægger ud hjemme mod italienske Atalanta i turneringens Gruppe D, som foruden de to hold tæller Ajax og Liverpool. FCM var i fjerde seedningslag i lodtrækningen, og Danske Spil vurderer, at det danske mandskab får svært ved at bryde den seedning og slutte højere end sidstepladsen. - Selvom det her FC Midtjylland hold ligner et hold, der er klar til europæisk fodbold på højeste hylde, så er det bare modstand af ypperste kaliber, de er oppe mod her. Vi tror, de ender sidst i gruppen, siger Peter Emmike, oddsansvarlig hos Danske Spil. I onsdagens hjemmekamp mod Atalanta er italienerne store favoritter. Oddset på udesejr er 1,55, mens oddset på hjemmesejr er 5,70. - Atalanta er en stor mundfuld. Det er et af Europas bedste angrebshold. De har allerede scoret 14 gange i de første fire kampe i Serie A i denne sæson, og i sidste sæson scorede de hele 98 gange i ligaen, endte treer og kom også i kva

Kokain og kaos – et ærligt og unikt portræt af fodboldspilleren Ken Ilsø19.10.2020 13:17:56 CESTPressemeddelelse

Den 27. januar 2019 får 32-årige Ken Ilsø et opkald, der ændrer hans karriere. Han er testet positiv for stoffet benzoylecgonin, som findes i kokain. Ken er på daværende tidspunkt professionel fodboldspiller i den australske klub Adelaide United. Bag ham ligger en blandet karriere,hvor han b.la. har været talent i hollandske Heerenveen, Superligaprofil i SønderjyskE, udtaget til landsholdet, problembarn i Bundesligaen og kæmpe stjerne i malaysisk fodbold. Da Ken Ilsø afslutter opkaldet, ved han, at hans karriere er slut. Han får en dopingkarantæne på to år, hvilket betyder, at han intet må have med officielle sports- eller idrætsforeninger at gøre. Han må ikke engang have et fitness-abonnement. I podcasten ’Friløber’ folder Ken Ilsø sin historie ud over seks afsnit. Det er et unikt og ærligt indblik i de op- og nedture en professionel fodboldspiller kan komme til at opleve i løbet af karrieren. Ken inviterer os ind i omklædningsrummet, tager os med på nogle af verdens største stadions