Disse modetrends blev afgørende for 2022

Året går så småt på hæld, og derfor er det tid til at kigge tilbage på, hvilke trends der blev dominerende for, hvordan vi iklædte os i løbet af året. Noget var nyt, imens andet var set før, men lige meget hvad var disse beklædningsgenstande at finde over det hele rundt om i landet. Vi samler med andre ord op på både kortvarige trends, men også på trends der er kommet for at blive i de kommende år. Så dyk med ned i listen af trends her.

Sommeren var lig med hør

Når vi tænker tilbage på, hvad vi iklædte os i sommers på de varmeste dage, så vil de fleste nok tænke på en lys hørskjorte med tilhørende bukser, måske endda en kjole af hør. Hør har været populært at iklæde sig om sommeren, men i år stak det helt af, hvor tøj af hør var nærmest udsolgt i flere dele af landet. En ting er, at hør er behageligt, idet de lufter godt. Men hør er faktisk også klimavenligt at fremstille, hvilket taler til især den yngre generation, som lige nu er meget klimabevidste. Til historien hører også, at hør blandt unge tit forbindes med Skagen og uge 29, som er kendt for at være samlingssted for de rige fra hovedstadsområdet.

SHEIN - billigt tøj til alle

Vi kan heller ikke tale om 2022 uden at tale om SHEIN. Hvis man ikke kender til SHEIN, så er det en webshop,  der brander sig på billigt og moderigtigt tøj. Der er tøj i alle kategorier, noget tøj er mere udfordrende end andet, men det blev hurtigt taget vel imod herhjemme, hvor danskerne købte tøj hjem i store mængder fra SHEIN. Som SHEINs popularitet voksede, begyndte flere dog at stille spørgsmålstegn ved, hvordan tøjet kunne være så billigt, hvorefter de modtog en del kritik for dårlige arbejdsvilkår for de ansatte.

Strik i naturfarver

Ligesom New Nordic er blevet populært inden for indretning, så har vi også taget naturfarverne ind i vores klædeskab. Se f.eks. på Norse Projects, hvor en kombination af strik og naturfarver fungerer perfekt sammen. Selvom vi elsker sommeren i Danmark, så er her forholdsvist koldt det meste af året, og derfor er det essentielt at vi kan holde os varme i disse måneder. Derfor er strik især blevet populært igen. Mange er sågar begyndt at strikke deres eget tøj, hvilket medvirker til at gøre det unikt.

Din Tekstforfatter består af over 90 tekstforfattere. Vi har alle forskellige baggrunde, interesser og kompetencer på tværs af alder, køn og etnicitet. Alt dette giver os en særlig diversitet, som afspejles i det arbejde vi udfører. Det er grunden til at vi kan levere passionerede, målrettede og lidenskabelige tekster.

Dansk virksomhed er førende med nye tiltag indenfor miljøbevidsthed8.2.2023 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

”Combat Climate Change” er en dansk profit-for-purpose virksomhed, der er frontførende, når det kommer til at skabe konkrete tiltag, som blandt andet skaber bevidsthed om klimaforandringer både på national og international plan. Bag den proaktive virksomhed står Amit Mukherjee, der har en Masters fra Oxford University i klimaetik og regenerativ økonomi. Senest har Amit som grundlægger af Combat Climate Change deltaget i Cop26, der blev afholdt i år 2021 i Glasgow.