Humac A/S

Disse gadgets hitter hos konfirmanderne

Ny teknologi står højt på de kommende konfirmanders ønskelister. Læs herunder fem bud på konfirmationsgaver, der hitter stort i år.
Bluetooth-højttaleren A1 fra B&O PLAY er virksomhedens mest solgte produkt nogensinde og er nem at have med overalt. Foto: PR.

Konfirmationerne står for døren, og mens forældre booker festlokaler og sveder over bordplanen, tænker teenagerne mere over, hvad der kommer til at fylde på gavebordet. Traditionelt er Humac-butikkerne et yndet mål for familiemedlemmer, der handler konfirmationsgaver, samt efter festen, når de nyrige unge bruger gavepengene.

– Vi kan mærke, at konfirmationer trækker en stor del af salget lige nu. Faktisk ser vi en stigning i salget af iPhones og MacBooks med 40 procent i konfirmationsmånederne. Det er især på grund af de mange unge, der på blå mandag og dagene herefter, går i byen for at brænde en masse penge af, siger Nadja Stjernholm, butikschef i Humacs flagshipstore i Illum og lister herunder de fem største konfirmationsgavehits i 2017.

MacBook Pro er den ultimative konfirmationsgave, der står øverst på mange ønskelister. Den nyeste udgave er blot et par måneder gammel og er allerede ekstremt populær. Den nye Pro-model er forbedret på alle parametre, og har fået touch-bar i tastaturet, der skifter funktionalitet alt efter, hvad du har brug for og hvilket program du har åbent. Derudover er MacBook 12” modellen særligt attraktiv blandt pigerne, da den fås i Rose Gold, Silver, Gold eller Space Grey, og dermed kan matche iPhonen.

iPhone 7 topper Apples smartphone-sortiment, og lige præcis topmodellerne har vi i det seneste årti set være et af de allerstørste gaveønsker blandt konfirmanderne. Det gælder bestemt også i år, hvor mange af de kommende konfirmander, allerede er ude i butikkerne og udpege gaveønsker sammen med deres forældre. Pigerne går hovedsageligt efter farverne, Gold og Rose Gold, mens drengene i højere grad ønsker sig den klassiske Silver eller den helt nye Jet Black.

Beoplay A1 har vist sig at være Bang & Olufsens bedst sælgende produkt nogensinde – ikke mindst blandt vores yngste kunder. De unge vil rigtig gerne have B&O-produkter, for de kender kvaliteten og designet fra deres forældre. Derfor forventer vi, at der bliver solgt mange i konfirmationstiden. A1 er B&O’s mindste bluetoothhøjttaler til dato, men leverer et lydtryk, der nemt kan fylde et teenageværelse. Med en læderstrop kan den hænges op og tages med overalt og er modstandsdygtig over for vejr og vind. Og så sælger vi A1 i fire farver, Deep Red, Black, Naturel og Moss Green.

MacBook Air har efterhånden et par år på bagen, men er stadig en megapopulær computer, som lever op til langt de flestes behov. Air-modellen har en rekordlang batterilevetid på 12 timer og er lige præcis derfor den perfekte computer til skolebrug, hvor der ofte er langt til stikkontakten. Samtidig vejer den kun lidt mere end en liter mælk og er ligetil at have med i tasken.

Trådløse høretelefoner har vi også høje forventninger til her i konfirmationstiden. Især prisen på Beoplay H4 og Beats Solo 3 er super konkurrencedygtig for et sæt trådløse høretelefoner i topklassen. Men høretelefoner generelt et meget populært gaveønske blandt de unge, og hos Humac har vi jo adskillige varianter i alle prisklasser fra mærker som B&O PLAY, Beats by Dre, JBL og Libratone.

Billeder

Download
Macbook Pro er den ultimative konfirmationsgave, og salget stiger traditionelt med op til 40 procent i konfirmationsmånederne. Foto: PR.
Download
iPhone 7 bliver højst sandsynligt et af dette års mest populære konfirmationsgaver. Foto: PR.
Download
Macbook Air er perfekt til skolebrug, da den er ikke fylder og vejer særlig meget i tasken. Foto: PR.
Download
H4 er et sæt splinternye trådløse høretelefoner fra B&O PLAY, som Humac forventer sig meget af på grund af den konkurrencedygtige pris. Foto: PR.

Information om Humac A/S

Humac A/S
Sydvestvej 23
2600 Glostrup