Aarhus Universitet: Arts

Disputatsforsvar

Del

Fredag den 7. december 2018 kl. 13.00 forsvarer Asbjørn Steglich-Petersen sin doktordisputats. Forsvaret finder sted på Aarhus Universitet, Bygning 1441, auditorie 1, Tåsingegade 3, Aarhus C. Afhandlingen består af 24 udgivne artikler, der især omhandler spørgsmål om rationalitet: hvornår kan handlinger og overbevisninger vurderes som rationelle, og hvilke bevidsthedsfilosofiske og erkendelsesteoretiske forudsætninger kræver sådanne vurderinger? Forsvaret er åbent, så alle er velkomne.

Billeder

Links

Information om Aarhus Universitet: Arts

Aarhus Universitet: Arts
Aarhus Universitet: Arts



Lektor Asbjørn Steglich-Petersen
Institut for Kultur og Samfund, filosofi
Aarhus Universitet

Mail filasp@cas.au.dk

Fastnet: +458716 2272

Mobil: +456171 8439

Følg pressemeddelelser fra Aarhus Universitet: Arts

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Aarhus Universitet: Arts

Fra problembarn til resurseperson: DPU-forskere i nyt samarbejde om forebyggende sociale indsatser29.1.2019 09:54:52Pressemeddelelse

I Projekt Aktive Drenge på Nørrebro og Street Lab i Hillerød taler udsatte børn, unge og deres familier ikke om sig selv som udsatte. De afholder Nørrebroløb, fredagsspisning og andre aktiviteter i tæt samarbejde med lokale ildsjæle og professionelle fra kommunen. I de næste tre år sker det sammen med forskere fra DPU, Aarhus Universitet, der med projektet ’Brobygning og fællesskabende praksis’ skal give os viden og bedre metoder til at forebygge marginalisering og bygge bro over polariseringer i samfundet. Projektet er finansieret af VELUX-Fondens HUMpraxis-program.

Elevers sociale relationer vinder, når telefonerne bliver i tasken8.1.2019 12:34:45Pressemeddelelse

Børns brug af mobiltelefoner i skolen er et af tidens mest omdiskuterede emner. En ny undersøgelse fra DPU, Aarhus Universitet af danske skolers mobilregler viser, at selvom de fleste skoler indfører reglerne for at mindske forstyrrelser i timerne, viser den største gevinst sig i elevernes sociale samvær. Undersøgelsen ’Skærm – skærm ikke’ anbefaler desuden, at skolerne ikke kun fokuserer på forstyrrelserne, men også på at lære børnene gode digitale vaner.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum