DI’s pressechef skifter til Forsikring & Pension

DI skal have ny pressechef, når vicedirektør Per Geckler Møller fratræder sin stilling. Han har fået nyt job som direktør for Public Affairs og Kommunikation i Forsikring & Pension, hvor han tiltræder senest 1. februar.

DI’s direktør for Public Affairs og Kommunikation, Morten Høyer, ønsker Per Geckler Møller stort tillykke med jobbet. Han oplyser, at DI allerede har ansat en ny pressechef, som vil blive offentliggjort i denne uge.

- Jeg vil ønske Per Geckler Møller stort tillykke med jobbet. Per har igennem 15 år ydet en kæmpe indsats for DI og DI’s medlemsvirksomheder, som han virkelig fortjener tak for. Per er en stærk kommunikatør med en sjældent god forståelse for det politiske og et skarpt øje for de faglige detaljer. Jeg er slet ikke i tvivl om, at Forsikring & Pension med Per får en dygtig og hårdtarbejdende direktør for Public Affairs & Kommunikation, siger direktør Morten Høyer, DI.

Per Geckler Møller hæfter sig ved, at DI står exceptionelt stærkt som den ubetinget største erhvervs- og arbejdsgiverorganisation i Danmark.

- Jeg har elsket at arbejde for DI og vores medlemsvirksomheder sammen med hele holdet af dygtige og dedikerede kolleger. Det har været et stort privilegium igennem så mange år at have bidraget til den fælles indsats for at sikre danske virksomheder de bedst mulige vilkår – og samtidig tydeliggøre, hvor stor værdi virksomhederne faktisk har for vores samfund. DI står i dag exceptionelt stærkt med en klar kurs for det videre arbejde, og det er jeg stolt over at have været en del af, siger vicedirektør Per Geckler Møller.

DI har allerede ansat en ny pressechef og vil offentliggøre ansættelsen senere i denne uge.

Yderligere oplysninger fås hos vicedirektør og pressechef Per Geckler Møller på PGM@di.dk eller tlf. 2949 4434

DI: Ny iværksætterpolitik skal gøre Danmark til et paradis for iværksættere13.1.2021 08:21:14 CETPressemeddelelse

Selv mere end ti år efter finanskrisen er Danmark stadigvæk ikke kommet tilbage på samme niveau af nyetablerede virksomheder. Danmark har alvorligt brug for en ny ambitiøs iværksætterpolitik, som kan sikre, at vi får flere nye og levedygtige virksomheder. Det mener Dansk Industri, som opfordrer regeringen og Folketingets partier til at vedtage en politisk målsætning om at gøre Danmark til et paradis for iværksættere.

DI om nedlukning: Så snart verden åbner, bør coronapas og vacciner til eksportmedarbejdere på plads8.1.2021 17:07:22 CETPressemeddelelse

Den markante skærpelse af rejserestriktionerne, hvor verden går i rød, understreger massivt behovet for, at Danmark inden for kort tid som foreslået af DI er hurtigt klar med vacciner til erhvervsrejsende og et digitalt coronapas, så danske virksomheder er klar til at genvinde eksporten, så snart verden åbner igen. Det siger DI’s adm. direktør, Lars Sandahl Sørensen, i en kommentar til de nye rejsevejledninger. - Hele verden går i rød, og rejsemulighederne også for erhvervsrejsende bliver nu stærkt begrænsede. Det er en markant opstramning, og det kommer til at gøre ondt på mange brancher. Mange eksportvirksomheder er i forvejen hårdt trængte på ordrebøgerne efter 10 måneder med sparsom kontakt til deres kunder. Det er en faretruende situation - ikke bare for virksomhederne, men for hele Danmark, fordi vi som land er så afhængige af eksporten, siger adm. direktør Lars Sandahl Sørensen, DI. - Vi vurderer, at myndighederne og regeringen gør det rigtige med en hård, men kortere nedlukning

Borgernes ret til selvbestemmelse er klemt af nye frikommuneforsøg18.12.2020 16:05:02 CETPressemeddelelse

Et flertal i folketinget har indgået en aftale om frikommuneforsøget på ældreområdet, der følger efter tilsvarende aftaler på skole- og dagtilbudsområdet. Formålet med forsøgene er, at kommunerne i videst muligt omfang får mulighed for at fravige statslige og kommunale regler i bestræbelserne på at finde nye veje i opgaveløsningen. Det er positivt, men desværre har regeringen denne gang givet mulighed for, at borgernes rettigheder om frit valg suspenderes i frikommunerne.