DI’s formand Lars-Peter Søbye: Stort tillykke til Karsten Dybvad

Formand Lars-Peter Søbye oplyser, at et valg af Karsten Dybvad til formandsposten i Danske Bank også vil betyde, at DI skal finde en ny adm. direktør.

A.P. Møller Holding har i dag anmodet Danske Banks bestyrelse om at indkalde til ekstraordinær generalforsamling, hvor A.P. Møller Holding indstiller DI’s adm. direktør, Karsten Dybvad, til Danske Banks bestyrelse og opfordrer bestyrelsen til at vælge Karsten Dybvad som ny formand. DI’s formand, Lars-Peter Søbye, ønsker Karsten Dybvad tillykke med indstillingen.

- Jeg er da stolt på DI’s vegne. Det er en af de mest betydningsfulde bestyrelsesposter i Danmark, som Karsten Dybvad er blevet indstillet til. Jeg er sikker på, at han med sine kompetencer, sin høje integritet og stærke samfundsengagement er et rigtig godt valg. Jeg vil på vegne af DI ønske Karsten et stort tillykke med indstillingen, siger Lars-Peter Søbye.

- Jeg opfatter det også som en klar anerkendelse af den kurs, som vi med Karsten Dybvad som adm. direktør har lagt for DI, hvor erhvervslivet er og skal være en troværdig, engageret og central del af vores samfund, siger Lars-Peter Søbye.

Han oplyser, at et valg af Karsten Dybvad til formandsposten i Danske Bank også vil betyde, at DI skal finde en ny adm. direktør.

- På sigt er det ganske enkelt ikke muligt at løfte to så krævende job samtidigt, og derfor er det også åbenbart, at DI vil få brug for en ny adm. direktør, som kan overtage ansvaret for at videreudvikle DI som Danmarks ubetinget største og mest betydningsfulde erhvervsorganisation, siger Lars-Peter Søbye.

- DI er på helt rette spor – med en flot, positiv medlemsudvikling og en klar stemme i samfundsdebatten på vegne af dansk erhvervsliv, siger Lars-Peter Søbye.

Karsten Dybvad fortsætter i DI, indtil der foreligger en afgørelse og i en periode herefter for at sikre en god overgangsfase for alle parter, oplyser Lars-Peter Søbye.

For yderligere information kontakt underdirektør og pressechef i DI Per Geckler Møller 2949 4434

DI med ny 2030-plan: Vi kan skabe vækst og mindske Danmarks CO2-udledning med op til 70 pct.15.9.2019 21:31:24 CESTPressemeddelelse

DI er klar med en 2030-plan for Danmark, som kan løfte den danske velstand med mindst 110 mia. kr., skabe 120.000 nye job i private virksomheder og gennem godt 150 konkrete forslag bringe Danmark i front på den grønne omstilling. Forslagene er finansieret krone for krone og betyder samtidig, at Danmark kan reducere vores CO2-udledning med mindst 65 pct. - og bane vejen for 70 pct.

DI: Nyt vækstteam skal gøre Danmark til verdens førende healthtech-nation12.9.2019 06:30:00 CESTPressemeddelelse

Danmark skal ride allerforrest på den digitaliseringsbølge, der i disse år ruller ind over sundhedsområdet – til gavn for sundhedsvæsenet, industrien og ikke mindst borgerne. Det mener Dansk Industri, som repræsenterer mange af virksomhederne i den danske life science-industri. - Fremtidens sundhedsvæsen er i høj grad også teknologidrevet. Og hvis den anvendte teknologi skal være dansk, skal vi rykke nu. Vi skal – også i fremtiden – kunne tilbyde danskerne digitale behandlingsløsninger, som er udviklet med udgangspunkt i deres behov, via adgang til stærke sundhedsdata og med et globalt udsyn, så løsningerne også kan komme folk til gavn i resten af verden, siger adm. direktør Lars Sandahl Sørensen, DI. - Nye smarte løsninger vil samtidig kunne frigive tid og ressourcer hos sundhedspersonalet til kerneopgaverne – og frem for alt til den menneskelige kontakt, siger DI’s adm. direktør. Derfor foreslår DI, at regeringen nedsætter et vækstteam for healthtech og kunstig intelligens (AI). Hvis