DI’s formand Lars-Peter Søbye: Stort tillykke til Karsten Dybvad

Formand Lars-Peter Søbye oplyser, at et valg af Karsten Dybvad til formandsposten i Danske Bank også vil betyde, at DI skal finde en ny adm. direktør.

A.P. Møller Holding har i dag anmodet Danske Banks bestyrelse om at indkalde til ekstraordinær generalforsamling, hvor A.P. Møller Holding indstiller DI’s adm. direktør, Karsten Dybvad, til Danske Banks bestyrelse og opfordrer bestyrelsen til at vælge Karsten Dybvad som ny formand. DI’s formand, Lars-Peter Søbye, ønsker Karsten Dybvad tillykke med indstillingen.

- Jeg er da stolt på DI’s vegne. Det er en af de mest betydningsfulde bestyrelsesposter i Danmark, som Karsten Dybvad er blevet indstillet til. Jeg er sikker på, at han med sine kompetencer, sin høje integritet og stærke samfundsengagement er et rigtig godt valg. Jeg vil på vegne af DI ønske Karsten et stort tillykke med indstillingen, siger Lars-Peter Søbye.

- Jeg opfatter det også som en klar anerkendelse af den kurs, som vi med Karsten Dybvad som adm. direktør har lagt for DI, hvor erhvervslivet er og skal være en troværdig, engageret og central del af vores samfund, siger Lars-Peter Søbye.

Han oplyser, at et valg af Karsten Dybvad til formandsposten i Danske Bank også vil betyde, at DI skal finde en ny adm. direktør.

- På sigt er det ganske enkelt ikke muligt at løfte to så krævende job samtidigt, og derfor er det også åbenbart, at DI vil få brug for en ny adm. direktør, som kan overtage ansvaret for at videreudvikle DI som Danmarks ubetinget største og mest betydningsfulde erhvervsorganisation, siger Lars-Peter Søbye.

- DI er på helt rette spor – med en flot, positiv medlemsudvikling og en klar stemme i samfundsdebatten på vegne af dansk erhvervsliv, siger Lars-Peter Søbye.

Karsten Dybvad fortsætter i DI, indtil der foreligger en afgørelse og i en periode herefter for at sikre en god overgangsfase for alle parter, oplyser Lars-Peter Søbye.

For yderligere information kontakt underdirektør og pressechef i DI Per Geckler Møller 2949 4434

Stor messe hjælper internationale medarbejdere med at finde bolig12.11.2018 07:00pressemeddelelse

Danske virksomheder kan ikke undvære udenlandske talenter, og stadig flere internationale højtuddannede tager springet og flytter til Danmark. Men de har problemer med at finde et sted at bo – i hvert fald et, som de kan betale. Derfor inviterer Dansk Industri og International House nye internationale borgere til messen Housing Fair, der hvert år er et stort tilløbsstykke for internationale talenter. Housing Fair finder sted d. 14. november 2018.

Er blockchain klar til erhvervslivet?9.11.2018 13:12Presseinvitation

Det nye internet er det blevet kaldt. Blockchain er sidste ny skrig i den teknologiske udvikling, som ventes at få stor betydning for samfundet og for erhvervslivet. Blockchain kan blandt andet bruges til at forhindre kopiering og forfalskninger. Blockchain er mere end hype. Men er teknologien klar til brug i erhvervslivet – og er erhvervslivet klar? Det er nogle af de spørgsmål, som DI Digital og Nordic Blockchain Association fokuserer på nu.