DI’s formand Lars-Peter Søbye: Stort tillykke til Karsten Dybvad

Formand Lars-Peter Søbye oplyser, at et valg af Karsten Dybvad til formandsposten i Danske Bank også vil betyde, at DI skal finde en ny adm. direktør.

A.P. Møller Holding har i dag anmodet Danske Banks bestyrelse om at indkalde til ekstraordinær generalforsamling, hvor A.P. Møller Holding indstiller DI’s adm. direktør, Karsten Dybvad, til Danske Banks bestyrelse og opfordrer bestyrelsen til at vælge Karsten Dybvad som ny formand. DI’s formand, Lars-Peter Søbye, ønsker Karsten Dybvad tillykke med indstillingen.

- Jeg er da stolt på DI’s vegne. Det er en af de mest betydningsfulde bestyrelsesposter i Danmark, som Karsten Dybvad er blevet indstillet til. Jeg er sikker på, at han med sine kompetencer, sin høje integritet og stærke samfundsengagement er et rigtig godt valg. Jeg vil på vegne af DI ønske Karsten et stort tillykke med indstillingen, siger Lars-Peter Søbye.

- Jeg opfatter det også som en klar anerkendelse af den kurs, som vi med Karsten Dybvad som adm. direktør har lagt for DI, hvor erhvervslivet er og skal være en troværdig, engageret og central del af vores samfund, siger Lars-Peter Søbye.

Han oplyser, at et valg af Karsten Dybvad til formandsposten i Danske Bank også vil betyde, at DI skal finde en ny adm. direktør.

- På sigt er det ganske enkelt ikke muligt at løfte to så krævende job samtidigt, og derfor er det også åbenbart, at DI vil få brug for en ny adm. direktør, som kan overtage ansvaret for at videreudvikle DI som Danmarks ubetinget største og mest betydningsfulde erhvervsorganisation, siger Lars-Peter Søbye.

- DI er på helt rette spor – med en flot, positiv medlemsudvikling og en klar stemme i samfundsdebatten på vegne af dansk erhvervsliv, siger Lars-Peter Søbye.

Karsten Dybvad fortsætter i DI, indtil der foreligger en afgørelse og i en periode herefter for at sikre en god overgangsfase for alle parter, oplyser Lars-Peter Søbye.

For yderligere information kontakt underdirektør og pressechef i DI Per Geckler Møller 2949 4434

DI: Ny cybersikkerhedsstrategi giver mere sikkert Danmark7.1.2019 10:10Pressemeddelelse

Som del af regeringens nationale strategi for cyber- og informationssikkerhed har seks af de mest samfundskritiske sektorer i dag offentliggjort sektorstrategier for styrket cybersikkerhed i energi-, tele-, søfart-, finans-, transport- og sundhedssektoren. DI mener, at der dermed er taget et første vigtigt og nødvendigt skridt frem mod et mere sikkert Danmark. Danmark er som et af de mest digitale samfund i verden helt afhængigt af, at vores digitale infrastruktur som mobilmaster og bredbåndsnetværk er sikre og beskyttede. ”Et samfund uden strøm, uden internetforbindelse eller mulighed for at betale digitalt kan hurtigt blive virkelighed, hvis vi ikke tager cybersikkerhed alvorligt. Det kan både føre til enorme omkostninger og tab af menneskeliv, hvis cybersikkerheden halter i vores samfundskritiske sektorer. Derfor er de nye sektorstrategier vigtige”, siger Lars Frelle-Petersen, direktør i DI. DI vil arbejde aktivt for at få de nye strategier til at virke i de kommende år. ”Det er vig