DI’s formand Lars-Peter Søbye: Stort tillykke til Karsten Dybvad

Formand Lars-Peter Søbye oplyser, at et valg af Karsten Dybvad til formandsposten i Danske Bank også vil betyde, at DI skal finde en ny adm. direktør.

A.P. Møller Holding har i dag anmodet Danske Banks bestyrelse om at indkalde til ekstraordinær generalforsamling, hvor A.P. Møller Holding indstiller DI’s adm. direktør, Karsten Dybvad, til Danske Banks bestyrelse og opfordrer bestyrelsen til at vælge Karsten Dybvad som ny formand. DI’s formand, Lars-Peter Søbye, ønsker Karsten Dybvad tillykke med indstillingen.

- Jeg er da stolt på DI’s vegne. Det er en af de mest betydningsfulde bestyrelsesposter i Danmark, som Karsten Dybvad er blevet indstillet til. Jeg er sikker på, at han med sine kompetencer, sin høje integritet og stærke samfundsengagement er et rigtig godt valg. Jeg vil på vegne af DI ønske Karsten et stort tillykke med indstillingen, siger Lars-Peter Søbye.

- Jeg opfatter det også som en klar anerkendelse af den kurs, som vi med Karsten Dybvad som adm. direktør har lagt for DI, hvor erhvervslivet er og skal være en troværdig, engageret og central del af vores samfund, siger Lars-Peter Søbye.

Han oplyser, at et valg af Karsten Dybvad til formandsposten i Danske Bank også vil betyde, at DI skal finde en ny adm. direktør.

- På sigt er det ganske enkelt ikke muligt at løfte to så krævende job samtidigt, og derfor er det også åbenbart, at DI vil få brug for en ny adm. direktør, som kan overtage ansvaret for at videreudvikle DI som Danmarks ubetinget største og mest betydningsfulde erhvervsorganisation, siger Lars-Peter Søbye.

- DI er på helt rette spor – med en flot, positiv medlemsudvikling og en klar stemme i samfundsdebatten på vegne af dansk erhvervsliv, siger Lars-Peter Søbye.

Karsten Dybvad fortsætter i DI, indtil der foreligger en afgørelse og i en periode herefter for at sikre en god overgangsfase for alle parter, oplyser Lars-Peter Søbye.

For yderligere information kontakt underdirektør og pressechef i DI Per Geckler Møller 2949 4434

Erhvervsfremstød skal sikre danske virksomheder billet til sydkoreansk vækstrejse5.3.2019 13:25:25 CETPressemeddelelse

Den 20.-22. maj 2019 deltager op mod 40 virksomheder i et erhvervsfremstød til Sydkoreas hovedstad, Seoul. Målet er blandt andet at styrke dansk eksport, særligt inden for bæredygtige teknologier, fødevarer, livstilsprodukter og sundheds- og velfærdsløsninger. D.K.H. Kronprinsen og Kronprinsessen står i spidsen for besøget, der markerer 60-året for diplomatiske relationer mellem Sydkorea og Danmark.

DI: Glædeligt at trepartsmål om praktikpladser for 2018 er nået26.2.2019 08:37:47 CETPressemeddelelse

Private og offentlige virksomheder indgik i 2018 37.087 praktikpladsaftaler, når der medregnes de praktikpladsaftaler, som indgår i trepartsmålsætningen. Det står klart, efter Undervisningsministeriet i dag har offentliggjort tal for december 2018. De nye tal viser dermed, at trepartsaftalens mål for 2018 er nået, idet der er indgået mere end 2.800 flere praktikpladsaftaler end i 2016. Det vækker glæde i Dansk Industri (DI).