Direktørskifte i Naturvidenskabernes Hus, Bjerringbro

Bestyrelsen for Naturvidenskabernes Hus har den 30. juni 2020 indgået en fratrædelsesaftale med direktør Anders Dahlstrup. Samtidig har bestyrelsen besluttet at ansætte udviklingschef i Naturvidenskabernes Hus Maiken Lykke Lolck i direktørstillingen med omgående tiltrædelse.
Maiken Lykke Lolck ny direktør i Naturvidenskabernes Hus

Bestyrelsen for Naturvidenskabernes Hus har den 30. juni 2020 indgået en fratrædelsesaftale med direktør Anders Dahlstrup. Fratrædelsen skyldes forskelligt syn på den strategiske retning, og samarbejdet mellem Naturvidenskabernes Hus og Anders Dahlstrup ophører med omgående virkning.

Samtidig har bestyrelsen besluttet at ansætte udviklingschef i Naturvidenskabernes Hus Maiken Lykke Lolck i direktørstillingen med omgående tiltrædelse. Maiken har arbejdet i Naturvidenskabernes Hus siden 2010.

Formanden for bestyrelsen, Harald Mikkelsen siger:

”Med ansættelsen af Maiken får vi en direktør, som har flere års erfaring fra udvikling af husets projekter, og som virkelig brænder for Naturvidenskabernes Hus' idé og virke. Bestyrelsen er overbevist om, at Maiken er den helt rigtige direktør til at stå i spidsen for husets videre udvikling, både fagligt, strategisk og forretningsmæssigt. Jeg ser meget frem til samarbejdet med Maiken, som i sit hidtidige virke for Naturvidenskabernes Hus har leveret meget solide resultater.”

Maiken Lykke Lolck glæder sig til at bygge videre på husets stærke fundament af indsatser omkring skole-virksomhedssamarbejde, besøgsaktiviteter og Naturfagsmaraton.

"I en tid med både corona og klimaforandringer er det mere vigtigt end nogensinde, at de kommende generationer får lyst til at tage del i udviklingen af de teknologier, der skal sikre både vækst, velstand og en bæredygtig udvikling. Her har Naturvidenskabernes Hus en vigtig opgave i at inspirere flere unge til at vælge en teknisk eller naturvidenskabelig vej. Jeg glæder mig til samarbejdet med vores partnere i både erhvervslivet og uddannelsessektoren mod det mål", siger Maiken Lykke Lolck.

For yderligere oplysninger og kommentarer:

Bestyrelsesformand for Naturvidenskabernes Hus
Harald Mikkelsen. 87 55 10 01 / hm@via.dk

Direktør for Naturvidenskabernes Hus
Maiken Lykke Lolck. 40 58 40 64 / mll@nvhus.dk

Maiken Lykke Lolck ny direktør i Naturvidenskabernes Hus
Naturvidenskabernes Hus i Bjerringbro, Midtjylland

NATURVIDENSKABERNES HUS

Naturvidenskabernes Hus er et non-profit videnscenter. Vi bygger bro mellem skoler og virksomheder, udvikler praksisnær undervisningsmateriale og hjælper lærere med at udvikle inspirerende og anvendelsesorienteret undervisning.Naturvidenskabernes Hus har tre søjler.

Gennem TEKTANKEN bygger vi bro mellem skoler og virksomheder og understøtter lærere i at udvikle og gennemføre inspirerende og virkelighedsnær undervisning.

NATURFAGSMARATON er et undervisningsforløb til 5. og 6. klasser i hele landet. Både elever og lærere får erfaringer med undersøgende og praktisk undervisning, der har til hensigt at øge elevernes interesse i og motivation for at lære mere om de naturvidenskabelige fag.

I BESØG I HUSET inspirerer vi hvert år omkring 7.000 elever og deres lærere med spændende undervisningsforløb.Det er vores mål, at mange flere unge vælger en uddannelse inden for naturvidenskab og teknologi til gavn for erhvervslivet, samfundet og en bæredygtig fremtid.

Læs mere på nvhus.dk

Fra seks til fire opgaver: Naturfagsmaraton bliver skarpere fra næste år10.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Når formidlingspiloterne fra Naturvidenskabernes Hus fra og med næste år drager rundt i hele landet for at afvikle Naturfagsmaraton – Danmarks største naturfagskonkurrence for 5. og 6. klasse - vil der være fire opgaver til eleverne i stedet for de sædvanlige seks. Formålet er at gøre det mere enkelt for lærerne at arbejde med, så det samlet set bliver en bedre oplevelse på selve konkurrencedagen. Denne ændring vil også nedsætte mængden af forskellige materialer, der skal til for at løse opgaverne.