Direktørskifte i E.ON Danmark

Peter Jonsson bliver ny direktør i energiselskabet E.ON Danmark. Direktørskiftet sker som følge af, at Tore Harritshøj har valgt at forlade selskabet efter 10 år som administrerende direktør.

Tore Harritshøj, adm. direktør i E.ON Danmark, stopper i E.ON den 1. april. Foto: Thomas Tolstrup

”På mindre end ti år har Tore udviklet E.ON Danmark fra at være en traditionel varmeforretning til at være førende inden for ladeløsninger og infrastruktur til elbiler, biogasproduktion og innovative energiløsninger. Det, som Tore har gjort, er en imponerende transformation mod et mere bæredygtigt samfund og jeg takker for hans store indsats,” siger Marc Hoffmann, direktør for E.ON i Norden

Peter Jonsson har en lang karriere i E.ON Sverige og har allerede siddet på adskillige chefposter, senest som chef for E.ONs City Solutions, som udvikler bæredygtige energiløsninger til byer.

”Det er en utrolig stor og spændende opgave at komme til en organisation, der, med Tore i spidsen, har skabt en så stærk forretning inden for bæredygtig energi og mobilitetsløsninger. Jeg ser frem til at løfte forretningen til et nyt niveau inden for bæredygtige energiløsninger, siger Peter Jonsson

I forbindelse med direktørskiftet foretager E.ON-koncernen også en organisationsændring, som indebærer at Charlotte Fredberg Schmidt bliver ny direktør for den nordiske eMobility-forretning. Charlotte er i dag direktør for E.ONs energiløsninger til privatkunder i Norden, en stilling hun fortsætter med at have.

Alle forandringer sker fra 1. april.

Peter Jonsson tiltræder som ny direktør i E.ON Danmark fra den 1. april