Direktør Jan Mousing fratræder

Jan Mousing fratræder sin stilling som direktør ved landbrugets videnbaserede rådgivningsvirksomhed, SEGES P/S

Karen Hækkerup indtræder som ny direktør og vil i en periode være administrerende direktør i både Landbrug & Fødevarer og i SEGES. Den overordnede ledelse af SEGES vil blive varetaget af Karen Hækkerup som administrerende direktør og Lars Hvidtfeldt, viceformand i Landbrug & Fødevarer, og bestyrelsesformand for SEGES.

Karen Hækkerup og Lars Hvidtfeldt vil stå i spidsen for gennemførelsen af en række organisatoriske ændringer og en analysefase med det formål at styrke og effektivisere det landmandsdrevne innovationsmiljø i og omkring SEGES.

Jan Mousing har været administrerende direktør i SEGES siden 2011.

Lars Hvidtfeldt siger:

”Jan Mousing har ydet en stor indsats til gavn for den samlede landbrug- og fødevareklynge. Jan Mousing har en stor del af æren for, at SEGES har opnået en central placering i både det regionale, det danske og det internationale videns- og innovationsmiljø. Desuden har Jan Mousing stået i spidsen for en række forandringsprocesser, som har gjort SEGES til en virksomhed båret af visioner og høj faglighed.”

Lars Hvidtfeldt ser frem til processen med at styrke og effektivisere organisationen:

”Der er nu brug for at udvikle SEGES et nyt sted hen. SEGES skal både understøtte landmændene og samfundets krav om et bæredygtigt landbrugserhverv.”

Henvendelse: Viceformand Lars Hvidtfeldt: 26841054 eller pressechef Henny Christensen: 24637236.