Direktør Jan Mousing fratræder

Jan Mousing fratræder sin stilling som direktør ved landbrugets videnbaserede rådgivningsvirksomhed, SEGES P/S

Karen Hækkerup indtræder som ny direktør og vil i en periode være administrerende direktør i både Landbrug & Fødevarer og i SEGES. Den overordnede ledelse af SEGES vil blive varetaget af Karen Hækkerup som administrerende direktør og Lars Hvidtfeldt, viceformand i Landbrug & Fødevarer, og bestyrelsesformand for SEGES.

Karen Hækkerup og Lars Hvidtfeldt vil stå i spidsen for gennemførelsen af en række organisatoriske ændringer og en analysefase med det formål at styrke og effektivisere det landmandsdrevne innovationsmiljø i og omkring SEGES.

Jan Mousing har været administrerende direktør i SEGES siden 2011.

Lars Hvidtfeldt siger:

”Jan Mousing har ydet en stor indsats til gavn for den samlede landbrug- og fødevareklynge. Jan Mousing har en stor del af æren for, at SEGES har opnået en central placering i både det regionale, det danske og det internationale videns- og innovationsmiljø. Desuden har Jan Mousing stået i spidsen for en række forandringsprocesser, som har gjort SEGES til en virksomhed båret af visioner og høj faglighed.”

Lars Hvidtfeldt ser frem til processen med at styrke og effektivisere organisationen:

”Der er nu brug for at udvikle SEGES et nyt sted hen. SEGES skal både understøtte landmændene og samfundets krav om et bæredygtigt landbrugserhverv.”

Henvendelse: Viceformand Lars Hvidtfeldt: 26841054 eller pressechef Henny Christensen: 24637236.

L&F: Vi står klar til at levere, Løkke3.10.2017 13:05pressemeddelelse

Fødevareklyngen kan og vil levere et endnu større bidrag til Danmarks vækst og velfærd. Sådan lyder det fra Karen Hækkerup, adm. direktør i Landbrug & Fødevarer, efter statsministerens åbningstale. - Vores erhverv er en massiv vækstmotor i hele Danmark. Uanset om det handler om at skabe arbejdspladser, eksport, udnytte muligheder inden for digitalisering, innovation eller bæredygtighed, så er fødevareklyngen en af regeringens vigtigste samarbejdspartnere. Og vi kan levere endnu mere, hvis vi får de optimale vilkår, siger hun. Fødevareklyngen beskæftiger 186.000 personer og eksporterer årigt for 156 milliarder kroner. Fødevareklyngens nettovalutaindtjening opgøres til 84 mia. kroner, som går til dansks forbrug og velfærd. - Made in Denmark er et kvalitetsstempel. Men det er også et kvalitetsstempel, som vi skal fremtidssikre, så fødevareerhvervets eksport også fremover kan sikre tusindvis af arbejdspladser på tværs af Danmark. Men det kræver, at regeringen fortsætter af reformsporet, fo