TCS

Digitalt Udsyn fra TCS - februar

Kort nyt fra Tata Consultancy Services om digitale projekter og tiltag, der tegner et billede af, hvordan fremtiden måske kommer til at se ud.

Björn Ekstedt, CIO PostNord

Digitalisering er nok den kraft, som hurtigst skaber forandring i nutidens virksomheder, samfundet og vores hverdag. Udviklingen går stærkt, og det er svært at vide, hvor vi havner henne. Dette nyhedsbrev er et initiativ fra Tata Consultancy Services (TCS), hvor vi deler vores indsigt i udviklingen inden for digitalisering og forsøger at tegne et billede af, hvordan fremtiden måske kommer til at se ud.

Ny digital uddannelse skal komme fremtidens arbejdsmarked i møde

I en OECD-undersøgelse svarer 1 ud af 4 voksne, at de ikke oplever at have tilstrækkelige færdigheder til at udføre deres nuværende arbejde. Hvis behovet for efteruddannelse ikke adresseres, risikerer kompetencekløften at blive endnu større. Derfor lancerede World Economic Forum (WEF) i Davos et uddannelsesprogram, IT Industry Skills Initiative, for at imødekomme fremtidens udfordringer og muligheder inden for automatisering og nye jobfunktioner. Programmet er et branchesamarbejde mellem et antal IT-virksomheder, heriblandt TCS, som håber at kunne uddanne en million mennesker til fremtidens arbejdsmarked inden januar 2021. Initiativet består af en række ressourcer og onlineværktøjer på portalen SkillSET, der er designet til at forberede dig til en karriere i den digitale tidsalder.

Læs mere om uddannelsesinitiativet her: https://www.weforum.org/press/2018/01/1-million-workers-targeted-in-tech-reskilling-drive

PostNord forudser forsinkelser med robotten ”Egil”

Logistikbranchen står over for stadigt større forandringer i takt med digitaliseringen. En af de nordiske virksomheder, der arbejder aktivt med digitale løsninger for at forbedre sine tjenester, er PostNord. De har installeret sensorer i deres lastbiler for at følge distributionen af breve og pakker tæt, mens Internet of Things-løsninger hjælper virksomheden med at forudsige lagerets vedligeholdelsesbehov. Men den største ændring er udviklingen af robotten "Egil", som overvåger PostNords datatransaktioner i realtid. Egil søger efter mønstre i forsendelsesdata og giver besked om mulige forsinkelser, før de faktisk opstår. Egil er designet af TCS og er stadig i udvikling, men håbet er, at robotten vil kunne identificere og eliminere problemer, før de opstår; lige fra forsinkelser, over beregninger af kundens næste potentielle ordre, til at forudsige svindel.

Læs mere om Egil her: http://digitaldirections.com/predicting-delays-ai-tech-helps-postnord-deliver-customers/

Droner forandrer nordisk skovbrug

Droner, der tidligere hovedsageligt blev brugt i det amerikanske militær, er nu begyndt at blive anvendt i flere og flere brancher. En af dem er skovbrug. I Finland, hvor 20% af eksportindtægterne kommer fra skovindustrien, bliver droner nu brugt til at beregne og måle træer på meget hurtigere end før – intet mindre end to tredjedele hurtigere. TCS’ har udviklet en deep-learning-algoritme, som analyserer og vurderer dronebillederne fra de finske skove med 95% nøjagtighed. På nuværende tidspunkt kan algoritmen identificere træers diameter og tælle antallet af træer, og algoritmen er ved at blive udviklet til også at kunne kende forskel på træsorter i fremtiden. Det kommer til at betyde, at den finske skovindustri endnu hurtigere kan beregne, hvor mange træer der skal fældes, og hvor mange der skal blive stående til fremtidig skovbrug.

Læs mere om dronerne i det finske skovbrug her: http://digitalempowers.com/drones-revolutionising-way-forests-managed/

Mattias af Geijerstam,
Director of Communications, TCS Nordic Region
E-mail: Mattias.afgeijerstam@tcs.com

Björn Ekstedt, CIO PostNord

Information om TCS

TCS
Kalvebod Brygge 45

Tata Consultancy Services is an IT services, consulting and business solutions provider that has been partnering with the world’s largest businesses in their transformation journeys for the last fifty years. TCS offers a consulting-led, cognitive powered, integrated portfolio of business, technology and engineering services and solutions. This is delivered through its unique, location-independent Agile delivery model, a benchmark of excellence in software development.

A part of the Tata group, India's largest multinational business group, TCS has over 390,000 of the world’s best-trained consultants in 46 countries. The company generated consolidated revenues of US $ 17.6 billion for the year ended March 31, 2017 and is listed on the BSE (formerly Bombay Stock Exchange) and the NSE (National Stock Exchange) in India. TCS' proactive stance on climate change and award winning work with communities across the world have earned it a place in leading sustainability indices such as the Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index and the FTSE4Good Emerging Index. For more information, visit us at www.tcs.com

Følg pressemeddelelser fra TCS

Flere pressemeddelelser fra TCS