Scratcher

Digitalt skrabespil gav ostebutik 1721 nye abonnenter på nyhedsbrev

Britt Hendriksen, der har detailforretningen Frøken Ost, fik med en investering på kun 5000 kroner ikke færre end 1721 nye abonnenter på sit nyhedsbrev på en uge. Et Scratcher-skrabespil gjorde forskellen.
–  Det har været rigtigt fint. Jeg er meget tilfreds. Jeg skulle bare finde på præmier, resten klarede Scratcher, fortæller Britt Hendriksen, indehaver af Frøken Ost, om Scratcher-skrabespilskampagnen. Foto: PR.
– Det har været rigtigt fint. Jeg er meget tilfreds. Jeg skulle bare finde på præmier, resten klarede Scratcher, fortæller Britt Hendriksen, indehaver af Frøken Ost, om Scratcher-skrabespilskampagnen. Foto: PR.

De fleste ejere af detailforretninger kender det alt for godt: De hælder penge i annoncer i trykte medier, foldere, søgeordskampagner, radiospots eller sågar tv-reklamer uden at få konkrete resultater ud af det bortset fra øget kendskab i en kort periode. Så Britt Hendriksen, der ejer og driver detailforretningen Frøken Ost i Viborg, var særdeles tilfreds, da hun efter kun en uge havde fået 1721 nye abonnenter på sit nyhedsbrev med en investering på kun 5000 kroner plus præmier. Med i de 5000 kroner var også 500 kroner til Facebook-annoncering, der sparkede kampagnen i gang. Resultatet blev skabt af en skrabespilskampagne fra danske Scratcher. I alt besøgte 6454 personer siden med skrabespillet i den uge i juni, hvor kampagnen var aktiv, og heraf blev hele 26,6 procent altså konverteret til nye abonnenter.

Min mand havde prøvet det i sin vinbutik, og han fik mig overtalt til også at prøve en Scratcher-kampagne. Og jeg synes, det har været rigtigt fint. Jeg er meget tilfreds. Jeg skulle bare finde på præmier, resten klarede Scratcher, fortæller Britt Hendriksen, indehaver af Frøken Ost.

Præmier får folk ind i butikken

Hovedpræmien i skrabelodskampagnen var en lækker tapasplatte inklusive vin. Desuden var der 10 gavekort på den mest populære ost i butikken. En væsentlig sidegevinst ved at gøre brug af skrabespilskonkurrencen fra Scratcher var trøstepræmier i form af rabatkoder, som fik 17 vindere til at besøge ostebutikken for at indløse deres gevinst. Den lød på 10 procent rabat på den mest populære ost i butikken. Én fejl begår Britt Hendriksen ikke, hvis hun prøver igen: Nogle af vinderne var fra Sjælland, og der var ikke taget forbehold for, at de selv skulle hente ”rabatosten”. Og at sende den er umuligt.

100 procent målretning på Facebook

Her og nu-fordelene ved en Scratcher-skrabespilskonkurrence toppes imidlertid af en efterfølgende fordel. De mange e-mailadresser, i dette tilfælde 1721, kan benyttes til yderligere markedsføring.

Man kan importere de 1721 nye kontakter ind i Facebooks annoncemodul, så man kan køre sin annoncering 100 procent målrettet mod den gruppe, fortæller skaberen af spillet, Henrik Lund fra Scratcher.

Scratcher kører for tiden kampagne for detailbranchen, oplyser firmaet.

Henrik Lund
Stifter, indehaver og CEO,
henrik@scratcher.dk

Billeder

Download
–  Man kan importere de 1721 nye kontakter ind i Facebooks annoncemodul, så man kan køre sin annoncering 100 procent målrettet, fortæller Henrik Lund fra Scratcher. Foto: PR.
– Man kan importere de 1721 nye kontakter ind i Facebooks annoncemodul, så man kan køre sin annoncering 100 procent målrettet, fortæller Henrik Lund fra Scratcher. Foto: PR.
Download
Hovedpræmien fra Frøken Ost var en tapasplatte. Foto: PR.

Information om Scratcher

Scratcher
Spidstoftvej 2
8800 Viborg

71 96 98 80https://scratcher.dk/

Scratcher er et digitalt skrabelod til små og mellemstore virksomheder, der kan bruge det som et sjovt og nyt element i deres markedsføring. Virksomhederne kan designe deres unikke skrabelod på https://scratcher.dk/ og selv bestemme alt vedrørende gevinster, logo, tekst og meget mere. Der følger fuld webstatistik med.

Følg pressemeddelelser fra Scratcher

Flere pressemeddelelser fra Scratcher